По много начини може да бъде характеризиран бранд като Prada и вероятно всеки от нас би използвал различна дума, за да го направи. Луксозната италианска марка, всъщност много ни напомня за идентичността на жените – понякога колебаеща се, трудна за дефиниране, объркваща за обясняване, невъзможна за категоризиране, но пък винаги отворена за тълкуване. Или поне към опит за такова. Prada е едновременно сложна и проста, еднопластова, но и същевременно многостранна. Като жена! Тя е парадоксално противоречива и точно, заради това неповторима.
След всичко казано дотук повече от очаквано е кампанията за дамско облекло на Prada за пролет/лято 2020 да ни предложи много гледни точки и преспективи, и тя го прави. По своя начин!
Новата колекция оспорва определенията, отказва се от дефинициите, деконструктурира въображаемия разказ и очаквано, променя погледа ни върху всичко, което сме мислили, че познаваме до момента. Кампанията е подчинена на поредица от съкращения, които в акростихна форма изписват PRADA. Всяка от думите, стоящи зад определените букви пък предлага повече от една идея за интерпретация. Което е търсен ефект, както иронията и сюрреалистичността. Подобно на съкращенията, всеки образ на кампанията предлага и различна преспектива, а оттам насетне и различни светове, които са лични за всеки и далеч от идеята за унифициране. Още един парадокс е и фактът, че въпреки колективната кампания, всеки от образите е изцяло индивидуален. Не е просто пореден фрагмент, ами изцяло нова вселена.
Чрез самите снимки, дело на Джейми Хоуксворт, моделите оживяват и продължават да опровергават концепцията за „нормално”, като преминават от черно-бяло към цветно, от селски към градски пейзажи, от спонтанно към режисирано. Сякаш всичко се случва в няколко различни живота. Разбира се това до голяма степен се дължи на отличната селекция от модели, сред които виждаме както познати, така и изцяло нови лица. Те успешно изграждат своите образи, като не се притесняват и да бъдат себе си, представяйки един от най-разнообразните светове – този на жените.
Точно думите, образите, моделите, дрехите и интерпретациите правят Prada това, което е. Това, което познаваме, или поне си мислим, че познаваме, защото Prada винаги е предсказуема, но никога еднаква. И как иначе, след като водещата идея на марката е да бъде лесно разпознаваема, но невъзможна за дефиниране!
Текст: Ани Георгиева
Снимки: Prada Press Office