Късен юни, мястото е Прованс, под френското горещо слънце се стелят хиляди метри поля от олеандри, маслини и лавандула. А, да – лавандула, дълги редове от малки лавандулови храсти, превърнали въздуха в полята в магия. Френско клише, но най-любимото от всички. На час път се намира и Малмор – родното място на Jacquemus, който намира известна доза деликатна привлекателност в ароматните лилави цветове, също като нас.
„Искам всички да разбират работата ми“, споделя Jacquemus, втренчен в безметежно разхождащите се из лавандулите модели. Токчетата от новата все така лежерно изглеждаща колекция трябва да бъдат изпробвани върху своеобразния моден подиум – 500-метров страстно розов килим, разположен по средата на лилавото уханно поле. „С тази импровизирана модна пътека някои хора ще запомнят само лавандулите“, замислено продължава дизайнерът, „А други ще си припомнят и картината на Дейвид Хокни“. Това не са единствените асоциации, за които напомня розовият килим в средата на нищото. Jacquemus умело отдава почит не само на Хокни, но и на скулптора и художник от български и американски произход Кристо, както и на неговата съпруга Жан-Клод.
View this post on Instagram
Труден за навигиране, пътят към Валенсол, селото, покрай което се отглеждат хиляди метри лавандула, е осеян с пътни знаци под формата на човешки фигури, които да предупреждават шофьорите за потенциални опасности от инлфуенсъри, изскачащи от храстите този юни. Опиянителното лавандулово плато на Валенсол е в пълен разцвет само за един месец. Привлечени от лилавите цветя, които се простират отвъд хоризонта, са не само пеперудите, но и гостите за ревюто пролет-лято 2020. Те се редят около розовия килим, нетърпеливи да видят с какво ще ги изненада Jacquemus, улавят в снимка моментите в топлия юнски въздух и чакат да се обяснят в любов на дрехите. Le Coup de Soleil – името на колекция SS20 подсказва за не твърде буржоазния стил на френския дизайнер, както и за непретенциозната цветова гама. Слънчев загар – така озглавява Simon Porte линията си, която включва меки пастелни тонове и далеч повече принтове от предишния сезон. „Вчера гледах нашия moodboard (вдъхновенията за колекцията), изглежда като Текила Сънрайз“. За коктейла става въпрос, да знаете.
Simon Porte Jacquemus е само на 29 години, а преди ден отпразнува по меко казано забележим начин десетата годишнина на бранда си. „Винаги искам да бъда гласът, който казва, че има нещо различно от Париж“, казва дизайнерът-бунтовник, завършвайки парижката модна седмица в Прованс. „Живея в Париж, студиото ми е в Париж и целият ми екип е в Париж. Обичам го, но също така е важно да изпратите и положително послание, че можете да бъдете от друго място. Когато започнах, бях на 19 години. Гледах младите дизайнери и се чувствах толкова далеч от тях. Те не говореха с мен, баба ми или леля ми“, допълва той.
Jacquemus нарушава спокойствието, излиза от собствените граници, използва шумния си талант умно, а не много. Новата колекция, показана на романтична локация в природата, а не в града е поредното доказателство. Колкото до дрехите – 65 облекла, мъжки и дамски, бяха разходени сред лавандулов аромат и възхитените погледи на публиката. Горещо розово, пастелно зелено, оранж, меки сини и жълти тонове контрастираха на фуксиения килим. Моделите показаха блейзъри, съчетани с подходящи панталони, изчистистени рокли, а големите якета контрастираха с малки деликатни бралети – типично за подписа на дизайнера и неговата игра с пропорции. Макси рокли, поли с миди дължина, дълбоко V-образно деколте, сламени шапки и чанти – ваканция, но със стил? Да, това е. Какво ще очаквате от дизайнер, събрал в колекцията си цветовете на летен коктейл? Ако си мислите за „клишето на Марсилия“ – това е колекцията, по-специално мъжката линия, включваща светли летни бели и жълти нюанси върху свободни панталони и анцузи.
Лято, смесени десени и пастелни цветове – не се досещаме за по-добър партньор на лавандулите. Или може би това е Jacquemus – една различна модна къща, олицетворяваща френския стил, но сложила собствен печат върху него. Колкото до Simon – „след 10 години той вижда себе си щастлив“, а модната си къща си представя като „име на едно поколение, което не просто мисли за бъдещето на планетата, но и мечтае за щастие, неопределено от парите“. Bravo, Simon – ще очакваме следващото ревю с нетърпение. До тогава си остани лошият тийнейджър в модата, различното винаги ще бъде на почит.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Текст: Мила Стоянова
Снимки: Instagram