През октомври 1994 година PR-ите на Gucci трябва почти да молят журналисти на различни медии да посетят ревюто на марката. По това време за първи път италианската, почти залязваща модна марка, представя своята колекция на новия си творчески директор Том Форд. На американския дизайнер му е нужна едва една година да се превърне в един от най-важните и успешни дизайнери на модната сцена в Милано. Неговите перфектни кройки и седемдесетарски блясък се оказват печеливша карта за новия живот на Gucci.
До преди есента на 1994 година бъдещето на модната марка е доста неясно. Основателят на модната къща – Маурицио Гучи продава бизнеса си, а по-късно е прострелян по поръчка на бившата си съпруга. Настоящият творчески директор Доун Мело пък напуска за по-добра кариерна възможност в САЩ. И бидейки неспособна да покрие разходите си за персонал и материали, Gucci е пред своя крах. Докато Форд не стъпва на позицията със своите гениални модни решения, а по-късно Мадона, обличайки негов тоалет „крещи“ на целия свят, че Gucci започва нова страница в историята си.
Провокаторът Том Форд е начело на модната компания до 2004 година. В момента на неговото напускане Gucci се оценява на стойност 10 милиарда. С работата си за италианския бранд, всъщност започва и неговата международна слава на модната сцена. По времето, когато Форд е начело на модната къща той прави множество провокативни реклами, които преди времето на интернет се появяват само в печатни издания, разбира се. И въпреки това, най-провокативните кадри, споделяме днес, защото Tom Ford и Gucci ще останат завинаги в спомените на всяко модно момиче и винаги ще разпознаем този винтидж блясък на дизайнера… дори и близо 22 години по-късно.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още: