NERI KARRA: За интернационалния бизнес, роден от една мечта

x

 


Ще ви разкажа приказка. Малко вълшебна и много увлекателна, в нея се преплитат народни мотиви и ориенталска екзотика. Търси се пътят към дома, а пътеките са твърде много. Но само една се оказва вярна – тази, която води към сбъдването на една мечта.

Историята на Нери Карра е пъстра картина, изобразяваща непоколебимостта и стремежа на една жена да постигне копнежа си. Тя е разказ, който звучи най-добре в оригинал. Запознайте се с дизайнера, който стои зад световноизвестната марка NERI KARRA.



Пътят Ви започва в Асеновград, преминава през Истанбул и следващата му спирка се оказват Щатите. Разкажете ни за този преход, кои са най-забележителните му моменти?

Винаги, когато ми задават този въпрос, се сещам за два ярки момента в живота ми.  Първият е как на 11-годишна възраст стоя на границата с Турция с брат ми и родителите ми. Носим само 2 куфара и нищо друго. Това беше едно ново начало в страна, която ни беше непозната. Вторият момент е, когато на 18 години заминах за Маями, за да уча в университет. Ярко си спомням как стоя на летището с куфар и очаквам да започна нов живот. Това са най-важните моменти в живота ми, защото те съдържат обещанието за нещо вълнуващо и непознато. Те ми дадоха свободата да започна наново и да изградя живота по начин, по който аз искам.

Кога се роди любовта Ви към модата? Наследена от семейството, открита от Вас или от двете по малко е тя?

Не израснах в семейство и страна, отворени към модерното и стилното. Всъщност и аз израснах в комунизъм. Нямаше модни марки и всички изглеждахме еднакво. Това създаде в мен едно влечение към всичко, чрез което мога да изразя себе си. Модата ме заплени, беше нещо различно. Като малко момиче разглеждах всичко, което ме допираше до нея: по това време, това се ограничаваше с Бурда и Паралели. Мечтаех за модния свят и молех баба ми (която беше шивачка), да ми изработи определени модели рокли. Молех майка ми да ми изработи чанти. Тя работеше във фабрика за найлонови торбички. А дядо ми беше сарач, работеше с кожа. Всички тези детайли, взети заедно, ми повлияха. Бях любопитно дете и исках да се себеизразявам, като създавам красиви неща.



Завършили сте Бизнес мениджмънт в Маями – можем ли да кажем, че модният Ви бранд е успешен резултат от хармонията между талант и добро образование?

Благодаря! Смятам, че модата е равни части талант и бизнес. Винаги напомням на студентите си, че само стил и креативност не са достатъчни, за да успееш в модния бранш. Креативността и нюхът към бизнеса вървят ръка за ръка, а успехът на моя бранд се крепи на крехкия баланс между тях.

Кога се роди NERI KARRA?

След като завърших University of Miami, бях поканена на работа в Morgan Stanley. Предстоеше ми обещаваща кариера във финансовия сектор и живот в Щатите. Но в този момент се почувствах на кръстопът. Винаги съм си мечтала да имам собствена модна марка (на 15 години работех като преводач за един турски производител на кожени изделия и бях навлязла в този бизнес). Така на 21 години имах избор: да продължа по лесния път или да последвам мечтата си и да тръгна на едно несигурно, плашещо, но вълнуващо пътешествие.

Избрах да се върна в Истанбул и споделих идеята да започнем собствен бизнес със семейството си. Всички те бяха имигранти, което означаваше, че нямаше какво да губят. Още от самото начало исках да създавам малки, качествено изработени и достъпни кожени изделия. Това винаги е била философията на бизнеса ни и това са ценностите, които и до този момент спазваме. Започнахме с дребни аксесоари и се развивахме малко по малко. В момента имаме прекрасна колекция от кожени изделия за мъже и жени, изработени от най-качествените материали.



Кои са препятствията, пред които се изправя една жена, решила да следва мечтата си?

Понякога може да са безкрайни, от неподозирани източници или хора. Единственият съвет, който мога да дам, е да вярвате в себе си, да си казвате „Да”, защото винаги ще има хора, които ще се съмняват във вас, ще ви се подиграват и ще осмиват нещата, които правите. Но също така ще има хора, които ще вярват във вас, ще обичат това, което създавате и ще ви насърчават. Така изборът е ваш – кого ще послушате?

Кои са отличителните черти на Вашата марка? И коя е дамата, която избира NERI KARRA?

Изключително майсторство на изработката, високо качество на материалите (от кожата до материалите, вложени в продукта, които не са видими от клиента), практичност, внимание към всеки детайл и стилен дизайн. Друг аспект, на който държим, е етиката и грижата за служителите – от произхода на материалите, които използваме до начина, по който правим бизнес. От А до Я, за нас е важно високото ниво на отговорност, етичност и внимание към целия процес на създаване на продуктите.

Жената на Neri Karra има забързано ежедневие, отворена е към нови преживявания, изтънчена и елегантна е. Оценява доброто качество и добрата изработка. Тя следи модата и обръща внимание на това как изглежда, но тъй като е непрекъснато в движение, за нея е важна и практичността. Чанта се превръща в най-добрата ѝ приятелка.



В колко държави се развива бизнесът Ви? Коя беше първата и защо?

В момента NERI KARRA се предлага в 15 страни – в 26 бутика и над 100 мултибранд магазина.

Първият ни пазар беше Русия. Когато навлизахме, моментът беше идеален, тъй като имаше голямо търсене на качествени кожени изделия. Като нова марка, превъзходното качество ни наложи бързо на пазара. Там хората са отворени към новото и качественото. В момента се разширяваме в страни предимно от Западна Европа и САЩ, а най-новият ни пазар е ЮАР, където наскоро открихме първия си магазин.

Къде в България можем да открием Ваши произведения?

Този месец празнуваме 1 година от откриването на шоурум-магазина ни в Асеновград и винаги се радваме да посрещнем клиентите си лично. Можете да ни откриете на адрес площад „Акад. Н. Хайтов” 3А, ет. 3. Също така можете да разгледате продуктите ни онлайн на www.NeriKarra.com и да поръчате на тел. 0331 66310.

Често предлагаме специална отстъпка до 50% само за този пазар. Това е моята родина, моят роден град и се чувствам силно свързана с това място и се гордея с корените си. По този начин искам да дам нещо в замяна.



Следвате ли модни тенденции, или предпочитате да ги създавате? Кои, според Вас, са вечните класики в дамския стил?

Моят бранд е отражение на моя стил – класически, непреходен и елегантен. Всъщност чантата Missy беше избрана за непреходна класика от модния редактор на Telegraph, Лиса Армстрон. Тази чест ни беше оказана лично от нея, без намесата на маркетинг и ПР отдела ни, a когато публикуваха статията, бях безкрайно щастлива. Високото качество на материалите, майсторската изработка и практичността са вечните класики.

Освен че развивате успешен собствен бизнес, преподавате и в Conde Nast College of Fashion в Лондон. Ясно е, че студентите научават много от Вас, но какво научавате Вие от тях?

Отличен въпрос! Студентите ми са източник на безкрайно вдъхновение. Някой веднъж ми каза, че преподаваме на другите това, за което ние искаме да научим повече. Това е истина – винаги, когато преподавам, нещо ново се събужда в мен. Една идея, която ме вдъхновява за собствения ми бизнес или дори конкретен модел. Студентите задават много въпроси и те предизвикват и вдъхновяват едновременно. Обменяме идеи и енергия. Когато преподавам, се чувствам истински жива и съм безкрайно благодарна, че имам възможността да споделям опита си.



Нужно ли ви е вдъхновение, за да творите? И къде го откривате?

Както споменах, може да се случи по всяко време. То е в сърцевината на това, което правя и е цел в живота ми: да вдъхновя другите и да открия вдъхновение. То се случва в секундата, когато спирате да мислите съзнателно и отворите душата си за света около себе си, за неговите гледки, звуци и аромати. Най-вдъхновена се чувствам сред природата или по време на дълъг полет, когато съм необезпокоена и имам време да изключа и да мечтая.

Какво бихте казали на жените, които също имат невъзможни, на пръв поглед, мечти, но се страхуват да ги последват? Колко е нужно на човек, за да се реши да направи първата крачка?

Просто я направете! Започнете бавно, плахо, малко, но тръгнете в посоката на мечтите си. Най-важното е да откриете това, което да ги накара да оживеят. След това последвайте този полъх, стремете се към това, което ви кара да се чувствате живи. Там е магията, а останалото са само детайли. Може да имате най-солидния бизнес план и да изградите успешен бизнес, но ако не правите това, което обичате и не го правите със страст, това не е успех. Това е провал. Затова, вместо да мислите „Как да създам успешен бизнес?”, замислете се „Какво ме кара да се чувствам жив?” След това направете първата крачка и не спирайте. Очаква ви едно вълнуващо пътуване, обещавам ви.



Интервю: Станислава Добрева

Снимки:NERI KARRA

Вижте още:

Валентина Димитрова: за полета на мечтите от България до Америка

Владимир Каралеев: Етиката в производството е най-важният тренд!

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Кимоно Hanna by SUN DIVA

Кимоно Hanna by SUN DIVA Може да купите от тук

Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Асиметрична риза от ленена смес в розов цвят NIKOLOVA

Асиметрична риза от ленена смес в розов цвят NIKOLOVA Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Кожен панталон от ALEXANDER MCQUEEN

Кожен панталон от ALEXANDER MCQUEEN Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Петък е, личи си по усмивките.

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ