Кино, кино, кино. Светът винаги е бил подчинен на историите, които филмовата индустрия неуморно създава. И вероятно никога няма да се насити. Днес насочваме вниманието си към дъщерята на големия Франсис Форд Копола – София. Самата тя да е достатъчно талантлива, че си е извоювала собствени позиции в света на киното. Кариерата й е разнообразна, като минава през всяка една част от създаването на филмови продукции.
Освен режисьор, тя често е и сценарист, дори стилист на проектите си. През годините неведнъж застава и пред камерата, като участва в емблематични продукции като „Кръстникът“ и „Междузвездни войни: Епизод I – Невидима заплаха“. Решихме, че най-подходящият начин да отпразнуваме рождения й ден днес е с кратък филмов маратон от нейни филми. Спряхме се на три, чиито истории са увлекателно поднесени благодарение на нейната режисура и сценарии. Напълно възможно е вече да сте ги гледали, но това никога не пречи да го направите повторно.
„Изгубени в превода“
Увлекателна история, за която София Копола печели „Оскар“ за „Най-добър оригинален сценарий“. Филмът е нейният дебют като сценарист и режисьор едновременно. А умението на Бил Мъри и Скарлет Йохансон да придават живот на подобни сюжети го прави истинско изживяване. Историята проследява странните обстоятелства, покрай които се заражда тяхното приятелство, докато двамата търсят смисъла на живота, срещайки се в един токийски хотел. Лентата показва пътя на себенамирането и неподправената духовна взаимност,която може да се породи между напълно непознати.
„Мария Антоанета“
Макар да не е толкова добре приет от широката публика, този филмов проект също носи своите достойнства. Не само, защото Кирстен Дънст играе невинната виенчанка, която е дадена за съпруга на френския крал Луи XVI. София Копола намира една съвсем различна гледна точка на историята, като я поставя далеко от поредния скучен биографичен филм. Копола придава на сюжета изобилни обрати, улавяйки халюцинационната същност на вътрешния живот на кралицата чрез всичко от зашеметяващите костюми и декори до преднамерено анахронистичната употреба на поп хитове от 80-те години в саундтрака. Този прелъстително разкошен филм превръща една история от XVIII в. в иронична, напълно модерна визия за изолацията на знаменитостите през XXI в.
„Някъде“
Това е третият пример за големия талант, който София Копола притежава, не само заради израстването си в автентична филмова среда. Сюжетът този път разказва за силата на осъзнаването и хората, които са способни да ни подтикнат да променим посоката на живота си. Филмът на София Копола е една лична история развиваща се в съвременен Лос Анджелис. Джони Марко (Стивън Дорф) е актьор, който се носи в свят на изобилие докато живее в хотел „Шато Мармон”, без да има и най-малка представа за истинския живот. Повратна точка в това негово състояние внася неочакваното посещение на 11-годишната му дъщеря (Ел Фанинг). Клео започва да се привързва към Джони и да съживява връзката му с истинския свят. София Копола успява да покаже въздействащо настроения и атмосфера в отношенията, които напомнят на „Изгубени в превода”.
Текст: Ивайла Влахова
Снимки: Press
Вижте още:
„Изкуството зад кулисите“ – един фоторазказ по време на Фестивала в Кан