Вижте тази публикация в Instagram.
Съдбата обича Виктория Бекъм. Не само, защото е имала късмета да се роди в богато семейство. Нито заради щастието да стане съпруга на един от най-желаните мъже в света – футболиста Дейвид Бекъм (както и майка на четири прекрасни деца). Но и защото всичко, до което се докосне, й носи небивал успех – от музикалната кариера със Spice Girls до модния бранд, носещ името й. Дааа, съдбата обича Виктория, защото зад всяко нейно постижение стоят много труд, упоритост и амбиция!
От дебюта й в света на модата през 2008 г. изминаха десет години, но и днес тя все така ясно си спомня онова особено усещане от представянето на първата й дизайнерска колекция. „Бях развълнувана и много нервна. Все още съм такава преди всяко ревю. Тази нервност си остана, въпреки годините и опита“, призна наскоро в интервю Виктория Бекъм.
Преди броени дни в рамките на Седмица на модата в Лондон дизайнерката отпразнува юбилей с представянето на капсулна колекция за сезон пролет/лято 2019. „Последвалите отзиви бяха невероятни“, сподели тя дни след ревюто. „Това не е ретроспективна колекция, която е вдъхновена от конкретния сезон. Това е своеобразно тържество на женствеността.“
Вижте тази публикация в Instagram.
В началото беше страстта към модата…
Кариерата на Виктория като дизайнер започва през 2004 г., когато известната американска компания Rock&Republic й предлага да участва в разработването на колекция с джинсови облекла. Мисис Бекъм всъщност е авторът на модела джинси с талия на хълбоците, който се превърна в хит. В резултат от това сътрудничество компанията значително увеличава продажбите си, а Виктория решава да свърже завинаги живота си със света на модата.
През 2006 г. заедно със съпруга си Дейвид създава марката David and Victoria Beckham (dVb). Първите й колекции са основно с джинсови облекла, но междувременно Виктория се подготвя за създаването на женствени рокли и облекла от трикотаж. Модели, които подчертават женската фигура и се отличават с женственост и характерен стил. В портфолиото на Виктория Бекъм от този период можем да добавим и линията мъжки и дамски слънцезащитни очила, както и елегантния аромат Intimately Beckham, който все още е много популярен във Великобритания и САЩ.
Вижте тази публикация в Instagram.
С почерка на женствеността
Превъплъщението на Виктория в оригинален дизайнер става след сътрудничеството й с известните японски фирми Shiatzy Chen и Samantha Thavasa. Резултатът от партньорството им са линии с разкошни чанти и бижута. Въпреки интереса й към очилата, чантите и бижутата, госпожа Бекъм винаги е отдавала предпочитанията си към създаването на дамски дрехи. През 2008 г. тя се престрашава и за първи път представя колекция от 10 вечерни рокли с марката Victoria Beckham по време на Седмица на модата в Ню Йорк. За изработването им дизайнерката работи с материали като коприна, органза и жоржет. Въпреки простотата на кройките, роклите й се отличават със сексапил и напълно преобразяват жената, която ги носи, правейки я неотразима и желана.
Вижте тази публикация в Instagram.
Дебютната колекция на Виктория Бекъм е представена по възможно най-тихия и скромен начин – в малка хотелска стая, в присъствието на представители на пресата, като акцент се поставя върху дрехите, а не на статута й на знаменитост. Така дългата и упорита работа и елегантният дизайн на дрехите превръщат първата й колекция от 10 рокли в основите на модна империя, възлизаща на стойност 57 милиона долара.
Поглеждайки назад през рамо, ще забележим, че всички колекции на мисис Бекъм са се радвали на положителните коментари на критиката, както и на похвали от ценителите на модата. С всяка изминала година популярността на марката Victoria Beckham нараства. През 2010 г. е номинирана за наградата „Бранд на годината“, а през 2011 г. Виктория получава отличието British Fashion Awards в категорията „Най-добра дизайнерска марка“ (първата след няколкото последвали награди). Това признание я прави известна и сред холивудските звезди. Днес всички знаменитости – от Опра и Мелания Тръмп до Дженифър Лорънс и Чарлийз Терон имат в гардероба си поне една рокля с етикет VB.
Вижте тази публикация в Instagram.
Тайната на успеха
По думи на самата Виктория, работата по новите модели започва с активното обсъждане на новаторски идеи. На практика в този процес участват всички членове на екипа й. Главният критерий за подбор на служителите й винаги е бил един и същ: откритост и креативност. Хората от екипа й помагат да търси нови решения и да бъде с различен поглед върху дрехата. Моделите се създават така, сякаш ще бъдат носени от самата Виктория. Всяка дреха е подробно обмислена до най-малкия детайл. Този стил на работа гарантира създаването на колекции, които се разпродават веднага след края на ревюто.
Виктория създава дрехи, които могат да бъдат носени от всяка жена, независимо от възрастта, социалното положение и фигурата й. Точно тази особеност на модната й линия привлича все повече и повече почитатели. Дрехите й са стилни и правят жената желана.
Вижте тази публикация в Instagram.
Днес модна къща Victoria Beckham предлага на пазара както слънчеви очила и мъжки и дамски джинсови облекла, така и рокли, трикотажни дрехи и парфюми. Още преди години Виктория се обяви против използването на естествена кожа в производството на облекла и по тази причина няма да срещнете този материал в нито една от колекциите й. През 2013 г. дизайнерката представи колекцията си „Icon“, включваща рокли, напомнящи за най-ранните й колекции, но с видоизменени детайли, разцветки и тъкани. Колекция, която се превърна във фурор.
Дрехите на Виктория Бекъм се отличават със своята изчистеност и елегантност и точно тази елегантност се явява основен приоритет на Виктория. Тя смята, че висшата мода трябва да е достъпна за всеки човек и го доказва с всяка следваща колекция. След изящната капсулна колекция по случай юбилея на модната марка сме нетърпеливи да видим следващия авторски шедьовър на Виктория Бекъм.
Вижте тази публикация в Instagram.
Текст: Велиана Симеонова
Снимки: Instagram