На пръв поглед те са толкова незначителни, че почти не им обръщате внимание. Много често никой не ни учи на малките неща. Те обаче са толкова важни в професионален план, че тяхното неспазване би нарушило положителния баланс на имиджа ни. Колко важно е да се научим да бъдем отговорни към детайлите в професионалното си ежедневие? Много! Ето няколко навика, които биха ви били от полза, ако успеете да ги развиете още преди да навършите 30 години, но и след това, защото по-добре късно, отколкото никога.
Преглеждайте настройките си на фейсбук. Искате ли вашите колеги, шефове или бизнес партньори да ви виждат по бански или в спа центъра? Няма да засягаме въпроса защо мислим, че като цяло тези снимки не са ок за социалната мрежа, но дори и да ги има в профила ви, не е добре те да са достъпни за всичките ви „приятели“. Можете да ограничите кой какво да вижда, а това единствено би поддържало имиджа ви на ниво. Сигурни сме, че от филтрирането на броя снимки, а не само на тяхното качество, бихте извлекли само позитиви.
Отговаряйте на e-mail-и не по-късно от 24 часа. Това показва отношение към работата ви, заинтересованост към общите дела с вашите партньори или просто, че си вършите работата навреме. В случай че излизате в отпуск, уведомете хората, с които работите. Понякога това е въпрос на пет минути.
Когато става дума за бизнес срещи, служебни ангажименти или ако просто отивате на интервю за работа – винаги бъдете на уреченото място поне 10 минути по-рано. Това време ще ви позволи да съберете мислите си, да си починете, да поговорите неформално с хората… Тези десет минути дори могат да се окажат съществени при формирането на нови контакти.
Поддържайте вече създадените контакти. Това се прави с поздравителна картичка през коледните празници, благодарствен e-mail след проведена среща, присъствие на общи мероприятия. Всъщност, човек трябва да бъде крайно активен, за да поддържа своите професионални контакти. Комуникацията е основен „ангажимент“ за добър професионален старт.
Обличайте се подходящо. Няма по-грозно нещо от това да видите как една добре образована дама избира да показва разголеното си тяло на места, където бизнес облеклото е подчинено на определени изисквания. Офисът не е дискотека. Офисът не е бара зад ъгъла. А дори и да не работите в офис – обличайте се така, че да сте горди със себе си. А хората често ще ви посрещат (и познаят) по дрехите, не забравяйте!
Обновявайте своето CV с нова информация или поправяйте (ако се налага) остарялата такава. Същото важи и за профила ви (ако имате такъв) в професионалната социална мрежа LinkedIn. На всеки шест месеца или година обикновено човек прави промени в професионален план. Много често те са свързани с получаване на сертификати, преминаване през обучения, учене на нов език… Поддържайте информацията за себе си актуална.
Опитвайте се да си давате равносметка – за това, което постигате, в каква посока се движите, правилна ли е тя, плащат ли ви достатъчно, какви възможности се откриват пред вас… Тези „прости“ равносметки ще правят картината на професионалния ви живот по ясна. А всеки има нужда да изяснява за себе си, нещата, за които рядко мисли в обърканото си и забързано ежедневие.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още: