Вижте тази публикация в Instagram.
„Елегантността не е в това да бъдеш забелязан, а в това да бъдеш запомнен”, твърди италианският дизайнер Джорджо Армани и няма как да не се съгласим с него при условие, че вече четиридесет години модната му империя стои на върха. Известният италианец създава компанията си „Armani” през 1975 г. на 41-годишна възраст. Създавал е дрехи както за едни от най-богатите и известни мъже и жени на планетата, така и за полицията, таксиметрови шофьори и дори прави дизайна на обложката на книгата с песнопения на папата.
Вижте тази публикация в Instagram.
Джорджо Армани е роден на 11 юли 1934 г. в Пиаченца, Италия. Първоначално учи медицина в университета в Болоня, но след две години напуска, за да се отдаде на служба на италианската армия във военна болница. Опитът там му помага да осъзнае, че медицината не е неговото поприще. През 1957 г. Армани започва работа като мърчандайзер в популярния универсален магазин La Rinascente. Следва стаж и работа при Нино Черути, а след това е фрийлансър в различни големи модни компании. Целият този опит носи на Армани самочувствие и умения.
Вижте тази публикация в Instagram.
Усъвършенствал таланта си и понатрупал завиден опит, италианският дизайнер е готов да стартира собствена марка. Приема предложението на приятеля си Серджо Галеоти да създадат заедно компания и така двамата бизнес партньори официално представят Giorgio Armani S.P.A., която предлага мъжка и дамска конфекция.
Бизнесът на двамата партньори постепенно се стабилизира и печели все повече и повече международни успехи. През 1980 г. марката набира популярност и в САЩ. През тази година Армани приема отговорната задача да създаде костюмите за героя на Ричард Гиър в „Американски жиголо”. Огромният успех на филма и перфектната комбинация от коприна и шивашки умения помагат на Армани да стъпи на американския пазар и да добие още по-голям световен успех.
Вижте тази публикация в Instagram.
Следват поръчки за костюми на различни тв и кино продукции, сред които „Miami Vice” и „Недосегаемите”. Дрехите на италианския дизайнер превземат и червения килим на различни светски събития. През 1982 г. сп. „Time” го слага на корицата си и така Армани става вторият дизайнер (след Кристиан Диор), превърнал се в емблема на американския успех. Причината е повече от ясна. В края на 90-те години на миналия век дизайнерът може да се похвали с над 2 000 магазина в цял свят.
През 2005 г. Армани подписва партньорство с Emaar Properties, с които създава серия от хотели и курортни селища. Концепцията им е фокусирана върху елегантността, хармонията и стилът на живот със запазена марка Armani. Първият хотел от веригата е отворен през 2009 г. в Дубай, а година по-късно – и в Милано.
Вижте тази публикация в Instagram.
Джорджо Армани е носител на редица престижни отличия, след които Световната награда за изкуство „Leonardo da Vinci”, наградата на Дино Ферари за Най-влиятелен моден дизайнер в света, а през 2008 г. Армани получава и Орден на почетния легион (от Никола Саркози).
Най-голямото отличие за Джорджо Армани обаче и до днес си остава любовта на почитателите и поддръжниците му. Дизайнерът ще остане в историята на модата с архитектурния си флуиден стил, който е синоним на елегантност. Променяйки дефиницията за мъжки костюм и дамски стил, марката „Armani” е един от вечните символи на лукса.
Вижте тази публикация в Instagram.
Вижте тази публикация в Instagram.
Текст: Велиана Симеонова
Снимки: Instagram