Когато става дума за разпознаваемия почерк на Еди Слиман – настоящият творчески директор на Saint Laurent, се сещаме за жени с „тъмен“ характер, нещо като готически rock ‘n roll героини. Дизайнерът често разкрива и афинитета си към андрогинните визии, младежките асоциации и слабите модели. Този път обаче моделът, който Еди Слиман използва за реклама на марката се оказа твърде слаб.
Свикнали сме рекламите на марката да бъдат шокиращи до голяма степен. Това е така от 2012 година насам, откакто Слиман зае водеща позиция. В Обединеното кралство обаче има организация, която се занимава със стандартите в рекламите, наречена Advertising Standards Authority (ASA), която забрани снимките на територията на страната. След множество оплаквания, образите на кадрите бяха квалифицирани като „нездравословни“ „твърде слаботелесни“ и „анорексични“.
Моделът на снимките е 18-годишната Kiki Willems. Според организацията, забранила снимките, прекалено много се акцентира върху твърде слабия гръден кош на момичето, както и върху нейните крака. Междувременно във Великобритания, САЩ и Франция се провеждат все повече кампании за насърчаване на здравословния начин на живот. Във Франция дори бе приет закон, който забранява наемането на модели, които не отговарят на определени изисквания. Дали Еди Слиман има какво да каже, предстои да разберем.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още: