Дизайнът на костюми донякъде се отъждествява с изкуството на противоречието. Творческата работа трябва да се слее толкова пълно с даден характер, че да е практически невидима. А дизайнерът на костюми Елън Мирожник добавя още един слой противоречие към уравнението. След изграждането на кариера с легендарни съвременни проекти като „Fatal Attraction”, „Wall Street” и „Face/Off” Мирожник печели признания за проекти от този период. Филмът „Behind the Candelabra“ й донася наградата Emmy, а също така е номинирана и за наградата BAFTA. Публиката и връстниците са забелязали. Предстои нещо вълнуващо.
Творческите корени на Елън са повече от дълбоки. Родена и израснала в Ню Йорк, ранните й интереси към изобразителното изкуство, фотографията и модата я довеждат до престижното висше училище за музика и изкуство в града. След дипломирането си тя продължава да изучава дизайн в The School of Visual Arts и Parsons School of Design. Мирожник навлиза в света на модата веднага след второто училище. Нейните модни инстинкти бързо й помагат да се превърне в един от най-търсените дизайнери в областта на костюма.
Като изтъкнат холивудски дизайнер на костюми страстта на Мирожник към съвременния дизайн оказва влияние върху стила в киното изобщо. Работата на Елън във филмовата индустрия демонстрира изтънчен, безвременен подход към съвременния сюжет и създава емблематични герои, които се превърнаха в културни референции.
А ние ще ви споделим едно ексклузивно за Fashion Inside интервю с дизайнера, малко преди една от най-мащабните продукции на Дисни тази година да излезе на голям екран – „Господарката на злото 2“. Ето това е нещо вълнуващо!
Какво ви хареса в този проект?
Трябваше да се разкаже нова история, а и никога не съм работила в този жанр, така че беше доста привлекателен проект. Работата с Анджи (Анджелина Джоли) е много интересно преживяване, защото тя е наистина умна и има цялостна визия, както и способност да работи чрез история по начини, които са изключителни. Господарката на злото е сложен характер и определено е труден за дефиниране. Тя има огромна арка от истории, които в крайна сметка я връщат към любовта. Просто мислех, че е толкова красива приказка за чистата, безусловна любов.
Как започнахте работата си по този филм? Каква подготовка беше нужна?
Изследвах изкуството от много различни епохи, включително и съвременната мода. А после създадох визуална книга с изображения за всички герои във всеки от различните сегменти на филма. От това режисьорът и другите филмови артисти можеха да видят какво предвиждам. Визитката се превръща в основа и ценен инструмент за отдела за костюми. За „Господарката на злото 2“ създадохме почти всичко – от обувки до шапки. Това, което не направихме сами, наехме от складови къщи по целия свят.
Какви са основните ви цели като дизайнер на костюми?
Моята роля е да накарам героите да оживеят визуално. Когато чета сценарий, първото ми впечатление е да предвиждам изображения. Работейки с режисьора, актьорите и всички различни артисти, участващи в създаването на филми, ние създаваме тема за цялостната филмова визия. Започвам да прилагам тази визия върху дизайните на костюми, за да покажа как се чувстват героите, как се движат през историята и как се променят. Дизайнът на костюми е разказване на истории.
Какво можете да ни кажете за цялостния облик на Господарката на злото?
Тя е най-силният образ във филма… Трябва да се издигне над всички останали и винаги да има свой уникален силует и форма. Господарката е емблематична, тя е черно-бялата филмова звезда от света на приказките: това е образът, с който започнахме. Кожата й е много бяла, устните й са червени, а тялото й има много силна форма. Аксесоарите й започват като органични и се развиват, като включват кост и злато и евентуално черни диаманти и изумруди. Роклята й в откриващата сцена е златисто-зелена. В този филм тя има и крила. Това е и по-различното от първия филм, така че костюмите й са направени от тъкани, които са течни и се развихрят красиво на вятъра. Когато излезе на екран, простотата на нейния силует с костни детайли, строгостта на черно-бялото с малки късчета злато и червените й устни са поразителни! Камъкът и тоягата й са изумрудено зелени, както и всички нейни акценти.
Споделете ни нещо и за гардероба на Мишел Пфайфър като Кралица Ингрит.
В сравнение със самата Господарка на злото контрастът е повече от силен. Визията на Кралица Ингрит е царствена и донякъде модерна и подсказва за богатството и привилегиите на оживеното кралство. Използвахме платинени, златни цветове, както и нюанси шампанско, съчетани с тонове бижута, за да направим наистина смело изявление. Тя има присъствие, което е едновременно меко и силно, цветовете й не дават никакъв намек за това, че е зла… Всъщност е точно обратното. Първо я виждаме в рокля, която е най-бледата смесица от шампанско и кремаво бяло, която носи с цяла мантия от перли. За сцената на вечерята по закон тя е в платинена рокля, чиято пола е изцяло украсена с масивен панел от диаманти и перли. Като цяло, Кралица Ингрит има осем различни рокли. Всички те са с еднаква форма, но с различни материи и аксесоари. Когато тръгва към битката, роклята й е зашеметяваща, предаваща сила, красота и дързост. Това е броня, наподобяваща ансамбъл с ръкавици, украсени с перли и сребро.
Разкажете ни малко за гардероба на принцеса Аврора.
Гардеробът на Аврора е ефирен с нотка изтънченост, идеално подходящ за човек, който царува над царство с мистични същества. Облеклото й има модерен, приказен външен вид с импресионистична цветова палитра от предимно бледи сини и розови нюанси. Знаех, че е от съществено значение тя да започне своето пътуване в синя рокля с дизайн, изглеждащ, сякаш е направен в гората като завързани на ръка листа, изработени от феите… Изключително вълшебно, за разлика от всичко, което сме виждали преди. Обичам и розовата рокля на Аврора, защото тя е преработен елемент от традиционния дизайн на роклята „Спящата красавица“. Той е значително по-бледо розово, но има същата форма на яката. Бродирахме тюла и заменихме златните акценти с цветя.
„Господарката на злото“ 2 ще бъде на голям екран в България на 18-ти октомври. Очаквайте с повече от нетърпение, ви съветваме ние, защото филмът ще бъде повече от само филм или приказка – ще бъде магично преживяване!
Текст: Forum Film Bulgaria
Снимки: Forum Film Bulgaria