Това е последната част от нашата трилогия, посветена на Парижката седмица на модата. Ако все още не сте видели първа и втора част, поправете тази грешка, защото предстои да разгледаме колекциите на модни къщи, определяни като „каймака” на френската мода. Имена като: “Valentino”, “Louis Vuitton” и “Balenciaga”, които години наред държат позициите си на най-мащабни трендсетъри, споделят своите гледни точки за бъдещето на индустрията.
Alexander McQueen
Новата колекция на марката не бяга далеч от утвърдената си драматичност, прецизност и традиция. Този път поглеждаме навътре дори и само метафорично. Анатомията на шивашкото майсторството, чието дело се разхожда по подиума, е едно от нещата, с които сме склонни да правим компромиси, а не бива. В основата на висшата мода седи качеството – безупречно и привличащо.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Lanvin
Разглеждайки колекцията на Lanvin, сякаш прелиствах наръчник за вечерно облекло – ниша, превърнала се в подпис на марката. Елегантна и леко претенциозна, колекцията отключва в мен фантазии за сюжетите в живота на една аристократка. Вечеря в Lanvin? Като на кино.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Balenciaga
Първата колекция на бранда след огромния скандал, предизвикан от рекламните кампании на марката в края на миналата година, накара всички да тръпнат в очакване. Това, което видяхме бе предвидимо, но не в непременно негативен смисъл. Сетът бе чисто бял, напомнящ за бялото платно, новото начало, прераждането и втория шанс. Демна споделя, че, колкото и да обича изкуството около създаването на предизвикателна платформа за представяне на дрехите, не може да го сравни с магията на същинския моден дизайн. Показаното бе прекрасно портфолио, обновяващо представите на публиката относно философията на Демна и потенциала му. Огромна стъпка бе и отхвърлянето на логоманията, зад която бранда седеше дълги години и до голяма степен сам изобрети. Явно наистина предстои ново начало за Balenciaga…
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Valentino
Вдъхновена от тийнейджърите за тийнейджърите, колекцията на Valentino ме върна в един супер носталгичен “Gossip girl” свят. Ревюто изглеждаше така сякаш си пуснал епизод на култовото шоу или по-скоро продължението му, за което лично аз останах със смесени чувства… Valentino умеят да „слушат” младите и да ги вълнуват с тренди дизайни, сезон след сезон.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Stella McCartney
Лондонската дизайнера поема изключително интригуваща посока. Инспирира се от неща, които не подкрепя и харесва – облеклото за лов, например. Стела твърдо стои зад изборите си относно начина си на живот и го показва многопластово. Колекцията е зашеметяваща, силна и ярка. Сякаш по учебник би прилегнала на архетипа „жена с мнение”.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Zimmermann
Австралийският бранд започва постепенно да се интегрира в Париж, показвайки едва втората си колекция на Седмицата на модата, а влиянието на френския стил вече се усеща. От марката споделят, че искат да интегрират по-непринуденото усещане в ДНК-то си и го постигат със симпатични комбинации от дантела и деним, създаващи интересен контраст. Това, което аз си помислих, виждайки колекцията бе колко много ми прилича на жената днес. Търсеща, непокорна и силна.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Louis Vuitton
Събирайки идеи за колекцията, творческият директор на модния гигант – Никола Гескиер се допитва до различните дизайнери в него как биха определили Louis Vuitton и френския стил като цяло. Отговорите са полярно различни, а истината най-вероятно се крие точно в това. Не знам възможно ли е да дадем сумарно определение на марката, ала твърдо стоя зад мнението, че Louis Vuitton винаги изглеждат абсолютно френски, без дори да знаем защо. Френският стил = Louis Vuitton!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Sacai
Видяхме изключително много моден класицизъм по подиумите този месец и ако трябва да съм напълно прям вече малко ми доскуча. Sacai, може би заради азиатската авангардност в клетките си, показа един малко по-разчупен сюжет: и в двете значения. Основавайки се на деконструиране и реконструиране на традиционни модели, марката успя да внесе доза вълнение в пейзажа, който този сезон е значително класически…
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Miu Miu
Miu Miu е онази свежа глътка въздух в Париж, от която всички имаме нужда. Предизвикателна, ведра, дива и млада – това е жената, която Миуча Прада ни показва този сезон. Винаги кокетно бързаща, понякога дори забравила да си сложи панталон. Далеч от clean girl естетиката, ала на крачка от реалността. Единственото, което я дели от всяка крайно заета работеща жена е частицата фантазия, която Miu Miu винаги притежава, за да можеш да си помечтаеш да бъдеш истинско творение на фриволната г-жа Прада.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Y/ Project
Подборът на Y/ Project не изневери на креативната визия на Глен Мартенс. Завъртени, провокативни и наподобяващи скулптури модели, внесоха малко бунтарско забавление във френския пейзаж. Паралелите между Diesel и Y/ Project са неоспорими, но подобна енергия не познава граници и се разпростира надлъж и нашир из модните столици.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Париж винаги е готов да зареди всички ни с неимоверно количество модно вдъхновение. След три части, в които споделяме нашето мнение ни е осбено любопитно да разберем: Коя беше вашата любима колекция този сезон?