Времето на скъпите и прескъпите мебели е на път да изтече. Или поне така мислят голяма част от дизайнерите и техните клиенти. Да си обзаведеш жилището като шоурум на италианска фирма е проява на липса на въображение и дори на лош вкус. Освен това високопоставените клиенти желаят домовете им да бъдат различни, вълнуващи и неповторими, а не ширпотреба, била тя и луксозна. Интериорните списания по цял свят веднага реагираха на тенденцията и показват предимно жилища, създадени с находчиви идеи и нисък бюджет. Именно с това се отличават добрите интериорни дизайнери – те успяват да създадат бутикова визия и усещане за висок клас с разумни финанси.
В този ред на мисли, няма как да пропуснем дизайнерката Мари Ладо – един от блестящите испански таланти в областта на интериора и декорацията. Бързо ѝ отеснява рекламният бизнес, в който първоначално работи, и тя започва да учи интериорен дизайн в едно от най-престижните учебни заведения – Saint Martin’s School. И така започва нейната кариера, в която е включен дори шоурумът на Giorgio Armani в Мадрид.
Как се прави интериор от… нищо? Мари показва забележителни примери. Започва се от бял лист, тоест – от бели стени. Една от тях задължително се боядисва в много силен, неочакван цвят. Постепенно се наслагват други цветни акценти- мебели, изровени от антиквари, реставрирани или преобразени със съвременни дамаски; предмети, открити на бит пазар; голямо количество декоративен текстил; интересни осветителни тела и, най-важното – картини или постери със статут на произведения на изкуството.
Еклектиката е невъобразима, смела, направо зашеметяваща. Но все пак не произволна – тънкият усет на естета е това, което свързва нещата в хармония. Създава се многопластов свят, който разказва истории и носи усещане за уют – това е сърцето на дизайна днес.
И така, преди да изхвърлите мебелите от старата къща на село, помислете пак.
текст: Антоанета Баева
снимки: mariallado.com