Peddy Mergui е от онези съвременни творци, които с творбите си ангажират общественото мнение и ни насочват да мислим нетрадиционно за познати до болка предмети. Последната си изложба в Muesum of Craft and Design в Сан Франциско, той е посветил на динамичната и често прескачана граница между дизайна и консуматорското общество. Обвързал е луксозни марки с продукти, които употребяваме в ежедневието си. Изложбата подчертава предизвикателствата, които един дизайнер среща, когато от него се изисква икономически интерес и едновременно с това да остане верен на своята идея за изкуство.
С творбите си той повдига много въпроси като например дали често не смятаме луксозните стоки за нещо безценно, без да се замисляме дали всъщност едно от безценните неща в живота не е самата храна. Произведенията му в този си вид бих могли да се тълкуват по още много начини. Като много форми на изкуството и тук провокацията остава водещ акцент.
С чувство за хумор дизайнерът е използвал позната цветова гама, с която подсъзнателно обвързваме всяка марка. Името на изложбата е също толкова интересно – „Wheat is Wheat is Wheat“ („Пшеница е пшеница е пшеница“ – букв. превод от англ.) и със сигурност ни оставя с повече въпроси, отколкото отговори, особено при следващото посещение в супермаркета.
Сред логата на марките, които Peddy Mergui е преобразил в храна, са Nike, Tiffany, Gucci, Apple, Versace, а всички други, които не сме споменали, сме сигурни, че сте познали и сами.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: PeddyMergui.com
Вижте още: