Дизайнерът Erdem Moralioglu е от онези хора, за които една история може да бъде до толкова интересна и вдъхновяваща, че да ги погълне напълно, при това за дълго време. Многократно сме виждали влечението му към различни герои, около които изгражда концепцията си за нови модели или акценти.
Колекция есен/зима 2019 отново е свързана с истинска история, този път на една принцеса.
Търсейки поредната доза вдъхновение Erdem се влюбва в тъжната история на вече покойната италианска принцеса Ориета Дория Памфий. Напълно погълнат от дамата със синя кръв дизайнерът изгражда своята нова колекция в духа на аристокрацията, преплетена с лондонския стил от 60-те години на миналия век.
За да се запознае по-детайлно с образа и живота на принцесата, Erdem се среща със сина й – Джонатан. Двамата разглеждат фамилния дворец в Италия, който има около 1000 стаи. Именно там римската принцеса Ориета е живяла, като единствен наследник на династията си.
Роденият в Канада дизайнер черпи вдъхновение от обзавеждането, картините, тапетите, флоралните мотиви и цялата богата естетика на двореца.
Епохата и мястото, в което е живяла принцесата, помагат на талантливия дизайнер да изгради луксозни и строги силуети, наситени с известна доза драматичност, мистичност и романтика. А колекцията е един съвършен преход от буржоазно минало, към красиво настояще.
Някои от тоалетите, особено палтата, напомнят за началото на 60-те години на миналия век, но в по-голяма част от колекцията си дизайнерът се е придържал към обемните форми, с които е известен.
Високо на пиедестал за пореден път са поставени доказаните многократно декоративни умения на Erdem. Жакардовите принтове, вдъхновени от тапетите в семейния дворец, характерното за 60-те години каре, ръчната бродерия, украсите от пера, мъниста и камъни, както и аристократичните цветове са само част от фрагментите правещи моделите съвършени.
Има и блясък, разбира се! Не може без него. Той е поверен на стилно аранжираните пайети в прекрасни нюанси като малина, бадемово розово, слива и мента. Контраст на блестящите частици са многото черна дантела, дългите ефирни воали, малките шапчици и завързаните около вратовете големи черни панделки, които правят лека асоциация с католическия траур. Всъщност религиозната препратка никак не е случайна, защото италианската принцеса Ориета е била потомка на папа Инокентий Х.
Одата за Ориета Дория Памфеий включва и запазения знак на дизайнера – флоралните рокли, които откриваме в различни дължини и палитра от цветове. Именно като допълнение около деколтетата на тези рокли Erdem е избрал да сложи вече споменатите обемни черни панделки.
Интересно дизайнерско решение са и малките чантички с тънки златни верижки, които вместо през рамо, се носят около вратовете на моделите. Те много наподобяват на екстравагантни колиета, декорирани с пайети или пера.
Следвайки една от най- големите тенденции, Erdem е избрал кожените оперни ръкавици в различни нюанси като акцент, внасящ още величествена нотка в колекцията. Съчетани с контрастиращи по цвят рокли, ръкавиците с дължина над лакътя, добавят много изисканост, привлекателност и женственост на тоалетите.
Интересен е и чорапогащникът, който присъства като завършек във всички тоалети. Черният мрежест или дантелен чорапогащник оставя известно усещане за мистика, каквото има и около цялата история, вдъхновила дизайнера.
Erdem не просто е намерил приказна история, но успява да я разкаже по фантастичен начин, оставяйки своя почерк в нея. Колекцията е един изключително красив и загадъчен допир с тъмнината и тъгата, наситили живота на Ориета Дория Памфеий, но и паралелно създава усещане за стил, елегантност и великолепие, каквито безспорно прилягат на една принцеса.
Текст: Ани Георгиева
Снимки: Pinterest