Ноември носи специален заряд. Възхищава с цветовете и ароматите си, изкушава с вкусове, обещава незабравими срещи и преживявания. Ноември е колоритният разкош на есента, в който нищо не е случайно и всеки миг е неповторим. Незабравим бохемски пир за сетивата пулсира и в сърцето на този ноември – с новото издание на социалното събитие BON MARCHÉ!
Под мотото „Да нахраним сетивата!“ от 1-ви до 4-ти ноември в пространството на “+това” (на ул. „Марин Дринов“ 30) BON MARCHÉ отново ще събере хора с вкус и любопитство към насоките в интериора, изкуството, музиката и кулинарията… „Винаги съм искала храната да заеме достойно място в BON MARCHÉ “, споделя Елена Филипчева – един от главните „виновници“ за това култово събитие. „Сега и форматът го предполага, тъй като „+ това“ е пространство за събития, място за срещи с парче киш или домашна торта, селекция от чай, чаша вино.“
Седмица преди събитието, на Facebook страницата на BON MARCHÉ се включи и вдъхновението на тазгодишното издание – поп и джаз певицата Белослава. Честите разговори на Елена с нея в ресторант ATELIER, дългите им неделни обеди без фиксирано начало и край, на една маса с приятели и специалното меню, което Белослава сътворява всяка неделя – с непретенциозна, майсторска и позабравена кухня с ястия от рецептите на нашите баби, което не изключва елегантността на детайлите в интериора и уюта на добрия вкус, превръщат Белослава е център и сърце, около които се завърта цял един свят. Едно докосване до другия талант и страст на Белослава – кулинарията са и споделените от нея разкази и рецепти на страницата на BON MARCHÉ. Прибавете към това и книгата на Мими Торисън, която Елена и Еми Витанова (другото сърце и двигател на събитието) си поръчват специално, а впоследствие се оказва, че и Белослава я има.
На чаша кафе, сред уюта на съботната сутрин в ATELIER, с Елена Филипчева си говорим за ноемврийското издание на BON MARCHÉ…
Какво ни очаква на BON MARCHÉ през четирите дни от събитието?
Както знаят всички, които следят BON MARCHÉ през годините и споделят с нас събитието ни, нашата сила е в добрата селекция от предмети, мебели, обекти, аксесоари в духа на съвременните насоки в интериора и световния лайвстайл. Тази година моята обсесия към кадифето надделя и ще видите преобладаваща кадифена мекота и елегантност. Интересният микс от понякога на пръв поглед несъвместими форми и стилове вдъхновява и провокира. Ние не повтаряме вече видяното. Държим на разнообразието и изненадваме със специално за нас изработени продукти: порцелан от АРТЕ, бижута от Неда Балникова, дрехи от кадифе на Тея Трошанова, чанти от Любомира Сотирова. Колаборациите са тенденция в световен мащаб.
Издирването на нови, млади брандове и съвместната ни колаборация с тях е нашето ноухау с Еми. Нашето ноухау е подбор, който правим от различни места и хора, за да създадем една различна ситуация, извън познатия контекст.
Вече пета година организирате BON MARCHÉ. Как се развива то през годините? Правите ли равносметки?
Да, винаги. Без много да се замислям. С Еми се събираме само за да направим BON MARCHÉ. Иначе всяка от нас движи свои проекти. В началото беше съвсем различно. Когато след 16 години живот във Виена се прибрах в София, идеята ми беше хората да носят на BON MARCHÉ различни вещи, от които искат да се освободят, и така да се създаде едно пространство, в което някой иска да се отърве от нещо, а друг иска да го притежава… Оказа се, че това не функционира, защото у нас хората не сменят, не се разделят с вещите си, а и няма хубави мебели, предмети и аксесоари за дома, които си заслужава да преминат от едни ръце в други. След това започнахме с по-антикварни мебели, но с времето с Еми пожелахме да се отдадем на по-съвременни и модерни концепции, които следват общия световен тренд.
Как подбирате находките за BON MARCHÉ?
Това е нашата тайна – нашата информираност и отворени очи за случващото се около нас. Активно следим артисти и магазини, които имат брандове онлайн. Наясно сме какво се случва в България и като истински трендсетъри следим какви са световните тенденции. Това безкрайно любопитство в добрия смисъл на думата ни води напред.
Защо колаборациите са толкова важни?
Все по-често наблюдаваме интересни колаборации – съчетаването на енергията на няколко артисти, брандове е водеща сила и тенденция от последните години. На това издание на BON MARCHÉ ние работим със съвсем новия бранд PASSAGE DESIGN, които ще представят собствената си колекция от мебели и аксесоари за първи път при нас като използват платформата на нашето събитие.
Известна сте с уникалните празнични декорации, които създавате съобразно световните тенденции, затова няма как да не попитам: каква ще е Коледата тази година?
По повод на една концептуална идея, която развивам с момичетата от PASSAGE DESIGN, които ще са изненада на това BON MARCHÉ с аксесоари и предмети, наричам Коледата „златна“. След толкова години на минимализъм в интериора и декорациите тази година Коледата отново ще е изпълнена с великолепие. Златото се завръща и мисля, че хората могат да заложат на злато, бяло, пера. Който обича червено, разбира се, нека не го пренебрегва. Украсата от предните години може да бъде използвана, но и допълнена с нови елементи.
Аз лично имам много красиви декорации и въпреки това всяка година прибавям прецизно по нещо ново и къщата ми изглежда различно. Единствено колекция от уникални топки за елха краси винаги елхата. Това са топки от стъкло с ръчно издухани орнаменти, които са изключителни.
BON MARCHÉ ви очаква в “+това” всеки ден от 11 до 20 ч., от 1 до 4 ноември, за да „нахрани” сетивата ви!
Текст: Велиана Симеонова
Снимки: Fashion Inside