Дебютът на Джак Макколоу и Лазаро Ернандес в Loewe бе наблюдаван по-отблизо, отколкото редица други. Дизайнерите пристигат с над две десетилетия авторитет от Proenza Schouler, където си изградиха репутация като майстори на изчистената елегантност, интелигентното боравене с материали и силуетите, носещи уверена лекота. Инстинктите им винаги са клонели повече към изтънченост, отколкото към зрелище, което ги прави съвсем точни за клиентелата на бранда. Loewe, чиято идентичност в последните години бе оформена от изненади и ексцентричен заряд, никога не прави компромис с майсторството. Макколоу и Ернандес също.
&n
View this post on Instagram
bsp;
При Андерсън Loewe се дефинираше от своята непредсказуемост – търговска яснота + интелектуална провокация, която превръщаше дори бял потник с лого в културно зареден артикул.
Кодовете на Loewe обаче стигат значително по-назад. Основана през 1846 г. като колектив от майстори кожари, марката е изградена върху занаята и празнува осезаемостта, експеримента и устойчивостта. В диалог между наследство и иновация: занаятчийството се пречупва през остроумие, въображение и артистично позициониране. В дебюта си Макколоу и Ернандес улавят тези нишки.

Ярки цветове, представени в колекция от лъскави кожени якета, конструирани като камбани, и многопластови рокли-шалове с драпировки, чиито шевове образуват каскада от волани. Те бяха показани редом с дънки, ризи с копчета, тениски и ветровки – пречупени през филтъра на високия занаят, както отбеляза Макколоу.
Високотехнологични експерименти, като рокля-кърпа, направена от 3D-принтирана тъкан, застанаха до класически графични тениски с надпис Loewe 1846 Madrid – поклон към наследството. Очевидно нюйоркчани могат да правят страхотна европейска мода – нюансирана както в контекста на изработката, така и в артистичната си стойност.


Беше толкова забавно. Дори не знам как да говоря за това: да можем да отприщим нещото вътре в нас, без ограничения, просто да играем и да експериментираме. Толкова сме щастливи… мисля, че си личи. – споделя Лазаро Ернандес пред пресата.

Критиците също бяха ентусиазирани:
Ако днес ставаше дума за уважение, утре трябва да става дума за дързост. Loewe е една от малкото къщи, които дават на дизайнерите си както платформата, така и разрешението да поемат истински рискове. Този дебют показа гения на дуото в детайла и техния дар за баланс. Сега очакването е да ги видим да излязат отвъд сдържаността и да насочат тази смелост към едно Loewe, което „звучи“ неоспоримо тяхно, разширявайки хоризонта на това, което къщата може да бъде според техните собствени правила. И имам пълно доверие в тях. – написа Макензи Ричард Зукерман, главен редактор на The Impression.

Енергията, която внесоха в своя дебют, може би е най-голямата точка на продажба за новото Loewe. – добави Никол Фелпс, директор на Vogue Runway.
Пролет-лято 2026 на Loewe бе чиста радост, скроена в ярка гама, богати платове и визионерство. Мост между наследството и иновацията, ала без референции, които да надвикват очакването за бъдещето. Първият Loewe опит на Джак Макколоу и Лазаро Ернандес беше конструиран за сегашния моден момент, но несъмнено ориентиран към непреходното присъствие.
Ние ще следим развитието им изкъсо, а вие може да оценявате колекциите в Instagram профила ни – @fashion_inside_bg.
Текст: Наско Фотев
Снимки: Getty/Instagram

8 достъпни аксесоара, които изглеждат скъпо
10 модни навика за още по-стилна визия
Moncler + JIL SANDER – естествените форми на зимата