Одата на Balenciaga за истинска мода
Тъй като все си повтаряме, че в модата няма правила, искаме да ви покажем един пример в лицето на Demna Gvasalia – творческията директор на Balenciaga, който напълно се отказа да прави предварителни колекции тази година, събра 109 тоалета в едно шоу и обедини мъжката и дамската линия. Аплодираме дизайнера, защото не ни разочарова нито откъм дизайн, нито откъм свежи идеи за модна революция.
Demna сам се определя като човек, който създава мода за хора, които наистина търсят необикновеното и оригиналното. Далеч е от скромността в лично отношение, но пък я приветства в професионално: ревюто в Париж за есента бе представено на абсолютно черен фон, без да включва каквито и да било декорации. Това е метафората на марката за „очистването“ на вътрешния свят от разсейване. И наистина обръщаме повече внимание на минималистичните кройки с подчертани рамене, уголемени ръкави и яки и, внимание, панталоните с изчистени и стегнати форми.
След фурора, който предизвикаха така наречените “daddy shoes” – или просто грозните маратонки, Balenciaga си пробват късмета с подобен тренд в облеклото. Последната колекция включва палта и якета в невъобразими размери, които изглеждат като доста удобно и стилно средство за отопление в студените месеци.
Gvasalia намига деликатно към монашеските силуети на Cristóbal Balenciaga, които контрастират на мини роклите с огромните си яки ала „инкогнито“, закриващи лицето на модела. На няколко модела виждаме качулка, която преминава в палто до земята, не липсва пухеното яке, но в доста по-мащабни размери, както и кожените пазарски чанти. Колекцията отново е издържана в монохромната гама – черно, сиво и червено са трите основни цвята, като марката се е подчинила на вълната от неон и са разрешили на няколко бонбонени аутфита да бъдат разходени по подиума.