„Да смесим – 130 години в бъдещето“- новият календар на Lavazza

x

Кой знае дали преди сто и тридесет години Луиджи Лаваца си е представял, че сместа от кафе Lavazza, която току-що е създал, ще продължи да въплъщава толкова новаторски ценности, че те все още ще бъдат актуални повече от век по-късно. Това със сигурност е било негова надежда, защото вярвал, че тайната на качественото кафе се крие в състава на сместа и защото неговият визионерски талант разпознава потенциала на кафето като ценен материал, който ще обедини историите на милиони хора над чаша ароматно кафе.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lavazza (@lavazzaofficial)


Надграждайки духа на последните две издания на календара, които се фокусират върху сътрудничеството и приобщаването, за 2025 г. Lavazza избира „смесването“ като ключова концепция, движеща естетическия подход зад снимките в новия календар с творческата насока на реклама агенция Armando Testa. По думите на Франческа Лаваца, член на борда на Lavazza Group: „С този проект искаме от една страна да подчертаем значението на изкуството на смесването като източник на вдъхновение от 1895 г. насам, но също и значението на хората, които са допринесли за растежа и успеха на Групата и са в процес на изграждане на нейното бъдеще. „Да смесим – 130 години в бъдещето“ е календар, който заедно ни отвежда в 2025 г.“



За да отпразнува годишнината, Lavazza избира да говори за настоящето и преди всичко да гледа към бъдещето, като възлага на таланта от ново поколение Омар Виктор Диоп да създаде изображенията в календара. Диоп е изключително елегантен френско-сенегалски художник, който създава цялостна групова снимка, в която радостният хроматизъм, изразяващ визуалната жизненост на неговата родна култура, е съчетан с умела композиция, която препраща към великата традиция на ренесансовата живопис, давайки живот на четири живи картини, които празнуват идеята за срещата и смесването, адаптирайки я според две ключови концепции. Лайтмотивът са четирите сезона, доминирани от нюанси на светлосиньо, розово, зелено и охра, които символизират мястото, където множество култури и преживявания се събират чрез споделена любов към кафето. Фотографиите, които представят симфония на четирите сезона, са изпълнени от 36 главни герои, поканени в света на Lavazza, за да въплътят определени ключови моменти от историята на Групата.



Всяка композиция от по три картини включва „талант“ – видна личност, свързана със света на Lavazza, заобиколена от главните герои, избрани за историята, която илюстрира честването на сто и тридесет години от основаването на компанията.

 Франческа Лаваца коментира: „С проекта „Да смесим“ искахме символично да създадем страхотно събиране, в което всеки, който споделя една и съща ценност, намира видимост в колективна фреска, съставена от 36 души. Фотографът, посланиците, главните готвачи, баристите и обучителите, сътрудниците на Групата и дългогодишните партньори… смесица с различни корени, произход и роли, но всички споделящи ценностите на Lavazza и обединени от задачата да дадат тласък към бъдещето.“

И така пред безкрайния тезгях на един идеален бар се създава нова концепция за разширена общност, основана на споделени ценности и насочена към насърчаване на богатството от различия.



Точно като смес, която в кафето обединява бленд от оригинални характеристики и чийто резултат винаги е повече от сбора на неговите части, така и обединението на хора, които споделят историята на Lavazza – от баристите, които отделят грижа и внимание на всеки аспект на приготвяне и сервиране на кафето, до международно известни дизайнери, които разработват инструменти и среди – всички те допринасят за определянето на магията и уникалността на марка като Lavazza. Това е почит към една идея за топла човечност, която тъче отношения между равни и вярва в ноу-хау, като приветства другия и разширява хоризонтите, признавайки изключителната стойност на всеки човек.



Изображенията за дванадесетте месеца на календара формират разказ, който се разгръща сякаш в един дълъг кадър и разказва множество различни микроистории – „молекулите“, които съставляват една по-голяма колективна история.

Яник Синер, Масимилиано Каяцо, Упи Голдбърг, Тулио Соленги, Big Mama, Омар Виктор Диоп, Сара Гама и Омар Хасан се появяват заедно с посланиците Даниела Фатарела, генерален мениджър на Save the Children Italy, дизайнера Чино Дзуки и главните готвачи Норберт Нидеркофлер, Федерико Занаси и Киара Паван . Тези известни имена са представени с хора от Lavazza, с професионалисти, включително специалисти по кафе, баристи, обучители и дори Луиджи, приятелският робот в глобалната кампания „Удоволствието ни прави хора“, който представя по-футуристичната страна, но също така е богат на чувства към марката. Триптихите, които представляват композиции от внимателно подбрани обекти с конкретно значение, като улики в интригуващ лов на съкровища, излагат концепциите за „Смесване на епохи“, която обединява личности от различни поколения, „Смесване на корени“, в която всеки субект показва своя различен произход, „Смесване на култури“, миксология на различни традиции и култури и накрая „Смесване на умове“, където допълващи се нагласи, умения и професии се смесват заедно. Те са хора, които работят в различни области и изразяват себе си в изкуството, спорта, културата, бизнеса, гастрономията и иновациите, всички области, в които Lavazza има активна роля.



По този начин смесването е „вид основополагаща дума в речника на Lavazza“, казва Микеле Мариани, изпълнителен творчески директор в Armando Testa Group, който допълва, че „сметнахме, че е важно и интересно да подчертаем тази концепция. Говоренето за смесване днес подчертава основна ценност във време, в което светът изглежда малко по-проблематичен, малко по-сух и често неглижиращ различията. Така че поканата за сътрудничество, споделяне и съвместно съществуване вече е повече от желание, това е необходимост.



Следвайки стъпките на календара за 2024 г. – „Отвъд нас“ – с изображения на африканските фотографи Тандиве Муриу, Даниел Обаси и Аарт Верипс, новият календар на Омар Виктор Диоп демонстрира централната роля на Африка като континент на иновациите, който вече не е „възникващ“, а вече представлява група от страни и култури в голяма мозайна. Символично място от изключителна важност за Групата. „Африка е място на идентичност“, казва Франческа Лаваца, „защото това е оригиналният дом на кафеените зърна (регионът Кафа в Етиопия), но също така и континент на хармония, кипящ от енергия, експерименти и вяра в бъдещето – ценности в съответствие с ДНК на Lavazza. Със своето природно богатство Африка е и сцената за редица проекти за устойчиво развитие от фондация Lavazza, чрез които Lavazza Group цели да превърне кафето в огромна възможност за страните производители: висококачествен продукт за проспериращи общности, които уважават и защитават околната среда в рамките на дългосрочно устойчиво развитие”.

С календара за 2025 г. Lavazza продължава своето застъпничество за отговорни бизнес практики и универсални ценности. Международна група с над 5500 души, Lavazza поставя ценностите на устойчивостта и приобщаването в центъра на своя растеж, като върви напред с мисията, която възприема преди 130 години, в която хората и околната среда сега са истинските герои. Свързани, за да създават нещо ценно заедно.


Текст и снимки: ПР

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans in Dark Blue от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Къс панталон с набирания от KOTON

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Поло блуза с коприна от OXXO

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Небрежно усещане за уикенд.

Ако сте пропуснали
Най-четени