Жените, от които се учим: София Аморузо и модната марка за милиони

x

Най-сексапилният главен изпълнителен директор в света, според списание Business Insider. С най-бързоразвиващата се компания за търговия на дребно, според INC Magazine. Преди да навърши 30 години, изцяло със собствени усилия.

София Аморузо не изживява американската мечта. Тя я създава. Работи усилено за нея, за да постигне главозамайващия успех, превърнал я в един от най-успешните млади предприемачи. Бизнесдама, чийто бранд за миналата година е достигнал приходи, възлизащи на над 100 милиона щатски долара.



София има гръцки корени, но е родена и израснала в Щатите. Съдбата, подтикната от самата нея, я отвежда от родния Сакраменто в Сан Франциско, където на 22-годишна възраст стартира собствен бизнес.



Това обаче съвсем не е първата ѝ работа. В ранното си детство тя помага на баща си в разнасянето на вестници, като за целта става всяка сутрин в 6 сутринта. На 15 години прави сандвичи в закусвалня, а на 17 работи за 13 долара на час, проверявайки ID-картите на студентите в местния колеж. Докато стигне до началото на собствената си компания, вече е натрупала опит в десетки работни амплоа.



Истинската ѝ страст е фотографията, затова я избира за свое поприще и я превръща в част от образованието си. Скоро разбира, че университетът не е за нея и прекъсва обучението си. Любовта ѝ към снимането обаче остава непокътната.

Ebay се оказва ключовата печеливша дума за Аморузо.



Тя създава профил, в който продава винтидж дрехи. Първоначално това са нейните собствени, но бързият успех я кара да търси нови канали, от които да купува облекла, които да препродава. Основното ѝ правило е колкото семпло, толкова и работещо: „Продавай нещата за повече пари, отколкото си ги купил”.

Така например тя успява да открие автентично яке Chanel за 8 долара, което продава за 1000. Ръст на печалбата – огромен.



Кръщава марката си Nasty Gal – песен на Бети Дейвис от 1975 година. Когато по-късно създава уебсайт, той не може да носи името на бранда, защото вече има порносайт със същото наименование. Затова добавя “vintage” и въпросът е решен.

В началото София продава основно в eBay, като след това открива силата на социалната мрежа MySpace. Кое обаче кара хиляди хора да си купуват три пъти по-скъпи винтидж дрехи точно от нея?

Тя има идеи. И креативен начин на мислене, който я отличава от повечето обикновени търговци.



Аморузо не просто снима облеклата, които продава. Тя създава фотосесии, достойни за сериозни професионалисти в бранша. Разказва, че първоначално е снимала ученички, които имали желание да ѝ помогнат за проекта. Заплащането им било един обяд, а в най-добрия случай – 20 долара на ден.



Година и половина по-късно предприемчивата млада дама има 30 000 приятели в MySpace и 20 000 долара чиста печалба от бизнеса си. Обвързала акаунта си в eBay със социалната мрежа и собствения си сайт и започнала да пренасочва натам редовните си клиенти. Не след дълго била обвинена в нелоялна конкуренция и акаунтът ѝ в търговския гигант бил закрит.



Успешен ход в развитието на бизнеса ѝ се оказва комуникацията с потенциалните клиенти. Обратната връзка в интернет ѝ дава отговори на това какво търсят и какво (не) харесват. А тя, напълно сама, се старае да им осигури всичко онова, от което имат нужда.



През 2010 година Nasty Gal е една от най-бързо развиващите се млади компании. Големи имена в модата започват да искат сътрудничество, но София отказва. Причината е, че е започнала бизнеса си без нито един дълг и всеки един спечелен цент е връщан обратно в развитието на компанията. На което, според нея, се дължи успеха на марката.



Неслучайно най-големите икономически и модни издания в света определят модния бранд като „феномен”. В края на миналата година продажбите достигат почти 130 милиона долара, дело на над 150 000 купувачи от над 50 страни. Всеки месец в сайта на марката влизат повече от 6 милиона души, а бройката продължава да нараства.



А София Аморузо е на 29 години. Нежното живо доказателство, че успехът зависи не от възрастта и опита, а само и единствено от личните умения.

Текст: Станислава Добрева

Снимки: Nasty Gal

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Свежо зелено с нотки на оптимизъм.

Ако сте пропуснали
Най-четени