Живеем във време, което опустошава стереотипи и “традиционни” начини на мислене. Живеем във време, в което жената е в главната роля и сама определя правилата на своя външен и вътрешен свят. Вече всяка позиция, визия и мнение са свободни ако представляват нашата гледна точка.
Вижте тази публикация в Instagram.
Живеем и във време, в което света на модата е пълната противоположност на златната ера на Gianni Versace и (супер слабите) супермодели. Вече това да си модерен означава да се чувстваш добре в собствената си кожа. Означава да използваш дрехите с цел да изразяваш своя характер, а не да закриваш своите недостатъците или да влизаш в строго рамкирани модели на поведение и външен вид.
Живеем в уникално време – модата не е ексклузивен клуб на популярните, а универсална реалност изпълнена с красота във всички размери, цветове и идеи!
Вижте тази публикация в Instagram.
Ако не следвате уникалната Ashley Graham, губите много. Тя е една от пионерките, които отвориха очите на модни гиганти за липсата на plus size модели и колко важно е това да бъде променено за младите поколения. Отне време, но в момента Ashley Graham е истински супермодел – взривявала е подиуми на брандове като Tommy Hilfiger и Michael Kors. Има колаборация с Marina Rinaldi и се сдоби със своя собствена корица на American Vogue тази година. Но това очевидно не е достатъчно за Ashley Graham, защото има и собствен подкаст “Pretty Big Deal” – вдъхновяващ проект, в който жени лидери от различни индустрии разказват за трудностите и уроците, които са научили в личен и професионален план.
Вижте тази публикация в Instagram.
Точно заради смели личности като нея, модни дизайнери – от street style до couture – вече предлагат повече размери на творенията си. Модели, които представляват различни култури и обиколки на кръста, се разхождат по модния (или виртуалния) подиум и по този начин карат малки момичета от всички краища на света да мечтаят смело и да обичат тялото си такова, каквото е.
Да не забравяме и емблематичната Rihanna, кралицата на разбиване на стереотипи. Миналата година дебютното й шоу в Ню Йорк за представяне на колаборацията Savage x Fenty за дамско бельо разби всички очаквания и спечели титлата за бранда заместител на Victoria’s Secret. Под формата на спектакъл – включващ мода, музика, театър, цирк – Savage x Fenty беше представено от момичета от всякакви размери, култури и цвят на кожата. Ревюто показа как модерната жена не определя какво е секси спрямо това какво искат мъжете, а спрямо това какво иска тя самата.
Вижте тази публикация в Instagram.
Всички сме различни и това прави света интересно и красиво място. Това да носим един и същи размер дънки или да се успокояваме, че сме се родили с правилния цвят на кожата не са неща, които се приемат от модерния и буден човек. Точно обратното – колкото повече цвят и нетрадиционност ходи по дадена улица, толкова по-автентична е тя.
Текст: Елина Боева
Снимки: Instagram