Италианската модна къща PRADA за пореден път показа колекция, достойна за всеки уважаващ себе си мъж и разбира се, достойна за аплодисменти, по време на мъжката Седмицата на модата в Милано, само преди дни. Колекция есен/зима 2020 бе представена на 12 януари. Рекламната кампания за моделите, които господата ще облекат през пролет/лято 2020 също вече е факт. Очаква ни година, през която класиката ще срещне сюрреализма, а оптимизмът и музикалният ритъм ще ни завладеят.
PRADA FALL/WINTER 2020
Противоречия, противопоставяне, истории от бъдещето, модернизъм – колекция PRADA есен/зима 2020 ни показва един различен прочит на традициите, на познатото, на природата, преобразявайки класиката във фантазия. Парадоксите се сливат помежду си.
Технoлогиите днес ще се превърнат в история утре, защото настоящето постоянно създава предстоящото минало. Преспективата и контекстът са само инструменти в трансформацията, която съпоставя, преподрежда и контрастира. Изразявайки идеята, че непознатото се намира някъде по средата на началото и края, традиционните материали са комбинирани с иновативни, дело на технологиите, рециклирани платове, оцветени в хроматични цветове. Изградени са нови текстури, гради се цял нов свят.
За модата и Троянския кон
От друга страна, технологиите могат да бъдат разглеждани и като инструменти за разруха, за изненада, класицизъм, използван, както Троянският кон: моделите отразяват отживели традиции, но тяхната същина е подвеждаща, като например кашмирени плетива с разтягащи се нишки, които позволяват еластичност и изключително добре прилягат по тялото. Силуетите в колекцията си търсят място между рационалното и излизащото отвъд граници, като всеки от тях предизвиква, отслабва или оптимално увеличава нашата прозаична представа за мъжката сила.
Мъжете, моделите на PRADA, са попаднали в ярка среда, която не е реална, чиято природа не е типична. Целият декор по време на ревюто в Милано е фокусиран върху Троянския кон, разположен по средата на подиума. Сюрреализмът среща модата.
В търсене на идентичността с PRADA SPRING/SUMMER 2020
Напоследък дефинирането на на пръв поглед простата версия на това кои сме ние изглежда прекалено амбициозна цел, но PRADA често обича да ни доказва обратното. Постоянното усъвършенстване е задължителен елемент за перфектното изпълнение. Чрез музиката, във филмите или на сцената, креативните артисти се свързват с нас и преподреждат възприятията, поставят нови рамки на идентичността и собствените постижения. За да пресъздаде тази връзка в реалния живот, мъжката колекция на PRADA за пролет/лято 2020 е представена чрез рекламна кампания, в която участва трио от съвременни, креативни персони, които носят със себе си смисъла на бъдещето: музикантът Франк Оушън, актьорът Остин Бътлър и датския филмов режисьор – Никълъс Уиндинг Рефн. Всеки един от тях олицетворява различните идентичности на мъжете на PRADA.
Определения и интерпретации
И трите нови лица на PRADA са фигури, чиято креативност постоянно се развива и променя. Те са пионери, създатели на измислени светове, търсещи да опознаят собствените си емоции. За фотографията се е погрижил Дейвид Симс, а кадрите са заснети в Лос Анджелис. Въпреки това, точната локация остава скрита – възможно е да е навсякъде и по всяко време. Снимките поставят героите в нови роли, в различни пози, разнообразни нагласи. Музиката и филмите ги свързва помежду им, позволявайки им да общуват, отвъд езика, въпреки че всеки от тези мъже си служи с думите чрез текста на песните или пък чрез сценария на филм. И поради тази причина върху кадрите откриваме именно думи.
Всъщност колекцията за пролет/лято 2020 беше за първи път представена през юни 2019-та в Шанхай. Китайският град е бил избран като символ на модерната и оптимистична версия на бъдещето, като точно това бъдеще днес, вече е достигнато. Мода, музика, филми – PRADA винаги насочва погледа си напред, пресъздава отново, изпраща различни съобщения. Чрез новата колекция увереността, позитивизмът и възможностите са олицетворени. Както и думите, те се появяват като част от дефиницията на PRADA, която остава отворена за интерпретации.
Текст: Жана Митева
Снимки: PRADA Press Office