Миуча Прада – жената, която успя да изкуши дори и дявола

x

„Дяволът носи Прада” е добре познат филм, който не просто донася поредната номинация за Оскар на Мерил Стрийп, ами и прави голяма, доживотна реклама на една модна къща. Италианският бранд е известен и преди филма, след него обаче става емблематичен. А запитвали ли сте се някога – кой е човекът, стоящ зад тази модна империя? Името й е Миуча Прада и тя през живота си е вярвала, че ще прави всичко друго, но не и да ръководи моден бизнес. Защо? Това ще ви разкажем в следващите редове, които избрахме да посветим на интересното женско име, стоящо преди Прада – Миуча.



От „Fratelli Prada” до Prada на Миуча

Историята на голямата италианска модна марка, започва като съвсем малък бизнес през 1913 година. Тогава братята Марио и Мартино Прада откриват бутик за кожени чанти и аксесоари. Наричат го със запомнящото се име „Fratelli Prada” (Братята Прада) и предлагат в него изключително качествени продукти, изработени от естествена кожа. Във всичко влагат много прецизност и себеотдаване, което прави дизайните уникални и още по-важното – високо оценени от купувачите. Семейният бизнес се развива успешно и скоро италианският бутик се прочува. Стига дори до кралското семейство и започват да изработва кожени дизайни чанти, специално по тяхна поръчка.

Около 45 години по-късно начело на семейния бизнес застава дъщерята на Марио – Луиза. Тя продължава да развива находчиво дейността на вече търсената марка. Благодарение на Луиза „Fratelli Prada” се прочува в цяла Европа, та и отвъд пределите й. Но триумфът едва сега започвал!

Истинската революция за италианската марка настъпва през 1978 г., когато я оглавява най-малката внучка на Марио Прада –Миуча. Тя е млада, няма още 30 години, но е амбициозен и талантлив предприемач, благодарение на което Prada заживява нов живот. И така до днес…



Миуча или Мария Бианки и бунтът към съвършенство

Миуча Прада или както е цялото й име Мария Бианки Прада е родена на 10 май 1949 г. в Милано. Нейното раждане съвпада с време, в което модата търпи метаморфози – аристократите отстъпват бизнеса на индустриалците, машините завладяват процеса на производство, а уникалните модели се превръщат в конвейрни стоки. В детството и най-вече в тинейджърските си години малката наследничка на Прада обича да експериментира с образа и стила си. Преминава през различни периоди – хипи, етно и много футуризъм, докато порасне достатъчно и открие себе си. Преди да решите, че по този начин е правила първите си стъпки в модния свят, то трябва да ви разкажем, че след като завършва гимназия, Миуча определено не бърза да продължи семейната традиция и да остави своя отпечатък в света на модата. Тъкмо обратното – всячески иска да страни от модните среди и заради това влиза в Миланския университет, където следва политически науки. В този период, с типичната дързост на млад човек, Миуча мисли семейния бизнес за глупост и абсолютна загуба на време, в която тя няма никакво намерение да участва. Отдава се изцяло на следването си и така до 1972 година вече е защитила 2 дисертации и става доктор на политическите науки. След като е достатъчно далеч от всичко, съдържащо корена „мода”, тя решава, че пантомимата е нейното призвание и в периода между 1972 до 1977 г. се посвещава на това безмълвно, но така искрено изкуство.



Когато през 1978 година Миуча Прада се налага да поеме рула и да управлява сама компанията на дядо си, тя все още е в разгара на своя бунт и не е готова да се откаже от мнението си за модата. С течение на времето обаче модната индустрия не просто поглъща, ами истински очарова наследницата на фамилия Прада. Италианката бързо осъзнава, че чрез своите колекции може да предаде идеите и посланията си към обществото и вдъхновението все по-често започва да я посещава. Какво друго да кажем, освен – благодарим ти, Миуча, че не си се отказала!



Когато Prada се превърне в любов

В същата година, в която поема Prada, Миуча се запознава с един предприемач от Тоскана. Той е Патрицио Бертели – притежател на собствена фабрика за производство на кожени изделия. Ако мислите, че любовта им е била от пръв поглед – грешите! Е, може и да е била всъщност, но младата Прада е сметнала за напълно необходимо да обвини непознатия мъж в копиране на неин дизайн, вместо да пърха влюбено с мигли около него. За щастие Бертели се оказва по-разумният от двамата и не отвръща на нападките, ами тъкмо обратното – предлага й договор за съвместно производство под името „Prada”. Година по-късно като плод на съвместното им сътрудничество в Ню Йорк се открива първият самостоятелен бутик на марката. А какво се случва с любовта им? Ами, има си я – двамата изпитват симпатии един към друг, но едва 9 години след първата си среща се осмеляват да се оженят. Днес резултат от тяхната любов са Лоренцо и Джулио, техните синове. Както и Prada, такава каквато я познаваме в момента – с творчески директор Миуча Прада и главен мениджър г-н Патрицио Бертели.



Miu – miu – по-малкото дете в семейството

Все по-нарастващият успех на Prada довежда екипа, стоящ зад италианския бранд, до идеята да пуснат на пазара една чисто нова марка, с различна концепция. Именно тогава се ражда Miu-miu! Всъщност така близките приятели и роднини наричат Миуча – Миу-Миу.

Новият лейбъл се отличава със семпли цветове и стил и се появява на пазара за първи път през 1992 година. Той е създаден за младите хора, които имат желанието да носят модерни дрехи, но нямат възможността да похарчат безкрайно много пари за тях. Първите колекции дори са вдъхновени от личния гардероб през младежките години на Миуча. Дрехите са прости и удобни и носят хипарски дух, изграждайки образа на млада дама, излъчваща отношение към модата, но с няколко щриха непринуденост.

Много хора от модните среди обаче прогнозират, че животът на новата марка ще бъде кратък и няма да има никакъв шанс да поддържа нивото на Prada с по-ниско качество. Оказва се тъкмо обратното – хората откликват на новото предложение и скоро Miu- miu се налага сред търсените на пазара марки. С това получаваме и още един урок от Миуча – „Мнението на хората е тяхно, никой не очаква да се съобразим ние с него”.




Подобно на всеки друг път към успеха и този, който Миуча Прада извървява, не е осеян с розови листенца. Prada през годините се сблъсква с провали, възходи, несполучливи модели, борба с конкуренти… Всичко това обаче Миуча посреща с борбения си нрав и огромна доза благодарност. Благодарност, че се е случило, за да я научи на нещо! Днес тя и съпругът й управляват 250 магазина в над 65 страни по целия свят. И всъщност не  онзи филм превърна Prada в това, което е, ами хората, отдали безсънието си на марката. И най-вече тя – жената, която накара дори дяволът да носи Prada. Миуча Прада!

Текст: Ани Георгиева 

Снимки: Pinterest

 

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Къса рокля с колан от GIVENCHY

Къса рокля с колан от GIVENCHY Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Блейзер от Max Mara

Блейзер от Max Mara Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Кожена чанта от LOEWE

Кожена чанта от LOEWE Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Кожени сандали от BOTTEGA VENETA

Кожени сандали от BOTTEGA VENETA Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Имаме си лято, слънце и рокли… и не искаме това скоро да свършва!

Ако сте пропуснали
Най-четени