Парфюмните флакони – маркетинг или изкуство?

x

Козметичната индустрия отдавна е спряла да залага само на качествения пълнеж в опаковките на продуктите за красота. Кремовете за лице са в златисти кутийки с намек за висококачествени съставки, спиралите за мигли са с по-разноцветни опаковки и благозвучни имена, шампоаните блестят така както ще заблестят и косите ви след измиване. Модните дизайнери отдавна са диверсифицирали своя бизнес и са насочили услилията си именно към козметичната индустрия. Парфюмите не правят изключение, дори напротив. В днешно време е почти невъзможно да откриете модна марка, която да не е оставила отпечатък върху парфюмерийната индустрия. Борбата за надмощие в тази конкурентна среда подтиква дизайнерите да развихрят фантазията си, когато става дума за маркетинг или… опаковки. И ако не е възможно да вдъхнем от уханията сега на момента и да направим разбор харесват ли ни или не, бихме могли да разгледаме онази съществена част от цялото, която рекламира продукта по страниците на списанията, а именно дизайна на шишенцата за парфюми.

 



Иска ни се да започнем с един напълно опростен модел на шишенце носещ името № 5. Прословутият парфюм на Chanel и до днес изглежда по същия начин, а историята го помни като революционен по отношение на съставките, които са над 80 – нещо немислимо по онова време. Квадратният, семпъл флакон напълно отговаря на теченията във френското изкуство в началото на 20-ти век, когато формите са изчистени от всякакви детайли и декорации. Другите парфюми през онези години продължавали да бъдат пищно украсени и носещи претенциозни имена, ето за това именно Той – различният е останал в историята, а днес флакона му се смята за шедьовър и е изложен в Музея за съвременно изкуство в Ню Йорк.

 


 

 


Оставаме на френска вълна със следващите два флакона, които са продукти носещи името на Жан-Пол Готие. И двата аромата, които подбрахме представляват форми на мъжки тела. Le Beau представлява отливка на мъжки торс и е концептуално интересен заради тази последователност, която наблюдаваме при дизайнера по отношение на парфюмите с името на марката.

 


 


По-интересен е вторият парфюм с благозвучното име Kokorico, което е звукоподражателна дума за звука, който петела издава, но на френски. Погледнато отпред шишенцето прилича на мъжко лице в профил, а когато завъртите флакона настрани отново се оформя силует на мъжко тяло.

 



Правим малък завой към Англия и поглеждаме един парфюм на марката Burberry, който също не се отличава с нестандартна форма и претрупаност, но пък е интересен от друга гледна точка. Знаете, че английската марка е създател на непромокаемия плат носещ името габардин. Освен това, десенът на отличителното каре, което е запазен и абсолютно разпознаваем принт на Burberry е станал пословичен в модния свят. И когато шишенцето с парфюм е увито в този исторически за модната индустрия продукт не се нуждаем от повече доказателства, че именно това е интересен дизайн, който да ви покажем.

 


 


От Англия разходката ни продължава през океана и стигаме до едно име, което сигурно ви е познато до болка – Марк Джейкъбс. Избрахме да ви припомним два негови флакона. Единият напомня, че цветята не са това, което бяха и лятото на 2011 година без Lola нямаше да е това, което беше. Цветето на Марк Джейкъбс достойно защити парфюмната флора, а следващият дизайн – парфюмната фауна.

 



Парфюмът, който повдига настроението ни, без дори да сме усетили уханието му носи името Dot, защото обичаме калинки, обичаме точки и обичаме Марк Джейкъбс.

(следва продължение)

текст: Стефи Стоева

снимки: Press

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Коктейлна рокля Dawnana Regular Fit от ROTATE

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска чанта CP120 Черен от Coach

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Бяла рокля в студен ден.

Ако сте пропуснали
Най-четени