Модната седмица на катарзиса: най-доброто от Милано (част 1)

x

Предпоследната модна седмица за сезон „пролет/ лято 2024” остана в историята. 

Милано е еманация на модна столица – култура, архитектура, стил на живот и дух, които се пренасят върху дизайните на всички трендсетъри, представящи колекциите си в обаятелния град. А този сезон е още по-отличителен от предишните… Първи, но и последни колекции за множество дизайнери бяха показни на грижливо проектираните сетове, което остави в съзнанието ми впечатление, че това е модната седмица на катарзиса. Италианската мода започва начисто, носейки със себе си традицията и наследството на своето величие… 

Fendi

Всички пътища водят към Fendi. Този сезон марката акцентира върху небрежността, която носи Рим, ала само като усещане. Ценностите като детайл, кройка и качество няма как да бъдат неглиже. Геометрични мотиви, приложени върху отличително структурирани дизайни, които притежават една идея по-релаксиран вид в сравнение със забързания ритъм, който сме свикнали да представят.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fendi (@fendi)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fendi (@fendi)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fendi (@fendi)


Alberta Ferretti

Шифонени фантазии – някои съвсем класически, други не чак толкова. Една колекция, поемаща много посоки, ала центрирана около чистота на женската енергия и способностите ѝ. Описание, което подхожда и на цялостната естетика на марката.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alberta Ferretti (@albertaferretti)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alberta Ferretti (@albertaferretti)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alberta Ferretti (@albertaferretti)


No. 21

Подобно на Fendi, от No. 21 също черпят вдъхновение от безкрайния и наситен с dolce far niente резерв на Италия. Неапол е главно действащо лице в тази приказка, представяща комбинация от висок вкус, облечен в мистерия, носеща със себе си необходимия контраст.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by N21 (@numeroventuno)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by N21 (@numeroventuno)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by N21 (@numeroventuno)


Roberto Cavalli 

Екзотична, дива и вихреща се от разноцветни пера модна джунгла – така бих описал колекцията на бранда за този сезон. Дотам обаче стигат „цветните” отзиви. Нещо, което не успях да игнорирам е усещането за „отминало” в целия замисъл. Всичко се усеща „вече правено”. Изобилие от розовото, което след Valentino и Barbie можем спокойно да не виждаме поне няколко години, без да ни липсва. Онези слънчеви мотиви, чиято актуалност вероятно ще премине още тази есен + зелено, телесно и черно, за които сами можете да се досетите, че не са нищо твърде революционно. Дано ни скандализират от иновации през пролетта! 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roberto Cavalli (@roberto_cavalli)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roberto Cavalli (@roberto_cavalli)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roberto Cavalli (@roberto_cavalli)


Etro

„Никъде” – така се казва колекцията на Etro за този сезон, която иронично бе от тези, които заведоха въображението ми на най-много места. В това се крие магията на добрия дизайн. Не е нужно да ти говори, за да осъществявате пълноценна комуникация – въображението си върши работата само.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by ETRO (@etro)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by ETRO (@etro)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by ETRO (@etro)


Diesel 

Усещане за „заедно”, за принадлежност и за нови измерения на модата – това е Diesel. Едно от онези ревюта, които връщат ентусиазма на модните почитатели да чакат нещо с нетърпение. Перспективата на бранда разбива стереотипите на индустрията и осигурява безплатни билети за почитателите си. Залагат на аналогови преживявания, които безкрайно цифровите им почитатели превръщат във вайръл моменти и така всички са щастливи, стилни и влюбени в Diesel. CAN relate! 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Diesel (@diesel)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Diesel (@diesel)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Diesel (@diesel)


Max Mara

Max Mara се обръщат към историята, за да открият своите вдъхновителки в жената по време на война. Актуална тема, която болезнено за 21. век намира репрезентация и днес. Жената, към която поглежда марката е британката по време на световните войни, крепяща дом, семейство и икономика на плещите си. Силни истории за силен дизайн. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Max Mara (@maxmara)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Max Mara (@maxmara)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Max Mara (@maxmara)


Prada 

„Уморих се да говоря за идеи, нека говорим за дрехи”– споделя Миуча Прада в бекстейджа на ревюто си пред Vogue Runway. Не знам до каква степен съм съгласен с подобни нагласи, ала аудиторията на марката би останала доволна, ако получава по-добро качество и детайл, следователно – работи. Не всичко е маркетинг!


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Prada (@prada)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Prada (@prada)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Prada (@prada)


MM6 Maison Margiela 

Дрехи, които да изкарват на показ истинсктаа същност на човека, когото ги носи. Амбициозна, ала не и неизпълнима задача. Очевидно. Класическите и минималистични дизайни на марката прегръщат тялото на своя притежател по-удобен и деликатен начин. Нужно е само да се осмелиш.





Emporio Armani 

С послание за устойчивост и достъпност в модната индустрия, новата колекция от Emporio Armani успява да покаже прототипната идентичност на марката. Тази колекция бе и доказателството за едно от онези предсказания, че 2010 се завръща в модата. Може и само аз да го забелязвам, но и така да е – не знам как се чувствам по отношение на този въпрос.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emporio Armani (@emporioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emporio Armani (@emporioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emporio Armani (@emporioarmani)


Moschino 

Нестандартен прочит на Moschino. Един бранд без креативен директор, ала с четирима стилисти. Всеки един със своя лична творческа визия + „платно” в новата колекция. Кодовете на една марка с 40 години история, разгледани от 4 посоки. Имате ли нужда от компас или само от Moschino?


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Moschino (@moschino)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Moschino (@moschino)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Moschino (@moschino)


Blumarine

„Лекота”– това е ключовата дума, която отключва интерпретацията на колекцията. Фриволна, експериментална, предизвикваща пеперуди в стомаха. Криле, злато, основни тонове и пепеливи нюанси. Като във фантастичен сън… 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by BLUMARINE (@blumarine)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by BLUMARINE (@blumarine)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by BLUMARINE (@blumarine)


Всичко това е само ½ от модната магия, която предлага Милано за идната пролет. Очаквайте втора част съвсем скоро…

Текст: Наско Фотев

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Малката черна рокля и нейните интерпретации.

Ако сте пропуснали
Най-четени