3 умения за успешна кариера, които пренебрегваме

x

Намирането на страхотна работа и това да сме добри в нея понякога може да се окаже малко по-сложно от очакваното. Дори да сме наистина добри в работата си, постигането на успех в кариерата често включва много повече от това.

Ако сте стигнали до точката, в която желаете да направите някои промени в кариерата си и да станете по-успешни като професионалисти, ви напомняме три важни и понякога пренебрегвани житейски умения, от които ще се нуждаете.



Нетуъркинг

Едно от определенията за нетуъркинг е следното:

„Нетуъркингът е процес на изграждане на отношения и активиране на мрежата ни от контакти с цел увеличаване на бизнеса, обогатяване на знанията или разширяване на сферата на влияние.“

То е формулирано от д-р Айвън Майснер.

Нетуъркингът се превърна в едно от най-важните неща, що се отнася до изграждане на успешна кариера. Той може да помогне и за подобряване на някои лични области от живота ви. Нетуъркингът е повече от среща с нови хора. Става въпрос за изграждане на вашата мрежа, при това с цел. Свързване с други, за да се вдъхновявате и да помагате един на друг професионално, независимо дали в настоящето или в бъдещето.

Когато търсите работа или искате промяна в кариерата, ще осъзнаете, че напредъкът зависи преди всичко от това кого познавате или имате във вашия кръг. Професионалните мрежови платформи като LinkedIn ви дават възможност да покажете своя опит, да се срещнете със себеподобни и да повишите профила си. Да се научите как да се ангажирате и да се свързвате с хората е житейско умение, което може да промени живота ви и да отвори нови врати пред вас.



Управление на времето

Друго важно умение, което ще трябва да култивирате, е управление на времето. За да сте продуктивни на работа, трябва да се научите да управлявате времето си стратегически и да определяте приоритетите си.

Като професионалист на пълен работен ден, който се опитва да жонглира между работа, семейство, приятели, социален живот, работата ви все пак ще изисква да спазвате срокове. За щастие, има различни инструменти, които могат да ви помогнат да приоритизирате и управлявате времето си ефективно. Можете да организирате времето си според категориите „спешност“ и „важност“. Това подчертава същността на планирането, приоритизирането и разпознаването на нови възможности.



Изграждане на взаимоотношения и ефективно справяне с конфликти

Както вече споменахме, няма нищо по-важно от изграждането на здрави взаимоотношения. Особено в кариерата. Бизнесът расте, клиентите се задържат и се сключват сделки най-вече поради „добрия“ характер на взаимоотношенията. Ако имате лоши отношения с мениджъра си, рано или късно ще искате да напуснете работа.

Когато имате работа на пълен работен ден, от вас се изисква да сте на работа от понеделник до петък, 8 часа на ден, 40 часа седмично. А това означава, че по-голямата част от времето ви ще бъде прекарано с вашите колеги. Следователно отношенията ви с колегите играят огромна роля за цялостното ви щастие и успех в работата и кариерата.

Важно е да умеете да се свързвате с различни хора (комуникация, емоционална интелигентност), както и да се научите ефективно да управлявате и да се справяте с конфликти. Това до голяма степен ви гарантира зелен светофар по пътя към удовлетворяващата работа и успешната кариера.


Текст: Деси Найденова

Снимки: Pexels

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Коктейлна рокля Dawnana Regular Fit от ROTATE

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска чанта CP120 Черен от Coach

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Дяволът е в детайлите.

Ако сте пропуснали
Най-четени