„Процесът по създаването на една колекция започва от идеята. Това е и етапът, който отнема най-много време – от първоначалните скици, през изкристализирането на концепцията и изчистването й от излишни примеси, и така докато се стигне до крайния продукт.“
View this post on Instagram
През юли 2020 г. българският бранд NIKOLOVA дебютира на сцената на модния живот в страната с една колекция, смело издържана изцяло в бяло, и съчетаваща в себе си едновременно младежки, градски дух и класическо звучене. Белият цвят съвсем не е избран случайно. За дизайнерката Христина Николова той символизира новото начало както за марката, така и за нея самата. Като бял лист хартия, на който започваш да пишеш нова история.
И въпреки че концепцията се приема много добре от публиката, заедно с одобрението идват съмненията и предразсъдъците. От една страна, че брандът ще прави само и единствено бели дрехи, а от друга, че като такъв подходът не е устойчив, и не успява да покрие разнородното търсене на многоликата публика.
View this post on Instagram
Такъв тип категоризация обаче не се вписва във философията на бранда, и със следващата си колекция младата Христина – двигателят на NIKOLOVA, си поставя за цел да излезе метафорично и буквално от бялата рамка, в коята сама се е поставила. И това се случва още с рекламната кампания към пролетно-лятната колекция на марката за 2021 година. С помощта на фотографа Михаил Попов успяват да заснемат филм към колекцията, чийто сюжет е силно повлиян от пост-модернистичните движения в изкуството и културата през XX век, и по-специално от един пърформанс изпълнен от латино-американската художничка и активист Лигия Папе. През 1976 г, на плажа на Рио де Жанейро, тя разкъсва отвътре чисто бял куб, и изпълзява от вътрешността му. Артистичната проява символизира освобождаване от рамките на модернизма, и неговата стерилна среда на живот. Краткият филм към новата колекция на NIKOLOVA е един вид интерпретация на идеята, но през друга призма.
View this post on Instagram
И при новата колекция водещ остава характерният почерк на бранда – минималистичен, и фокусиран върху детайла. Разликата е в богатата палитра от цветови комбинации, а започват да се появяват нови елементи и комбинации при материите – лен, памук и вискоза. Виждаме рокля и пола с плисиран елемент, който сякаш е заимстван назаем от ученическите униформи на момичетата. Сакото и ризата са скъсени, като заявка за смелост и младежки дух, който не търпи ограничения.
View this post on Instagram
Марката продължава да използва и така наречените „щокови“ платове, такива които са останали неизползвани в големи фабрики, и които иначе биват изхвърляни. Така NIKOLOVA отново дава заявка за устойчиво производство и отговорно отношение към околната среда.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Instagram