Успехът говори на този език

x

Етикетът в бизнеса не е от вчера, но не винаги се съобразяваме с правилата му, макар да сме наясно, че неслучайно са създадени. Някои са го учили в университета, други докато изграждат семейните си бизнеси. Ако сте започнали сами, ще насочим вниманието ви към няколко основни правила, които винаги ще ви поставят на ниво в общуването.

Ето няколко урока, които всички е добре да знаем…


business-etiquet


„Как си?“ винаги е по-добре отколкото „Надявам се да си добре?“

Когато пишете имейл, винаги е по-добре да питате, отколкото да констатирате. Казвайки „Как си?“ създавате впечатлението, че сте готови за диалог, докато „Надявам се да си добре“ е доста по-затворено изказване и изглежда, че сте по-заинтересовани от темата на имейла или да поискате нещо. Уверете се, че цялото ви писмо се вписва безупречно в бизнес етикета преди да натиснете бутона „Изпрати“ (и проверете за грешки!).

Винаги представяйте другите

Всеки път, когато се появи възможност, представете хората около вас. Дори и ако вече се познават, това ще покаже на професионално ниво и ще ги накара да се чувстват ценени.


business-etiquet-2


Внимавайте за езика си

Вече не става въпрос само за особено официалните имейли. В зависимост от това с кого общувате през електронната си поща, „Здравейте“ е по-подходящо от „Уважаеми“. Може дори да очаквате емотиконки, които да се появят в кореспонденцията понякога. Дори когато официално са забранени в електронното общуване, хората си позволяват да ги добавят, когато пишат през телефоните си.

Винаги всичко зависи от това с кого кореспондирате, потенциален клиент или партньор може да не оцени неформалния стил на писане, както и добавянето на усмихнати човечета. Но ако с напредване на общуването се опознаете, може да оставите настрана строго официалния делови език. Следвайте техните насоки и запомнете, че можете да сте едновременно неформални и професионални в писането.


business-etiquet-1


Винаги чукайте

Не влизайте в нечий офис без да оповестите за това. Достатъчно грубо е да прекъснете работата на хората и да ги накарате да усетят, че не уважавате личното им работно пространство.

Не бъдете агресивни с визитките

Няма нищо по-лошо от някой, който раздава визитките си на всички, които срещне, което не говори за много добър етикет. Би трябвало да размените координатите си с хората, с които сте провели съдържателен разговор и това да се получи като естествено продължение и желание за по-нататъшно сътрудничество.

Добре е от време на време да си припомняме тези прости, но основни правила, които демонстрират отговорното ни отношение към бизнеса и хората, с които го правим.

Текст: Ивайла Влахова

Снимки: Press

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Блейзер от BALMAIN

Блейзер от BALMAIN Може да купите от тук  

Препоръки от седмицата

Дамска чанта от VALENTINO

Дамска чанта от VALENTINO Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сандали от CHRISTIAN LOUBOUTIN

Сандали от CHRISTIAN LOUBOUTIN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Елек от PETER DO

Елек от PETER DO Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Дългите поли, с които завладяваме града.

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ