Винтиджът – най-голямата звезда сред звездите

x

Всеки ден Instagram ни залива с вълни от нови снимки на звезда облечена във винтидж рокля.  Например Дуа Липа, която празнува 27-ия си рожден ден в облечена в Thierry Mugler, Бела Хадид на червения килим в Кан в рокля от 1987 година на Versace, или Оливия Родриго с прилепнал фит на Jean Paul Gaultier на MTV Movie & TV наградите. Да споменаваме ли изобщо Майли Сайръс в бомбастичната си рокля на Bob Mackie на сцената на Грамите? Или Сидни Суини в рокля на Marc Bouwer носена преди и от Анджелина Джоли на Оскарите? 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by @marcbouwer


Винтиджът е толкова популярен на червения килим, че изглежда всичко, което един стилист трябва да направи, е да се обади на моден лейбъл, да го накара да се разрови в обширния им и каталогизиран архив – и готово! Но това не е точно така. Въпреки че някои стилисти заемат винтидж директно от модните къщи, по-често тези визии се пазят и възстановяват от ретро дилъри, чийто бизнес е да купуват и продават ултра редки дизайнерски произведения, процес, който включва огромно количество време, разходи и постоянство.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Miley Cyrus (@mileycyrus)


Но защо звездите и техните стилисти предпочитат вижтиджа пред новите колекции? 

Винтиджът е мерната единица за гъвкавоста на стилиста. Т.е. трябва да си в много добри отношения с бранда, за да имаш достъп до архива на дадена модна къща или да познаваш правилните модни дилъри. 

Преди знаменитостите си купуваха винтидж визии, когато не можеха да накарат някоя марки да ги облече, a сега това се промени на 180 градуса и до голяма степен е благодарение на Лоу Роуч. Той работи със Зендая от вече 13 години и откакто са заедно той я облича предимно във винтидж парчета. Той разкрива пред Vogue, „Първоначално беше по необходимост, защото когато започнахме да работим заедно, никой не й даваше дрехи назаем. А аз идвам от винтиджа – имах такъв магазин в Чикаго – така че много от нещата, които тя носеше, бяха неща от моя магазин или ретро парчета.“


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zendaya (@zendaya)


Кой печели в тази винтидж игра – знаменитостите или брандът? Безспорно тук победител е звездата, но марката също не е в губеща позиция. Разбира се, има разлика между невероятното архивно парче и това, което в момента се създава от къщата. Но обикновено новите колекциите държат ДНК-то на модната къща. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by GIVENCHY (@givenchy)


В Mugler, Кейси Кадуаладър често прави реверанс към миналите произведения на основателя Тиери Мюглер – спомнете си бодито на Beyoncе за Renaissance World Tour – но собствената му работа се отличава с това, че е по-съвременна. Тези архивни визии говорят за къщата като цяло, но не непременно за гледната точка на настоящия дизайнер. Givenchy няма креативен директор в момента, така че къщата може да използва малко положителен архивен шум, което и направи с визии като тази на Дженифър Лорънс.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Casey Cadwallader (@cadwallader)


Все пак, съдейки по медийнаия шум, винтидж парчетата привличат вниманието. Визията на Robo-Z на Зендая за премиерата на Дюн генерира 13,3 милиона долара медийно представяне за Mugler, според Launchmetrics. 

Защо обаче новите звезди не се опитват да направят свой собствен УАУ момент, а се опитват да пресъздадат стари иконични визии?

Все още помним как Ким Кардашян се опита да облече роклята на Мерилин Монро и почти не я съсипа. Някои архивни парчета са наистина толкова крехки…. Други се правят по поръчка за клиента, трети просто прекрояват визията. Вариантите не са малко. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kim Kardashian (@kimkardashian)


Истината е, че социалните мрежи се превърнаха във важен играч – акаунти като @ChecktheTag в Instagram забелязват архива и публикуват кредитите. Носенето на визия извън сегашните колекции показва модни познания, но разкриването на единствена по рода визия отпреди десетилетия просто звучи различно. Звучи сензационно! Особено сега, когато модните архиви са дълбоко вкоренени в поп културата. Постовете със сложени един до друг кадри на знаменитостта и архивния двойник се представят невероятно добре в социалните мрежи. 

Засега изглежда, винтиджът ще си остане като моден трик, който печели харесвания и споделяния и вярваме, че ще има още много носталгични визии, както на червения килим, така и на важните събития на годината. А скоро идва Мет Гала… 


Текст: Тереза Восканян

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Миди рокля с колан от SELF-PORTRAIT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Кожен колан от SAINT LAURENT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дълъг елек от MAX MARA

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Миди рокля от ALTUZARRA

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

В петък заложете на удобството.

Ако сте пропуснали
Най-четени