Този февруари тайните тунели Binario 21 под гарата Milano Centrale символично се превърнаха в дефиле на няколко култури, обединени от модата и проектa Genius на италианския бранд Moncler. Maрката представи няколко капсулни колекции в колаборация с Richard Quinn, Simone Rocha и Pierpaolo Piccioli.
В тазгодишната седмица на модата в Милано главният изпълнителен директор на Moncler – Remo Ruffini – за втори път се разписва в модната история с колаборацията си с Pierpaolo Piccioli, кретивен дизайнер на Valentino. Колекцията, на която обръщаме специално внимание днес, представя различен прочит на емблематичните пухени якета, този път през погледа на висшата мода. Разработена е в сътрудничество с етиопския модел и дизайнер Liya Kebede.
„Аз преследвам баланс на мечтателност, екстравагантност и душевност.“ – казва Pier Polo и добавя, че е поканил Liya, за да създадат един шедьовър от котюр, занаятчийско майсторство от Африка и съвременна мода. Миналогодишният дебют на Piccioli за Moncler е прероден с жизнените мотиви и естетиката на устойчивия и социално отговорен етиопски бранд Lemlem, оглавяван от Kebede.
Вдъхновени от африканската култура мотиви присъстват във всички рокли от колекцията на Piccioli и Kebede. Функционалността на Moncler идеално позволява да се развихри дизайн въображението, а като материал е избран лакираният найлон. А-образните силуети в полите създават усещане за обем, а панделките и качулките носят препратки към бароковата помпозност от XVII век.
Някои рокли имат подплатени качулки и обемни ръкави, а някъде качулката покрива цялата горна част на тялото на модела. Виждаме качулка подобна на пончо, обгръщащо изцяло главата и раменете.
Piccioli не е избягал от елегантността, оставяйки раменете на модела голи, подчертани с големи панделки и дълги шлейфове.
„Няма по-добър начин да се покаже как традициите от стари времена, например работата на нашите занаятчии, имат място в съвременната мода, освен с това партньорство с Pierpaolo и Moncler“, казва Kebede.
Определено бихме заложили на тази колекция, ако се налагаше да изберем най-сполучливия моден експеримент, направен от няколко различни по дух и стил марки.
„Свързването на различията е моята идея за приобщаващо творчество.“ – определението на креативния дизайнер на Valentino за работата му с Moncler. Напълно сме съгласни, толкова, че си пожелаваме още една подобна авантюра между двата италиански бранда.
Текст: Мила Стоянова
Снимки: Vogue