ПЪТЕВОДИТЕЛ В ИСТОРИЯТА НА ПЕРФЕКТНИТЕ СЛЪНЧЕВИ ОЧИЛА

x

Казват, че трябва да гледаме на света през розови очила. Но никой не казва кой е перфектният модел за нас. Много жени прекарват дълги години в търсене на модела, който най-добре пасва на чертите на лицето им, подхожда на лайфстайла им или просто отговаря на актуалните тенденции. И въпреки, че всеки сезон ни изненадва с експерименти в тази посока, класическите модели слънчеви очила трудно излизат от мода. Ето защо събрахме вечните фаворити в тази категория аксесоари и ви разказваме вълнуващите истории за началото на техния път, чак до актуалния им прочит през 2020.

Авиаторът

Този класически модел за първи път се появява на модния небосклон през 30-те година на миналия век, но историята му започва още по време на Първата световна война. Тогава американските пилоти трябвало да предпазват очите си от слънцето по време на дългите бойни полети и компанията Bausch & Lomb разработва за тях перфектната защита. Класическата форма на сълза идеално пасва на пилотската каска и така поставя началото на една легенда.

През 30-те години този модел очила се превръща с луксозна придобивка за по-богатите мъже, които имат нужда от защита срещу слънцето, докато спортуват или са на лов.

Истинската слава идва през 50-те, когато филмовите звезди стават посланици на очилата Авиатор. Марлон Брандо е първият, който се появява на големия екран с тях и бързо ги превръща в задължителен аксесоар за всеки.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Marlon Brando Estate™ (@marlonbrando) on


След това Пол Маккартни им добавя от имиджа си на рок звезда и заменя стандартните тъмни стъкла с розови и жълти. Том Круз и Вал Килмър също помагат за това Авиаторът да се превърне в култов стил – правят го по най-холивудския възможен начин с блокбастъра Top Gun.

Днес моделът се произвежда от всички големи брандове и е сред фаворитите на пазара. За новия сезон заложете на рамка в златно, точно както го правят Cartier Eyewear в последната си колекция.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Cartier Official (@cartier) on


Котешко око

Не е случайно, че някои от най-влиятелните жени в модния бизнес избират за своя запазена марка именно очилата с форма на котешко око. Риана, Бела Хадид и Ана Уинтър често хвърлят разсеяни погледи над рамките на своите очила и показват как можеш да управляваш света дори от висотата на най-тънките токчета. Но историята на този модел започва много преди някоя от тях дори да бъде родена.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by badgalriri (@badgalriri) on


Подобно на Авиатора, Котешкото око също се появява през 30-те години на 20-ти век. Но причината за това не е търсенето на безопасност, а бягството от скуката. Алтина Счинаси е отегчена от липсата на всякаква креативност след разходката си из оптиките на Ню Йорк и решава, че е време за нещо различно. Това се оказва сложна задача, защото почти никой производител не искал да й помогне в създаването на модел, който според тях биха носили само лунатици. Но не и невъзможна. И така, благодарение на малка семейна оптика в Ню Джърси, котешкото око, известно тогава като Арлекин, се появява, за да започне своя моден възход.

50-те са златната ера за този модел – от Мерилин Монро, през дамите в политиката, до класическите домакини, всички обожават очилата с форма на котешко око. Те са женствени, различни и толкова загадъчни. А когато през 60-те се появяват като главен аксесоар в “Breakfast at Tiffany”, никой не може да си представи, че следващите четири десетилетия моделът ще бъде забравен от всички.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maika (@maikan_oworld) on


70-те са превзети от кръглите хипи рамки на Джон Ленън и Джаки Кенеди, 80-те е ерата на Авиатора и Том Круз, 90-те – са като дъга – пълно е с всякакви цветни стъкла, а през 2000 – Парис Хилтън накара всички да изглеждат като гигантски буболечки с очила, покриващи половината им лице. Едва след 2010 котешкото око отново намери своето място в модните колекции и завладя уличния стил на всички модни столици. И през пролет/лято 2020 моделът ще бъде екстравагантно допълнение към стила на смелите момичета, а ние сме тотално влюбени в тези на Емили Ратайковски.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emily Ratajkowski (@emrata) on


Oversized

Този модел, за разлика от другите класики, се появява не от сериозната нужда за промяна, а като опит за бягство от реалността. Джаки Кенеди е световната знаменитост, която осигурява силен старт за славата на големите слънчеви очила, а причината да ги носи се крие в стремежа й да остане по-далеч от светлините на прожекторите и да запази личния си живот.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jackie Kennedy (@jackiekennedyonassis) on


Така се появява тенденцията слънчевите очила да крият много повече от очите ти, а през 70-те Елтън Джон прави изцяло нов прочит на този вариант по време на своите сценични изяви. Британският изпълнител се появява с всевъзможни комбинации на цветове и материали и превръща oversized очилата в най-разпознаваемия си аксесоар.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Elton John (@eltonjohn) on


Dior е компанията, която първа вижда потенциала на oversized моделите за масовия пазар на слънчеви очила и към днешна дата е един от брандовете, които с най-голяма любов и въображение експлоатират тази форма във всяка следваща нова колекция, за да я превърнат във вечна класика, която хората обожават.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Spectacles (@spectacles_room) on


Текст: Елена Петрова

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Миди рокля с колан от SELF-PORTRAIT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Кожен колан от SAINT LAURENT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дълъг елек от MAX MARA

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Миди рокля от ALTUZARRA

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Забров принт и нотка екстравагантност.

Ако сте пропуснали
Най-четени