В чест на 30-та годишнина от падането на Берлинската стена креативният директор на Max Mara – Иън Грифитс – избра да представи колекцията Resort 2020 именно в немската столица. Подходът не е изненадващ, тъй като Грифитс не за първи път се вдъхновява от световното изкуство, архитектура, история и дизайн. Любовта на дизайнера към Берлин всъщност датира отдавна. Започнала е през 80-те години на миналия век, когато той е бил студент в Манчестърския университет, а обсесията му към града и творците в него продължава да бъде все така силна и до днес. В новата колекция на Max Mara обаче няма нищо от тези години, за които току-що споменахме, нито дори акцент! Max Mara Resort 2020 носи белезите на Берлин, разгледан като историческа столица.
Подобно на много други круизни колекции, и тук един от източниците на вдъхновение при създаването на моделите е била самата локация, където се проведе ревюто, а именно Neues Museum. Марката е първата, която представя своя колекция в предизвикателното и мащабно музейно пространство, но сме сигурни, че няма да бъде последната. В музея се помещава най-голямата праисторическа колекция от артефакти, което само по себе си е било отправна точка както по отношение на цветния спектър, така и за силуетите на дрехите. Драпираните материи, красиво оформящи дълги поли и рокли и недовършените краища, наподобяващи ресни по костюмите, са само част от деликатните препратки към историческото минало.
Тук е моментът да отдадем специално внимание и на бижутата – склуптурните гривни, огърлици и обици отново са вдъхновени от музейното пространство и неговите експозиции. Разликата е в това, че те не са дело на Max Mara, а са плод на безспорно добрата колаборация между италианския бранд и Reema Pachachi.
Освен градът и неговата архитектурата в муза са се превърнали и двама от известните жители на германската столица – Дейвид Боуи и Марлене Дитрих. Както може да се досетите – и двамата не са случайно избрани. Те си акомпанират чудесно един на друг, споделяйки взаимна любов към мъжките кройки на костюми, тренчкотовете и не на последно място – сходните разбирания за живота. Нанасяйки и този щрих към вече скицираните вдъхновения, от музея се получава една много красива и наситена със смисъл и акценти картина… така де, колекция!
За разлика от останалите круизни колекции в тази на Max Mara не попаднахме във водовъртеж от цветове. Единичните яркочервени нюанси контрастираха на щедро застъпените монохромни и неутрални цветове в преобладаващи земни тонове. Ако трябва да бъдем честни, точно на това се и надявахме – на изчистени силуети и колкото се може по-малко цветове. Е, получихме ги! Платовете и материите вярваме, че дори няма смисъл да подлагаме на обстоен коментар – италианската марка е известна с безупречността си в това отношение и този път не е изневерила на стила си.
По време на ревюто между всички вдъхновения, рокли, костюми, стълби и светкавици от фотоапарати забелязахме нещо, което бързо се превърна в нещо много повече от акцент на вечерта. Част от моделите, дефилиращи по подиума, бяха немската певица Уте Лемпер (55) и активистката Каролин Мърфи (44). И както следва да признаем с голяма доза удоволствие – и двете изглеждаха добре и точно на мястото си, облечени в бели палта и панталони.
Какви палта, нали е круизна колекция? Вероятно това се питате. Всъщност водещите модели в колекцията бяха именно палтата. Този път обаче известният от миналата зима модел Teddy Bear направи място на далеч по-стилния си братовчед – „Берлинското палто”, което е нов модел за Max Mara и както става ясно от името – отдава почит на Берлин. Що се отнася до мястото на връхните дрехи в тази колекция… ами точно тук трябва да бъдат. Просто защото имената, с които са известни тези ревюта – „круиз” или „курорт”, са доста подвеждащи, тъй като това което виждаме по подиумите сега ще бъде налично на закачалките в бутиците на големите брандове чак през ноември. А предпоследният месец от годината си е напълно подходящо време за ново палто. Берлинско например!
Ако трябва да опишем новата колекция на Max Mara само с една дума, то тя ще бъде „различна”. Различни цветове, различни модели, различни идеи и вдъхновения… различно от всичко, което видяхме в последно време. Иън Грифит е успял не просто да отдаде почит на немския град, неговите творци и история, не само дори да се вдъхнови от тях, ами да ги пресъздаде по начин, по който, щом ги погледнем, те да крещят „Берлин!”.
Текст: Ани Георгиева
Снимки: PR