Какво казваме, когато нищо не казваме – т.е. когато говорим косвено чрез дрехите си? Нали така беше поговорката – „стилът е начин да кажеш кой си, без да има нужда да говориш“? Съвсем си е вярно, ние не оспорваме. Банално, ще кажете – да, но външният вид винаги се появява преди думите. И все пак държим да подчертаем, че няма да си говорим днес за добрия стил, а за личния такъв.
Скъпи дрехи или такива втора употреба – всичко може да изглежда добре, стига ние да се чувстваме добре в кожата си, та и в дрехите си. Да вземем Киану Рийвс за пример – макар да притежава милиони, той не носи маркови дрехи и често го виждаме облечен по един и същи начин. Да, и това е начин да кажем нещо за себе си, Киану например заявява, че определя всички дрехи като еднакво функционални, без значение от етикета. Който обаче много от нас все още гонят, както футболистите топката в оспорван мач. Изпълнителният директор на Marc Jacobs – Eric Marechalle, добре разбира желанието дрехата ти да има онзи така желан надпис и знае, че разширяването на модната къща към масовата публика може да донесе приходи на компанията.
https://www.instagram.com/p/ByF0E5xDGjM/
А има и друг вариант – Marc Jacobs чисто и просто е връхлетян от нечовешка доза вдъхновение и затова решава да пусне нова линия – THE Marc Jacobs. Марката вече има по-нисък клас линия – Marc by Marc Jacobs, която е по-скоро вплетена в основния бранд, но от 30 май насам модната къща пуска на пазара ново поколение дрехи – именно такива, които могат да кажат много за човека, който ги носи. Списанията WWD и Vogue вече бяха заляти от истории за новото творение на лейбъла, но никой не споменава дали то е създадено с бизнес цел, или с по-възвишена такава. Ние обаче обръщаме внимание на THE Marc Jacobs само защото дрехите имат характер и съчетават любимите ни тенденции от тази година.
Да, всички са впечатлени от факта, че Marc Jacobs пуска бюджетна линия дрехи, а ние сме впечатлени от самите тях – очарователни, лесни за употреба в комбинации с нещо, което вече имаме, и ексцентрични, взрив на слънчева светлина в един свят, който може да изглежда твърде сериозен, твърде предизвикателен. Линията носи името на Instagram профила на самия дизайниер – @themarcjacobs. По това разбираме, че това са те – дрехите, тези на Marc. Колекцията е известна само като “The” за екипа на марката, нищо повече не им е нужно, за да я опишат. За да я представят обаче – да, трябват известни усилия. Ето защо компанията наема Lotta Volkova – руски стилист, работила с Demna Gvasalia за Vetements и Balenciaga, да участва в заснемането на един lookbook, който далеч не изглежда бюджетен.
Колекцията The събира минало и бъдеще под формата на винтидж аутфити, но с футуристичен прочит. Тя има много лица – някои истински, някои въображаеми, но все такива, които вдъхновяват Marc Jacobs. Едно от тях е Stephen Jones – шапкарят, чиито творби красят главите на Принцеса Даяна, Даяна Рос и Риана. Друг, забъркан в линията образ, е Sofia Coppola – дългогодишна приятелка на Marc, която му помага с копринените ризи и сандалите на платформа. Колекцията включва още герои от комикса The Peanuts Gang, който дизайнерът обожава от малък, по-точно от 6-годишен, когато детегледачката му му подарява плюшения герой Snoopy. Има и дъждобрани в розово и жълто, колаборация с шведската марка Stutterheim. Звучи разнообразно, нали?
THE Marc Jacobs предоставя възможност не да си закупим етикета, а да разнообразим като Киану с нещо, което не коства много, но пък има голяма стойност. Е, може и да бъркаме – Marc Jacobs като лейбъл може би има нужда от по-разчупени бизнес подходи – т.е. да разшири целевия си пазар. Без значение какво се случва зад кулисите, продължаваме да харесваме новата линия. В крайна сметка и ние ще попаднем в графата хора, купуващи си етикета така или иначе, но пък мотивът ни е по-важен: ние искаме THE дрехите заради тяхната добавена стойност, а не заради името.
https://www.instagram.com/p/ByFuY-PDm5l/
https://www.instagram.com/p/ByGCowujMFT/
https://www.instagram.com/p/ByGF-ndDVOd/
https://www.instagram.com/p/ByGQdkoDbWz/
https://www.instagram.com/p/ByGTwmMjr5Y/
https://www.instagram.com/p/ByGWfk7DNS-/
https://www.instagram.com/p/ByIZtvcjzol/
https://www.instagram.com/p/ByIhqaoDJJz/
https://www.instagram.com/p/ByLYQmUj542/
Текст: Мила Стоянова
Снимки: Vogue, Instagram