Анна Уинтър в дивото- разбиваме стереотипа

x

Съвсем наскоро бяхме провокирани от фотосесия нa лондонското списание „10”, което въпреки факта, че излиза по будките само два пъти годишно, успява да създаде разгорещени дискусии.

Фотосесията е в колаборация с Balenciaga и откроява невероятната артистична визия на креативния директор на бранда Демна Гвасалия.

Водещ герой в сюжета е главната редакторка на американския Vogue- легендарната Анна Уинтър. Иконата на модната индустрия поддържа имиджа си и грижливо пази позицията си на първия ред, но след като идеята, че й е време да си тръгне от Vogue доби популярност, тя усилено се опитва да привлече вниманието на най-жестоките си критици- Gen Z. 

Как? Разбивайки стереотипи.



„Анна в Берлин”- творението на ексцентричния фотограф Рафаел Блис, любимец на Balenciaga, Stella McCartney и Marc Jacobs, показва „ледената кралица” на модната журналистика в меко казано нестандартна за нея обстановка.

Намираме Анна (или по-скоро неин двойник) да пътува с градски транспорт, да кара колело, да коси трева, да си поръчва дюнер и да изхвърля чувал за боклук ( на Balenciaga, естествено). Шеговита и интересна, фотосесията осигури материал за всички любители на меметата, но определено постави и много храна за размисъл на масата.

Това, което се запитахме ние е: Не е ли всяка модерна жена, прототип на Анна Уинтър в дивото?


 

View this post on Instagram

 

A post shared by 10 Magazine (@10magazine)


Вече сме много далеч от времената, когато жените е трябвало да избират между кариерата и семейството. Въпреки всичко „или/или” начинът на мислене сякаш се е настанил в съзнанието ни и подобни провокации ни карат да се замислим: Дали твърденията, че съвременната жена е комплексен мултитаскър са голословни?

Ами не! Ние следваме принципа на Хана Монтана за „най-доброто от двата свята”. Наблюдаваме работещи и силни жени- финансови директори, маркетингови специалисти и артисти да се разхождат из супермаркета в квартала след работа и да носят кисело мляко в Chanel чанта. Защото могат! 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by AKKURAT Studios (@akkurat.studios)


Преди повече от 20 години светът се запознава с 4 именно такива силни, работещи момичета – героините във вечната чиклит класика „Сексът и градът”. Да, към днешна дата сериалът се определя като остарял и абсолютно политически некоректен, но пък носи със себе си същата енергия, която и фотосесията „Анна в Берлин”. Посланието, че да живееш „обикновен” живот във висша мода не трябва да е стигма, а рецепта за един по-стилен и бляскав лайфстайл.

Да бъдеш верен на себе си е единственият тренд, който никога не излиза от класациите. Не забравяйте, че клишетата са такива с причина!


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Betsy Johnson (@betsyjohnson_)


Обществото поставя очертания, които съвсем по реда на нещата- с(т)илните жени не обичат да спазват. 

Във времена, когато е много вероятно 9/10 изказани изречения да бъдат обидни за някоя етническа група, сексуална идентификация или личностна интерпретация е трудно да бъдеш искрен и индивидуален без да оставиш следа (позитивна или негативна) у другите. В стремежа към свобода, права и необремененост от социални норми- не осъзнаваме как се заключваме в страх от експресия. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Betsy Johnson (@betsyjohnson_)


Затова понякога е нужна една Анна Уинтър с косачка да се появи в Instagram фийда ни, за да ни напомни, че нищо не може и не трябва да ни спира да се изразяваме всестранно, дори да не се вписваме в пейзажа. 

Осъзнавайки влиянието и заряда, който носи британската редакторка- екипът ни предоставя леко и почти граничещо с абсурда съдържание, което обаче тежи на мястото си. Изключително важно е да намираме вдъхновение в подобни произведения на изкуството, които в същината си носят посланията на бъдещето. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Raphael Bliss (@raphaelbliss)


Както самата Анна казва:„ Ако погледнете, която и да е модна фотосесия извън контекста й, ще ви каже какво се случва в света точно толкова добре, колкото заглавие в The New York Times.“


Текст: Наско Фотев

Снимки: Getty/ Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Жилетка от BURBERRY

Жилетка от BURBERRY Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Миди пола от BALMAIN

Миди пола от BALMAIN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от VERONICA BEARD

Сако от VERONICA BEARD Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Яке от POLO RALPH LAUREN

Яке от POLO RALPH LAUREN Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Този декември очакваме!

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ