Кой саботира шоуто на Dolce&Gabbana в Китай?

x


Няма как да отречем: на творческия тандем Доменко Долче и Стефано Габана определено му върви на скандали! След делото за укриване на доходи на стойност над 1 млрд. евро (през 2013 г.), „ин витро“ скандала с Елтън Джон (през 2015 г.) и конфликта заради наименованието на „робските сандали“ на марката (през 2016 г.) ето че италианците отново се забъркаха в грандиозен скандал. Този път с още по-сериозни имиджови и финансови последствия за модната къща.

Броени часове преди старта най-голямото модно събитие на Dolce&Gabbana в Китай бе отменено заради обвинения в расизъм към двамата дизайнери. Нещо повече: китайските потребители призоваваха за бойкот на марката, след като италианската модна къща публикува видеоклипове, които бяха критикувани като расистки в социалните медии. Видеоклиповете показват китайски модел, който се опитва да яде италиански ястия като пица, спагети и каноли с пръчици, а мъжки глас пита „Голямо ли е за теб“. Клиповете първоначално бяха публикувани в Weibo, китайска платформа за микроблогинг, но след вълната от негативни реакции, бяха изтрити.



Скандалът се разрасна още повече, след като Instagram потребител с името “diet prada” публикува в профила си скрийншот на коментар в същата социална мрежа на Стефано Габана, в който той нарича  Китай “a country of s***”. Дизайнерът веднага пусна изявление, че профилът му е бил хакнат, за което съжалява и че обича Китай и китайската култура. Модната къща официално поднесе извиненията си на Китай и китайския народ, но това се оказа недостатъчно, за да бъде спасено събитието, тъй като моделите отказаха да дефилират за ревюто на Dolce&Gabbana.



Актрисата Дилиреба, която през февруари беше обявена за посланик на марката, първа заяви в Weibo, че отказва да присъства на шоуто: „Гордея се, че имам най-добрата родина на света. Тя е над всичко останало.“ Подобни изявления последваха и от други китайски знаменитости.

Факт е, че Dolce&Gabbana предизвикаха силни противоречия в Китай и миналата година. Тогава рекламната им кампания за “DG loves China” използва като модели таксиметрови шофьори, събирачи на смет и улични търговци, което в социалните мрежи беше изкритикувано като умишлено показване на негативната страна на Китай. Може би е крайно време италианците да преосмислят рекламната си стратегия в азиатските страни, ако не искат да преживеят финансов и социален колапс.

 

Текст: Нора Атанасова

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Петъчен стайлинг по две.

Ако сте пропуснали
Най-четени