Добрите позиции в бизнеса се градят не само на знания и успешни ходове, но и на гъвкаво и адекватно поведение спрямо партньорите и сътрудниците, с които работите съвместно. Проучвания показват кои са най-разпространените грешки в етикета, които най-често допускат хората, правещи бизнес на международно ниво. Те често са породени от непознаване на корпоративната култура на другите държави.
Употреба на мобилен телефон
Използването на телефон по време на делови срещи се смята за най-разпространената грешка в деловия етикет. Според почти половината от бизнес пътешествениците, участвали в проучването, разговорите влизат в графата неуважително поведение. Рязко към несвойствени за ситуацията разговори се отнасят британци и американци, докато за японците това изцяло е табу.
Грешно приветствие
В бизнес средите дори неправилното обръщение може да повлече след себе си достатъчно усложнения. А както се оказва това е грешката, която наравно с ненавременните разговори оглавява списъка. Ако не сте сигурни какво е положението на човека срещу вас, заложете на Уважаеми и името. Така възможността, да сгрешите спада значително. Особено внимание на приветствието отделят в Япония. 61% от хората в страната на Изгряващото слънце, считат неспазването на етикета в това отношение за проява на особена грубост.
Неподходящо облекло
По отношение на това неведнъж сме се опитвали и ние да дадем напътствия, които да помогнат на вас и партньорите ви да се съсредоточите върху същността на деловите срещи, а не върху нечий аутфит. Според 36% процента от анкетираните неподходящото облекло може да е повод за крайни действия по отношение на корпоративни сътрудничества. Дори да имате бизнес среща на Хаваите – бермудите и цветните ризи не са решение. Още повече че болшинството хотелски сгради са климатизирани.
Гръмки разговори
Разговорите на висок глас, при които всички в помещението стават неволни слушатели на обсъжданите теми е още една от грешките при бизнес общуване. Особено нетактично такова поведение смятат представителите на Китай. Като в същото време най-много грешки в етикета правят именно те. Следват италианци, американци, немци и испанци.
Липса на отговор ( „любимото ни“)
Особено съществена грешка в бизнеса се смята забавянето на отговор при електронна кореспонденция. Според повечето представители на деловите среди липсата на отговор на електронно писмо в рамките на следващите 24 часа може да постави под съмнение надеждността на корпоративното партньорство.
Основният извод, който са потвърдили и повече от половината участници в проучването е, че непознаването на деловия етикет може да повлияе негативно на репутацията на компанията и да доведе дори до финансови загуби. Ние също подкрепяме това твърдение и смятаме, че партньорството с чуждестранни компании включва и уважение към техните култури.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Pexels