Мръсни или чисти – това е въпросът

x

Сигурни сме, че добре познавате онова чувство, когато за първи път извадите от кутията новите обувки и те са безупречно чисти. Никога не обувани! Първите пъти, в които ги носите, влагате цялото си старание да заобикаляте локви, избягвате тревни площи и всякакви други потенциални опасности, които биха ги изцапали. Колкото и да ги пазите обаче, в даден момент те стават жертва на сос барбекю, покапал от бургера, биват залети от сутрешно кафе или неочаквано завалява дъжд… След подобен инцидент вероятно първото нещо, което правите у дома, е старателно да почистите обувките си.

А как бихте реагирали, ако току-що закупените ви кецове изглеждат така сякаш вече са имали притежател, даже двама, преди да се озоват в ръцете ви.



Креативният екип на Gucci е избрал да спести на своите клиенти първите една-две седмици зорко пазене на обувките и наложителното чистене след почти всяко излизане, като пуснат кецове с неглижирана визия.

Малко ожулени и доста позацапани. Вероятно са били бели… някога, в момента с доста неопределим цвят. Така изглеждат кожените кецове от колекцията на италианската марка.

Да, правилно – четете, кецовете имат ефект  на мръсотия. Единствената гаранция, че някой преди вас наистина не ги е носил, е етикетът, закачен на тях.



Няма смисъл да опитвате да почистите обувките със сода, лимонов сок, паста за зъби или всичко друго, за което се сетите – тази „мръсотия” е специална. Фабрична! Идеята е да бъдат умишлено захабени и по този начин по-лесни за поддръжка.

Освен  „мръсни”, кецовете изглеждат и доста ретро, което не е случайно, защото са вдъхновени от модата през 70-те. Или иначе казано – представете си, че сте погостували в къщата на родителите си за уикенда и случайно сте открили обувките от тинейджърските години. Е, същите са! Или поне изглеждат също толкова носени!



Gucci обаче не прави дебют с „мръсните” обувки. През последните няколко години редица марки представиха своите „захабени” предложения. Така например видяхме сникърси от Balenciaga, които изглеждаха като потопени в чай, и от белият цвят е останал само спомен. И други – пак от бранда, които вероятно са участвали в маратон по кален и прашен терен.



Reebok, Adidas и Yves Saint Laurent също неотдавна имаха модели, които повече приличат на носени по време на поход в дъждовен ден, отколкото на току-що купени, при това не за малка сума пари.



Италианският бранд „Golden Goose” пък предлага кецове, които не просто не е сигурно дали някога са били бели.  Те изглеждат така, сякаш нещо (или някой) е минал през тях и, за да се запази целостта им, след това са залепени с подобие на хартиено тиксо или пластир за рани.



Има ли някой, който би предпочел да си купи обувки, изглеждащи  като носени (и никога не почиствани) поне два сезона? Със сигурност има!

Факт е, че със или без тази мода по улиците често може да срещнем „модерни” обувки. И ако някои от техните собственици умишлено са решили те да бъдат мръсни, то значителен процент всъщност са излезли със съвсем чисти, но градската среда не ги е пощадила.



Дали трендът на фабрично „мръсните” обувки ще се наложи можем само да гадаем. Но поне следващият път, когато осигурим непланирана среща на чистите си маратонки с някоя кална локва, ще бъдем спокойни… най-много да ни помислят за модерни. Нищо повече!

Текст: Ани Георгиева 

Снимки: Pinterest, Vogue

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Жилетка от BURBERRY

Жилетка от BURBERRY Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Миди пола от BALMAIN

Миди пола от BALMAIN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от VERONICA BEARD

Сако от VERONICA BEARD Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Яке от POLO RALPH LAUREN

Яке от POLO RALPH LAUREN Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Кадифена елегантност от Мег Раян.

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ