Модната седмица на катарзиса: най-доброто от Милано (част 1)

x

Предпоследната модна седмица за сезон „пролет/ лято 2024” остана в историята. 

Милано е еманация на модна столица – култура, архитектура, стил на живот и дух, които се пренасят върху дизайните на всички трендсетъри, представящи колекциите си в обаятелния град. А този сезон е още по-отличителен от предишните… Първи, но и последни колекции за множество дизайнери бяха показни на грижливо проектираните сетове, което остави в съзнанието ми впечатление, че това е модната седмица на катарзиса. Италианската мода започва начисто, носейки със себе си традицията и наследството на своето величие… 

Fendi

Всички пътища водят към Fendi. Този сезон марката акцентира върху небрежността, която носи Рим, ала само като усещане. Ценностите като детайл, кройка и качество няма как да бъдат неглиже. Геометрични мотиви, приложени върху отличително структурирани дизайни, които притежават една идея по-релаксиран вид в сравнение със забързания ритъм, който сме свикнали да представят.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fendi (@fendi)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fendi (@fendi)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fendi (@fendi)


Alberta Ferretti

Шифонени фантазии – някои съвсем класически, други не чак толкова. Една колекция, поемаща много посоки, ала центрирана около чистота на женската енергия и способностите ѝ. Описание, което подхожда и на цялостната естетика на марката.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alberta Ferretti (@albertaferretti)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alberta Ferretti (@albertaferretti)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alberta Ferretti (@albertaferretti)


No. 21

Подобно на Fendi, от No. 21 също черпят вдъхновение от безкрайния и наситен с dolce far niente резерв на Италия. Неапол е главно действащо лице в тази приказка, представяща комбинация от висок вкус, облечен в мистерия, носеща със себе си необходимия контраст.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by N21 (@numeroventuno)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by N21 (@numeroventuno)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by N21 (@numeroventuno)


Roberto Cavalli 

Екзотична, дива и вихреща се от разноцветни пера модна джунгла – така бих описал колекцията на бранда за този сезон. Дотам обаче стигат „цветните” отзиви. Нещо, което не успях да игнорирам е усещането за „отминало” в целия замисъл. Всичко се усеща „вече правено”. Изобилие от розовото, което след Valentino и Barbie можем спокойно да не виждаме поне няколко години, без да ни липсва. Онези слънчеви мотиви, чиято актуалност вероятно ще премине още тази есен + зелено, телесно и черно, за които сами можете да се досетите, че не са нищо твърде революционно. Дано ни скандализират от иновации през пролетта! 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roberto Cavalli (@roberto_cavalli)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roberto Cavalli (@roberto_cavalli)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roberto Cavalli (@roberto_cavalli)


Etro

„Никъде” – така се казва колекцията на Etro за този сезон, която иронично бе от тези, които заведоха въображението ми на най-много места. В това се крие магията на добрия дизайн. Не е нужно да ти говори, за да осъществявате пълноценна комуникация – въображението си върши работата само.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by ETRO (@etro)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by ETRO (@etro)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by ETRO (@etro)


Diesel 

Усещане за „заедно”, за принадлежност и за нови измерения на модата – това е Diesel. Едно от онези ревюта, които връщат ентусиазма на модните почитатели да чакат нещо с нетърпение. Перспективата на бранда разбива стереотипите на индустрията и осигурява безплатни билети за почитателите си. Залагат на аналогови преживявания, които безкрайно цифровите им почитатели превръщат във вайръл моменти и така всички са щастливи, стилни и влюбени в Diesel. CAN relate! 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Diesel (@diesel)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Diesel (@diesel)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Diesel (@diesel)


Max Mara

Max Mara се обръщат към историята, за да открият своите вдъхновителки в жената по време на война. Актуална тема, която болезнено за 21. век намира репрезентация и днес. Жената, към която поглежда марката е британката по време на световните войни, крепяща дом, семейство и икономика на плещите си. Силни истории за силен дизайн. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Max Mara (@maxmara)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Max Mara (@maxmara)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Max Mara (@maxmara)


Prada 

„Уморих се да говоря за идеи, нека говорим за дрехи”– споделя Миуча Прада в бекстейджа на ревюто си пред Vogue Runway. Не знам до каква степен съм съгласен с подобни нагласи, ала аудиторията на марката би останала доволна, ако получава по-добро качество и детайл, следователно – работи. Не всичко е маркетинг!


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Prada (@prada)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Prada (@prada)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Prada (@prada)


MM6 Maison Margiela 

Дрехи, които да изкарват на показ истинсктаа същност на човека, когото ги носи. Амбициозна, ала не и неизпълнима задача. Очевидно. Класическите и минималистични дизайни на марката прегръщат тялото на своя притежател по-удобен и деликатен начин. Нужно е само да се осмелиш.





Emporio Armani 

С послание за устойчивост и достъпност в модната индустрия, новата колекция от Emporio Armani успява да покаже прототипната идентичност на марката. Тази колекция бе и доказателството за едно от онези предсказания, че 2010 се завръща в модата. Може и само аз да го забелязвам, но и така да е – не знам как се чувствам по отношение на този въпрос.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emporio Armani (@emporioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emporio Armani (@emporioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emporio Armani (@emporioarmani)


Moschino 

Нестандартен прочит на Moschino. Един бранд без креативен директор, ала с четирима стилисти. Всеки един със своя лична творческа визия + „платно” в новата колекция. Кодовете на една марка с 40 години история, разгледани от 4 посоки. Имате ли нужда от компас или само от Moschino?


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Moschino (@moschino)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Moschino (@moschino)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Moschino (@moschino)


Blumarine

„Лекота”– това е ключовата дума, която отключва интерпретацията на колекцията. Фриволна, експериментална, предизвикваща пеперуди в стомаха. Криле, злато, основни тонове и пепеливи нюанси. Като във фантастичен сън… 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by BLUMARINE (@blumarine)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by BLUMARINE (@blumarine)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by BLUMARINE (@blumarine)


Всичко това е само ½ от модната магия, която предлага Милано за идната пролет. Очаквайте втора част съвсем скоро…

Текст: Наско Фотев

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Кожена чанта Le Grand Chiquito – JACQUEMUS

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Палтото в главната роля.

Ако сте пропуснали
Най-четени