Задължителната спирка в Palais de Tokyo по време на Седмицата на модата в Париж послужи като напомняне за силата на модата и интензивността на нейното послание. Дебютирайки с изложбата си „Храм на любовта“ в Palais Galliera в Париж, Рик Оуенс представи поредното зрелище, изпълнено с размисли за красотата, естетиката и театралността.
View this post on Instagram
Всеки сезон Оуенс изследва модата чрез концепция, превръщайки ревютата си в своеобразен ритуал. Централно място в събитията му заема димът, който обикновено създава драматична, почти тържествена атмосфера. Но този път водата послужи като катализатор за ревюто. Моделите слязоха по стълбите, за да се озоват в средата на фонтан – водата се превърна в писта, жива подкана за показване на дрехите. Някои се потопиха във водата в нещо, което се усещаше като церемония по прераждане.
View this post on Instagram
Колекцията, озаглавена „Храм“, е изследване на хаоса, живота и желанието. Тя говори за еволюцията, но същевременно улавя самата същност на човешкото преживяване. Визията на Оуенс – безстрашна както винаги – говори за бунта на човешките недостатъци.
В типичната за Рик Оуенс мода, дрехите бяха сурови, черни, прилепнали по тялото и еротични – пропити с постапокалиптичен привкус, с доминираща кожа в колекцията. Модели без горнище дефилираха по подиума, докато структурираните пелерини добавяха усещане за величие. Изрязани дрехи, извисяващи се платформи и деконструирани силуети бяха част от репертоара, всички безпогрешно вкоренени в ДНК-то на марката.
View this post on Instagram
Повече от дрехи, платове или конструкция, Рик Оуенс ни кани да размишляваме върху света около нас, света, който заобикаля модата, и нашата връзка с нея. Неговите ревюта са събития, които ви карат да се замислите, а това беше за прераждането и апокалипсиса – литургична витрина, изпълнена с фантазия и емоционална дълбочина.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Instagram