Има ли Gucci без Алесандро Микеле?

x

Новината, че Алесандро Микеле ще напуска италианския луксозен бранд изненада целия моден свят. Отстрани изглеждаше, че при италианската модна къща той си е „вкъщи“. През последните 7 години, с помоща на луксозния бранд той ни позволи да се докоснем до неговото безкрайно въображение. И върна магията на модната сцена с единствени по рода си шоута и модни ревюта.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alessandro Michele (@alessandro_michele)


Относно напускането си, в свое изявление, дизайнерът каза: „Има моменти, когато пътищата се разделят поради различните гледни точки, които всеки от нас може да има. Днес приключва едно изключително пътуване за мен, продължило повече от 20 години, в компания, на която неуморно съм посветил цялата си любов и творческа страст. През този дълъг период Gucci беше моят дом, моето осиновено семейство. На това голямо семейство с всички хора, които се грижеха един за друг и се подкрепяха, изпращам най-искрените си благодарности, най-голямата си и най-сърдечна прегръдка.”

Основното предизвикателство пред френския концерн Kering е да отговори на въпроса, който самият Микеле зададе в поканата за шоуто си през есента на 2017 г.: „Какво ще правим с цялото това бъдеще?“

Франсоа-Анри Пино, председателят и главен изпълнителен директор на подкрепяната от семейството Kering, благодари на Микеле за седемгодишния му “мандат”. „Неговата страст, неговото въображение, неговата изобретателност и неговата култура поставят Gucci в центъра на сцената, където е мястото му“, каза Пино в изявление.



Какво ще правят сега Kering?

За Kering е ключово да назначат правилния нов човек, тъй като италианската марка носи около две трети от годишната оперативна печалба, но пък според Financial times расте по-бавно от конкурентни марки като Louis Vuitton и Dior на LVMH през последните години. Инвеститорите се съмняват защо обещаният обрат се материализира бавно, и дали Kering не разчита твърде много на Gucci.

Трябва да отбележим, че с всътпването си на длъжност Алесандро направи нещо ключово за Gucci – възроди манията по аксесоарите, а както знаем, те са най-продаваните от колекциите. Колани, чанти, очила, шалове – това са главните артикули, в които потребителите обичат да инвестират. А когато те са „новото яко“ на пазара, продажбите са гарантирани. 



49-годишният дизайнер даде началото на период на силен растеж на италианската марка. Продажбите се увеличиха, когато той беше повишен от ръководител на аксесоарите в творчески директор през 2015 г. и започна да поставя по-еклектични и андрогинни стилове на подиума на Gucci, които станаха част от поп културата и бяха „моментът“. Микеле дръпна към бранда и поп звезди като Хари Стайлс, Флоренс Уелш и неговия „близнак“ Джаред Лето. 



Микеле донесе флуидни и максималистични дизайни на марката, което беше отклонение от елегантното и провокативно ребрандиране на Том Форд, което спаси компанията през 90-те години. Говори се, че за да даде нова енергия, председателят на Kering Франсоа-Анри Пино миналата година обяви план за преустройство на 101-годишната модна къща. Днешните новини показват, че Микеле не иска да изневерява на себе си и не иска да бъде притиснат от „кривите“ сметки на Пино. Лука Солка, старши анализатор за луксозни стоки в консултантската компания Bernstein, каза пред Vogue Business: „За да се ускори отново, Gucci няма нужда да се премести в мейнстрийма или да стане „вечен“. Трябва да отвори нова творческа глава.“





Величествения и причудлив свят на Алесандро може да не носи достатъчно приходи според Пино, но естиката, която дизайнерът изповядва са присърце на цяла генерация. Микеле беше вълшебникът, който с помощта на магическа пръчица създаваше колекции, с които обличаше не една субкултура. Дали Микеле ще намери своето място в друга модна къща или ще рискува като стартира свой собствен бранд? Бъдещето ще покаже. 


Текст: Тереза Восканян

Снимки: Getty/Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Жилетка от BURBERRY

Жилетка от BURBERRY Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Миди пола от BALMAIN

Миди пола от BALMAIN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от VERONICA BEARD

Сако от VERONICA BEARD Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Яке от POLO RALPH LAUREN

Яке от POLO RALPH LAUREN Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Този декември очакваме!

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ