Мишел Гудман е журналист и автор на свободна практика, която вече повече от 20 години практикува в сферата на фийлансърската индустрия. И макар дейността да изглежда като работа-мечта, която с лекота можем да вършим от комфорта на собствения си дом, в същото време тя крие недостатъци, които, ако позволим да ни повлияят, ще навредят сериозно и на работния процес, и на времето, което отделяме за него.
За да се избегнат подобни неприятни възможности, Гудман споделя своите съвети, които ѝ помагат вече над две десетилетия да се справя успешно с професионалните си ангажименти.
Спазвайте ежедневен график. Започвайте работа приблизително по едно и също време, за да можете и да приключите навреме. Не пропилявайте деня си в спане, например и опитайте да си поставите сутрешен начален час. Според авторката, подобна ритмичност води до по-висока продуктивност и организираност.
Не поемайте ангажименти, с които не можете да се справите. Гудман разказва, че когато е била по-млада, често взимала много задачи наведнъж и впоследствие установявала, че е невъзможно да свърши всички. Освен това плътното запълване на работния график може да попречи на някоя нова и по-добра възможност, за чието изпълнение нямате физичеката възможност. Приоритизирайте задачите и си оставяйте време „да дишате”. И имайте предвид онази българска мъдрост за многото дини и тяхното носене.
Съхранявайте идеите си на едно място. „Хвърчащите” листчета са удобни, но могат да отлетят бързо в неизвестна посока. Снабдете се с малък и удобен бележник, в който да записвате всичко необходимо и който непрекъснато да ви е подръка. Ако сте почитатели на смарт технологиите, мобилният ви телефон или таблет могат да свършат същата работа.
Отговаряйте веднага на имейлите си. Кореспонденцията с настоящи и бъдещи клиенти може да бъде много изтощителна и объркваща, но имайте предвид, че всяко забавяне може тотално да ви изключи от комуникацията и да забравитенякоя важна част от нея. Затова по-добре отговаряйте навреме или просто не отваряйте писмата, за да не забравите за тях веднага след прочитането им.
Осигурете си сигурни клиенти и постоянен доход. „Изграждайте си стратегия за всеки проект, с който се заемете”, съветва Гудман. Без значение в коя област е дейността ви, осигурете си клиенти, с които да можете да работите повече от веднъж.
Текст: Fashion Inside
Снимка: Press
Вижте още: