Моден рестарт á la Paris

x

Седмицата на модата в Париж. Едно от най-легендарните събития, което два пъти в годината събира всички модни глитерати във френската столица, за да разкаже какво са подготвили най-големите от най-големите имена в цялата индустрия… 

Класиката или иновативното? Дигиталното или живото? Какво вълнува френските творци на стил ще разберете в следващите редове.

Heliot Emil

Това определено бе една от най-огнените колекции този сезон. Не, нямаме предвид Gen Z жаргона – колекцията буквално гореше. Мрачната, но функционална картина, която бранда нарисува на подиума би могла да се нарече „армагедон шик”. Кадрите го доказват. Леко зловеща, но с внимание към детайла и функционалността. Естествено, коланът вместо блуза не е най-конвенционалната представа за комфорт, но значително допринесе за високия отскок на бранда в медийното внимание и ни накара да гадаем каква ще е следващата им стъпка.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by HELIOT EMIL (@heliot_emil)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by HELIOT EMIL (@heliot_emil)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by HELIOT EMIL (@heliot_emil)


Dior

„Класика в жанра” – това може да обобщи значителна част от колекциите, представени този сезон в Париж, а Dior не е изключение. Жената от миналото, прекроена в съвременен вариант. Вдъхновена от класиката, лекотата и онази вечна мода, колекцията отключва един истински специален вид мелодичност, която се усеща във въздуха. Dior жената винаги е на мода, а надали някой има против… Je ne regrette rien!


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Official (@dior)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Official (@dior)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Official (@dior)


Saint Laurent

Ключовата дума в колекцията на Saint Laurent несъмнено е елегантност. Антъни Вакарело, творческият директор на бранда споделя: „Може би елегантността е нещо, за което днес нямаме представа. Може би не ни е грижа за това. Може би има някакво друго значение, а може би няма никакво значение…”. Е, според нас определено има и никога няма да ни омръзне! Някъде из обемните силуети с огромни рамене, монументалната мода и сатенените отблясъци се крие идеята за модерната женственост. Силна, ярка и класна. Брандът подкрепя идеята, че е време да се върнем към основите на дизайна и акцента върху майсторството, а не просто да създаваме театрални постановки на подиума. 

Какво смятате вие? Дали модата не започна да преиграва и класиката ли ще я спаси от фарс?

Оставяме ви малко храна за размисъл.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by SAINT LAURENT (@ysl)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by SAINT LAURENT (@ysl)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by SAINT LAURENT (@ysl)


Courréges

Отиваш на модно ревю и първото нещо, което виждаш щом започне шоуто е как моделите са навели глава и се взират в телефоните си. Лицата им са облъчени от нещо, което явно повече ги вълнува. Именно този експеримент постави на дневен ред в модния свят проблема с комуникацията, прекомерната дигитализация на света и мета живота. Накъде отива  свят, в който поглеждаме в телефона си, за да видим колко градуса е навън и да изберем аутфит, вместо просто да надникнем през прозореца и да проверим дали грее слънце? Отговорите на тези въпроси търси и Courréges. За онези приведени хора, които виждаме навсякъде и ключовия омагьосан кръг на ежедневието разказва новата колекция на бранда. Без филтър.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by courrèges (@courreges)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by courrèges (@courreges)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by courrèges (@courreges)


Paco Rabanne

След смъртта на едноименния създател на марката, всички развълнувано очакваха какво ще поднесе тя. Както подобава, брандът отдаде чест на създателя си с колоритна колекция, символично представяща наследството му. От приятелството му със Салвадор Дали до интересния и многопластов характер на дизайнера, изразен във всяка дреха – колекцията за есен/зима ‘23 представи Пако Рабан по един особено приятен и цветен начин, запазвайки необходимата частица мистерия.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paco Rabanne (@pacorabanne)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paco Rabanne (@pacorabanne)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paco Rabanne (@pacorabanne)


Acne Studios

В един магичен свят, където е много по-вероятно нимфите да ходят на рейв партита, отколкото да обитават необятното, намираме новата колекция на Acne Studios.

 „Природата и градът” – това бе заглавието, което ми се стори подходящо, четейки какво е служило за вдъхновение на дизайнера. Природният свят, ала погледнат през призмата на градското население. Една урбанистична горска легенда, разказан със щипка скандинавско въображение.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Acne Studios (@acnestudios)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Acne Studios (@acnestudios)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Acne Studios (@acnestudios)


Balmain

Както вече споменахме, класиката е била главна движеща сила в мисловната дейност на дизайнерите. Оливие Рустейн тръгва на пътешествие към корените на марката, където преоткрива и своите собствени кодове за интерпретация на френския моден еталон. Лукс, мащаб, Balmain! Дали обаче нямаме нужда от нещо, което истински да преобърне представите ни и да избяга от облика на еманципираната французойка, носеща дрехите на предшественичките ѝ от минали поколения?


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balmain (@balmain)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balmain (@balmain)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balmain (@balmain)


OFF-White

Луната – това е дестинацията, към която ни отвежда Ибрахим Камара, човекът с много поприща и креативна енергия, творчески директор на OFF-White. Истински новото ново, контрастиращо с ретроспективните наклонности на другите брандове. Редакторът на Dazed представи своеобразно огледало на реалността ни. Дизайните разкриваха мотиви за война, междукултурен диалог и завръщане към минимализъма, които лично аз разчетох като уверени първи стъпки в създаването на новия облик на марката.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Off-White™ (@off____white)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Off-White™ (@off____white)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Off-White™ (@off____white)


Chloé

За да се грижиш за света, първо се погрижи за себе си! – това бе посланието, което макар и индиректно марката отправи. Двустранен и комплексен ценностен Ренесанс. 

С безпрецедентната си загриженост за състоянието на климата, от Chloé показаха, че зрелостта може да бъде тренд. Да си облечен разумно, стилно и органично, далеч от костюмните асоциации. Ето това е устойчивост!


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Chloé (@chloe)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Chloé (@chloe)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Chloé (@chloe)


Givenchy

Идентичността и осъзнаването колко значима е тя е в ядрото на новата колекция на Givenchy. След лутане в крайностите, брандът най-накрая е на правилното място, открил посоката, в която да се развива. 

Особено важно е модната индустрия да осъзнае необходимостта от изграждане на мостове между поколения, идеи и гледни точки, за да съумее да бъде пълноценна. Givenchy е чудесен пример!


 

View this post on Instagram

 

A post shared by GIVENCHY (@givenchy)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by GIVENCHY (@givenchy)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by GIVENCHY (@givenchy)


Rick Owens 

Не мога да кажа, че съм най-големия фен на Rick Owens, особено след масовата истерия, която бе обзела социалните мрежи преди няколко месеца, инспирирана от естетиката на бранда и създателя му. Това, което оценявам обаче са алтернативните гледни точки, а неговата определено е такава. Красотата в ужаса на света – архитектурна, театрална и провокативна. Такава е и новата колекция на бранда, не особено носима, но и без претенции, че трябва да бъде такава. Просто Rick Owens… 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by KCD (@kcdworldwide)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Le Management (@lemanagement)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sarunyoo Manusarn (@thegbstore)


Schiaparelli 

След небивалия успех на последната колекция на бранда и огромното внимание, което получиха моделите, а и зрителите от първи ред – дойде време марката да смени посоката си. И ето как първата ready-to-wear колекция на Schiaparelli вече е факт. 

Деликатната претенциозност на дизайните и безспорното майсторство на шивачите ни навежда на мисълта, че Роузбъри е открил ключа към успеха да налага творческата си визия грандиозно в индустрията.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Schiaparelli (@schiaparelli)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Schiaparelli (@schiaparelli)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Schiaparelli (@schiaparelli)


Isabel Marant 

Оставих тази колекцията за край на първата част вдъхновение от Парижката седмица на модата, защото ми подейства сякаш на енергийно ниво. Накара ме да си представя как обикновените хора ходят из града на фона на „Suddenly I See”, резониращо с първите минути на вечната чиклит класика „Дяволът носи Прада”. Да изглеждаш добре и да се чувстваш добре едновременно. Мисля си, че синхронът между позитивната енергия и естетиката е онова така търсено необходимо условие за магнетизма и все повече ми се доказва.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by ISABEL MARANT (@isabelmarant)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by ISABEL MARANT (@isabelmarant)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by ISABEL MARANT (@isabelmarant)


Този и още много други въпроси  ще разискваме в следващата част на дневниците ни от Седмицата на модата в Париж… 

Сега отивам да се насладя на час и 45 минути модно-филмов разкош с Мерил Стрийп и Ан Хатауей.  Ей така, за вдъхновението!


Текст: Наско Фотев

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Готови за парти.

Ако сте пропуснали
Най-четени