Успехът трудно се поставя в рамките на възраст и мащаби. Добрите примери за него, независимо от тези характеристики, е добре да служат за вдъхновение на колкото може повече хора. От този ъгъл поглеждаме една от класациите на американското списание Forbes, което представя успешни жени-предприемачи, които още нямат навършени 30 години. Ето ги и тях.
Елис Брукс, 26 години
Категория: промишленост, съосновател на Roominate
Брукс основава компанията си в годината на завършването си в инженерния факултет на Станфорд. Roominate произвежда всякакви играчки, конструктори, части, които може да се съединяват и да се сглобяват къщи с лифтове, паркове с атракциони или вятърни мелници.
Джени Готщайн, 29 години
Ктегория: игри
Заема поста директор направление „Игри“ в компанията The Go Game. Автор е на популярни интерактивни игри, в които са включени и мобилни технологии, и професионални актьори. Продуктите се създават за маркетингови, образователни програми и тренинги.
Азита Ардакани, 29 години
Категория: маркетинг и реклама, основател на Lovesocial
Ардакани, която е социолог по образование, основава собствена маркетингова агенция през 2009 г., като до тогава се занимава със стратегическо планиране и smm за глобалната кампания за чиста вода Summit on the Summit. Ардакани създава ефектвен модел за социален бизнес с помощта, на който се опитва да намери решение на социални и екологични проблеми, като помага на пострадалите от наводненията в Пакистан, например. Освен това води програмата TechStars EdTech Program в Ню Йорк и курс в Колумбийския университет.
Жаклин Джонсън, 28 години
Категория: маркетинг и реклама, основател на (No Subject)
Джонсън притежава евент- и маркетингова агенция с оригиналното заглавие (No Subject), основана през 2010 г. в Лос Анжелис. Блогът й за мода и стил Some Notes on Napkins събира повече от 50 хил. посещения ежемесечно. Нейни публикации периодично има на страниците на списанията Elle и Glamour.
Емили Вайс, 29 години
Категория: продажби и електронна търговия, основател на компанията Glossier
Емили, която е била асистент в отделите за мода на Vogue и W Magazine, създава модния блог Into The Gloss като страничен проект през 2010 г. Отначало отделя за него по четири часа в денонощието, от 4 до 8 часа рано сутрин преди основната си работа. Нейният стил и вкус толкова се харесат на читателите, че след няколко години проектът й standalone достига 10 млн. посещения на месец, като 60% от аудиторията посещава Into The Gloss ежедневно – подобна лоялност е високо ценена, особено от инвеститорите и рекламодателите. Като продължение на успеха от последните години през октомври 2014 г. Вайс пуска козметична линия, „с която ще ви се прииска да се сприятелите“.
Олга Видищева, 29 години
Категория: продажби и електронна търговия , основател на Shoptiques
Родената в Киргизия Видищева се премества в Щатите, за да работи като модел, завършва MBA в Харвард и сега се занимава със собствен бизнес. Нейната идея е да създаде собствена онлайн-платформа за малки магазини и бутици, които не могат да си позволят собствен сайт. В момента повече от 1200 малки магазина по целия свят използват Shoptiques и броя им постоянно се увеличава. 2015-а обещава да е наистина силна година за развитие на бизнеса й.
Джулиън Хелмън, 28 години
Категория: промишленост, основател на Realty Mogul
През 2012 г. Хелман напуска поста на вицепрезидент в Union Bank и основава Realty Mogul. Компанията се занимава с групово финансиране на недвижими имоти и бързо се развива. От създаването си Realty Mogul е събрала повече от $50 млн. от 150 обекта в 20 щата и възвърнала повече от 6 млн. на инвеститорите.
Блейк Лайвли, 27 години
Категория: Холивуд и развлечения, основател на компанията Preserve
Блейк от дете се възхищава на Марта Стюарт, но успява да създаде свой собствен бранд едва след грандиозния успех на сериала „Клюкарката“. Оттогава са изминали седем години. Освен, че се доказва като една от най-перспективните холивудски звезди, актрисата пуска своя сайт – Preserve. По модел на проекта на Гуинет Полтроу Goop, порталът става онлайн-магазин с името на основателката си, като в момента предлага дрехи, храни и стоки за дома.
Хана Александър, 24 години
Категория: енергетика, съосновател на компанията Sole Power (заедно с Мат Хънтър)
Съвместното изобретение на Хана и Мат е стелка за обувки, която произвежда електроди за зареждане на мобилни телефони. Отвън изглежда като съвсем обикновена стелка и е подходяща за всякакви обувки. Sole Power се състои от особен вид генератор, който произвежда електричество по време на ходене и свързан с него акумулатор. Това иновативно чудо позволява зареждане на батерията за 15 минути разходка.
Елена Антониаду, 27 години
Категория: здравеопазване, съосновател на Transplants Without Donors
Антониаду се опитва да намери решение на един от най-наболелите проблеми на съвременната медицина – възможност за създаването на човешки органи в лаборатории за трансплантации, вместо за това да са необходими донори.
Текст: Ивайла Влахова
Снимки: Forbes.com
Вижте още: