Живот на колела. Или може би сред облаците – в двете най-позитивни интерпретации на този израз – метафоричен и буквален. В самолета, със скицник и молив в ръка, в полета на една фантазия. Изящна, съвършена и различна, пътуваща между Ню Йорк, Милано и София.
Георги Методиев е дизайнерът, който поставя началото на модния бранд GIO DIEV. Част от обувките, които създава, носят имена на градове – откриваме Никко (Nikko), малкото будистко градче в Япония, вдъхновило един от най-емблематичните модели на бранда, а в новата колекция ще видим и как изглежда Айтос (Aytos), пречупен през модната призма на твореца.
Позитивен и изпълнен с енергия. Това беше първото ни впечатление, когато се срещнахме с Джио в неговия бутик, разположен на столичния булевард „Витоша” 84. Поговорихме си на различни теми – повече за мода, по-малко за зодии. Каним ви в света на GIO DIEV, който той ни представи увлекателно и любопитно от първо лице.
Читателите познават твоя медиен образ. Кой обаче е Джио Диев в действителност?
Мисля, че съм човек, който е много устремен и амбициозен. Не познавам почивка. Избрал съм да следвам труден трънлив път, който ме кара да не спирам. Може би има нещо общо и със зодията ми: аз съм лъв – боен по природа. Не мога да стоя мирно. Аз съм огън.
От България до Ню Йорк с любов. Как се озова в Голямата ябълка?
Стана съвсем случайно, като много неща в живота ми. От малък имах мечта да живея там. Учих в гимназия във Флорида, след това записах колеж, но след първата година се прехвърлих в Ню Йорк, защото това беше най-голямото ми желание. И така, повече от 15 години вече съм в Щатите.
Каква беше специалността, която учеше в университета?
Комуникации и графичен дизайн. По повод ученето, искам да споделя нещо: винаги казвам на младите хора да правят повече стажове. Аз съм повече за практиката, отколкото за теорията. Това, което можеш да научиш в класната стая, никога не е толкова, колкото можеш да научиш на истинското работно място, на истинския терен. В Dolce & Gabbana работих в отдела за PR и Маркетинг. Първата ми работа пък беше свързана с дизайна на опаковката на Chanel. Всичко, през което съм минал, ми е изключително полезно и ми е изградило способности да се справям с детайлите около собтвената си марка.
Преди да стартираш своя собствен бранд си работил за имена като Chanel, Dolce & Gabbana, Fendi. Какво научи от тях?
Подобен опит ти помага да развиеш своето чувство за естетика, „отваря” ти око за качество, показва колко е висок стандартът. Нещата се правят на друго ниво. Отблизо съм работил с Роберто Кавали. По онова време беше неговият „бум” в Америка, отваряше много магазини, пътувахме доста. По много откривания и около модни кампании съм работил също с Долче и Габана.
Steven Klein/Vogue IT
Същите ли са, каквито ги виждаме в публичното пространство?
Малко или много, в тяхното публично поведение всичко е заучено. Има една идея, стигма в модата – всичко да е бляскаво, прекрасно, „уау”. Но това е и бизнес, който също има своите проблеми, трудности.. а дизайнерите имат своите характери. Отвън нещата изглеждат по един начин, отвътре са съвсем различни.
Имаш ли любими топ модели?
Определено ми допада начинът, по който изглежда Аризона Мюз. Обичам жени, които са по-експресивни. Не си падам по супер красиви модели, нито по тип Барби. За мен индивидуалността и присъствието са по-важни. Андрогенните визии също много ми харесват.
Кога се почувства готов да поставиш основите на самостоятелна модна кариера? Как се роди GIO DIEV?
Случи се като комбинация от няколко неща. Винаги съм се възприемал като креативна личност, а когато работиш за други хора, ти следваш тяхната визия, техния тон и в един момент това те заглушава, притъпява същността ти. И имаше част от мен, която искаше да създава моя гледна точка, моя естетика. Около 2010 година взех решението да се отделя. Бях направил стаж в Dolce & Gabbana и имах стабилна позиция, но напуснах сигурното, за да гоня своята мечта. Осъществих една идея и създадох малък и сплотен, но устремен екип, който работи непрекъснато.
Felicity Jones for Vogue IT
Продаваш в различни точки на света. В кои страни могат да бъдат открити творенията ти?
Марката GIO DIEV може да бъде открита в мултибрандове, намиращи се в Австралия, Канада, Япония, Токио, Берлин, Близкия изток – Катар и Дубай. Мисля, че моите обувки говорят за клиенти, заинтересовани от модата и жени, търсещи индивидуалност. Те не са ограничени от географско, социално положение и други. За това говори и своеобразният път на моята мода: базиран съм в Ню Йорк, обувките са произведени във Венеция, а фотосесиите са заснети в България от много талантлив екип.
Къде се чувстваш най-добре?
Навсякъде. Обожавам България през лятото, обичам слънцето, зеленината. Когато бях по-млад, обожавах енергията на Ню Йорк, тя ме опияняваше. Но когато животът ми стана по-динамичен, аз вече нямах нужда от този външен фактор, който повече ми взима, отколкото ми дава. Може би най-малко предпочитам да съм там.
Nikko
Има ли съвършена дамска обувка? Как изглежда тя?
Това е добър и труден въпрос. Обувката е едно от най-експресивните неща в гардероба. Винаги казвам, че една жена може да промени коренно външния си вид чрез косата, грима и обувките. Няма една съвършена дамска обувка – зависи от случая – дали си на червения килим, дали си в офиса… според ситуацията. Но не бива да пропускаме и съответствието ѝ с характера, темперамента на жената.
Liberty
Кои са твоите обувки, подходящи за различните характери?
Ако говорим за силна жена, бизнесдама, самоуверена и сексапилна, определено бих направил асоциация с модела Nikko. Нежната, женствена и деликатна дама може би носи Liberty.
А какъв е твоят стил?
Минималистичен и изчистен, не вярвам в бижута. Смятам, че красотата на един мъж излиза от същността, от духа му. Може да звучи остаряло като идея, но аз вярвам в мъжката индивидуалност.
Мадона
Значителен брой знаменитости са почитатели на обувките, които създаваш. Сред тях са Джулия Робъртс, Мадона, Майли Сайръс, Бритни Спиърс… как те откриха?
Откриха ме, благодарение на стилистите, които са очите и ушите в света на модата. Забелязаха ме сами – аз не работих с PR агенция, нямах голям бюджет. Това е нещо, което не бях планувал, но се случи. Бих искал да спомена, че всичките ми клиенти са интересни и не ги деля на „звезди” и „обикновени”. Ако все пак трябва да дам пример за знаменитост, Кейти Холмс ми е много любима. Изключително мила и земна е в действителност.
Да поговорим за маркетинговите стратегии, осъществявани чрез известни личности. Повишават ли се продажбите на даден бранд, ако знаменитост се появи с негово творение?
Ако върнем лентата назад, в „Американско жиголо” Ричард Гиър беше облечен изцяло в Armani и смея да твърдя, че това превърна марката в гигант. В момента обаче погледът ми е насочен към социалните медии. Поколението „Милениум” живее чрез мобилните си телефони. Вече не подражават толкова на звездите, защото те самите искат да бъдат такива и намират своята платформа за изява именно в тези социални мрежи.
Джей Ло
Кой е най-големият риск, който си осъществил?
Добър въпрос. Да започна своя бизнес, да оставя кариерата си, да се разделя с живота, който имах. И започнах отначало, оставих марки с огромни бюджети и 30-40 години история. Поех риска да гоня мечтите си. Смея да кажа, че това не е за всеки, не всеки е готов за подобни кардинални решения. Нося с гордост определението „аутсайдер”. Като малък се притеснявах от това, но сега се гордея. Ако следваш, никога няма да имаш голям успех. Рискът е голям, защото човек сам е отговорен за съдбата си. Това е твоят кораб. Капитанът не може да напусне кораба, той винаги остава последен.
Къде откриваш своето вдъхновение? Необходимо ли ти е, за да превръщаш в реалност своите нови и различни идеи?
Да, този тип работа е лична и креативна, вдъхновението е много важна част от нея. Откривам го в Япония. В самураите и гейшите, техните прецизност, минимализъм, сила и грациозност. Откривам го в милитаризма, структура на военната униформа. В изразителните и експресивни филми на Алмодовар. Но вдъхновението не е само визуално. Понякога е чувство. Есенната колекция на предстоящата 2015 година например е вдъхновена от лошото момиче, от бунтарката.
Оливия Уайлд
Прибираш ли се често в България?
Да. Тук е семейството ми, тук е част от екипа ми. Обожавам да бъда в България и често съм си вкъщи.
Върху какво работиш в момента и кога да го очакваме?
Работя върху есенно-зимната колекция на 2015/2016 година. Тя ще бъде по магазините през септември, а представянето ѝ ще започне на 2 февруари в Ню Йорк, последвано от Милано и Париж. Вдъхновението идва от комбинацията между електронни видео игри и алпийски пейзажи. Тонът и емоцията са тъмни, мрачни, чувствени, дълбоки.
Интервю: Станислава Добрева
Снимки: GIO DIEV
Вижте още:
GIO DIEV SAMPLE SALE: Когато 80% намаление е всичко, което искаме!