Награден за дизайнер на годината, по време на Британските модни награди, Даниел Лий изпраща 2019 г. успешно, доста успешно. Bottega Veneta бе определена за марка на годината по време на същото събитие, а признанието идва съпътствано с много еуфория из социалните мрежи. Вниманието на стилисти, редактори, инфлуенсъри, модели, актриси и всеки малко или много докоснал се до модата и разбрал, че откъсване от нея няма, е приковано до голяма степен върху чантите и обувките, които със сигурност вече сте видели, а и може би сте си купили бюджетното им и доста сполучливо копие от ZARA, например. Време е да се опитаме да разкодираме феноменалния успех на Bottega Veneta в следващите редове.
View this post on Instagram
Открита през далечната 1966 г. в Италия, компанията Bottega Veneta напоследък бива все по-често споменавана, когато става въпрос за успехи тази година. Италианският бранд е имал за цел да създава облекло и аксесоари от кожа, което било особено трудно по онова време. Специалистите били принудени да използват фина кожа, която да може да бъде обработвана от машините, с които разполагали. Именно техниката, перфектните кройки и качеството се превърнали в почерка на марката. Последвали години на популярност и разрастване, както и на липса на конкретна стратегия и посока, по която Bottega Veneta да тръгне след смяната на ръководството през 90-те.
През 2001 г., компанията е купена от Kering, наричана още – Gucci Group. Bottega Veneta започва отново да покорява нови върхове и да възвръща първоначалния си облик и слава. Логично следва и отварянето на училище през 2006 г., в което да се обучават бъдещите професионалисти в областта на работата с кожа и създаването на дрехи.
View this post on Instagram
Днес Bottega Veneta отново е символ на качество и стил, специализирайки, както в мъжката, така и в дамската мода. Почитател на марката е и Роузи Хънтингтън-Уайтли, която пък може да преподава и уроци по стил. Тя не крие привличането между нея и чантите, обувките и дрехите Bottega, и често споделя визиите си в профила си в Instagram. Със сигурност може да намерите и своето вдъхновение сред тях, без значние от сезона. През лятото Роузи беше фен на сандалите със сякаш квадратен връх, а през зимата я виждаме облечена в кожа от глава до пети, под ръка разбира се, с любимата си чанта на бранда. И изведнъж всички полудяха именно по тази чанта, по тези обувки, по изчистените линии, без натрапването на огромно лого. И някак сред всичкия този хаос от тенденции, хора, опитващи се изпъкнат на всяка цена, сякаш точно от това се нуждаехме. Bottega Veneta ни припомниха, че качеството е незаменимо, а трендовете трябва да биват напасвани по нашия собствен стил и характер, а не обратното. Може би нормалното вече е смятано за рядкост…
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Дискретност – първата дума, с която започва описанието на историята на компанията в собствения им сайт. Качество, нов стандарт, относно луксозното и изказването: ,,Когато твойте собствени инициали са достатъчни…“ – може би наистина стигат и са в основата на успеха на Bottega Veneta. Философията на марката възхвалява индивидуалността и увереността. Иновативен дизайн, функционалност и традиционна технология на производство, са останалите съставки в рецептата. Днес Bottega Veneta създава парфюми, часовници и бижута, мебели и аксесоари за дома, обхващайки още по-голям брой клиенти, а последователите им само в Instagram са близо 2 милиона.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Чантата Bottega Veneta Padded Cassette се продава за 2 480 долара и е смятана за задължително допълнение към визията ви. Имате право на избор от няколко цвята. Други модели на марката, заинтересовали модните диктатори на улицате са The Pouch и BV Jodi. Ако не сте ги виждали досега ще трябва да сверите модните си часовници. Колекция Pre Spring 2020 вече е факт, заслужаваща и очакваща да обърнете внимание и на нея. А след това, можете да споделите и мнението си за Bottega Veneta – ще ви очакваме!
Текст: Жана Митева
Снимки: Instagram/Pinterest