Офис сирена – трендът, който набра огромна популярност в мрежата в началото на 2024 г., продължава да бъде актуален.
Това, което видяхме на подиума през изминалия моден сезон, доказва, че тенденцията ще продължи да се разпространява поне до есента – неутрални цветове, поли тип молив, очила, интересни чорапи… Както знаем, обаче, нито един тренд не се появява на модния пейзаж без причина.
View this post on Instagram
Какво е офис сирената?
Офис сирената е онази неотразима колежка от офиса, на чиято усмивка се надяваш, когато се разминете в обедната почивка. Тя е it girl еквивалента на работното място (без това да е част от длъжностната й характеристика). Стилът й е сравнително семпъл и залага на малки акценти: гривни, брошки или пък ярки нокти.
Офис сирената е отишла на пилатес в 6:30 ч. сутринта, за да дойде тонизирана на работа. Облякла е прилепналото черно поло и обувки с нисък ток, за да изглежда феноменално, когато пие коктейла си по време на happy hour след работа.
Офис сирената, с две думи, не съществува. Тя е въображаем образ, прероден в поредната Tik Tok естетика, за да задоволи гладът на младата аудитория за нещо, през което не е преминала, но романтизира с цялото си сърце.
View this post on Instagram
Откъде изплува офис сирената?
С напредването на технологиите, настъпването на пандемията и новооткритите кариерни перспективи – представата за работна среда е абсолютно претворена.
Съвременните трендсетъри никога няма да изпитат какво е да работиш в голяма корпорация, защото са home office, hybrid office или какъвто и да е друг офис, който няма нищо общо с работната среда от началото на милениума.
Те са виждали майките си и техните приятелки, които вероятно са били офис сирени, възхищавали са се, ала никога няма да го имат. Дефицитът на някакво преживяване (особено в моден аспект) поражда романтизирането му, жаждата за него, желанието и ти да се докоснеш… Така офис сирените изплуват от дълбините.
View this post on Instagram
В киното, еталон за офис сирени са (случайно или не) Серина, героинята на Жизел Бюндхен в Дяволът носи Прада и Саманта, героинята на Ким Катрал в Сексът и градът.
Работещи момичета с космополитен лайфстайл, които сякаш държат света в краката си. Как да не ти се прииска и ти да си офис сирена?
View this post on Instagram
Must-have list на офис сирената
Стилът на офис сирената се определя от множество елементи, които кореспондират с начина ѝ на живот. Те трябва да са практични, елегантни и по възможност: архив на Tom Ford от 90-те, хаха.
Всичко трябва да следва формите на тялото и да е в неутрални цветове, за да не отвлича вниманието от интелекта на офис сирената.
Блейзър, възможно най-далеч от oversized идеята – прибран в талията, не по-дълъг от края на кръста.
Пола тип молив, интересни чорапогащници (като тези на Rabanne от последната им колекция) и очила тип Bayonetta (с тънки и тесни рамки).
Известни последователки на естетиката са имена като: Бела Хадид, Ема Чембърлейн, Дожа Кет и Рене Рап.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Miu Miu е брандът, който най-прилежно следва естетиката на офис сирената. Съвременната офис сирена определено би могла да носи Miu Miu от глава до пети.
От друга страна, фактът, че трендът възражда силуети и стилови решения от преди 20 години, предразполага намирането на голяма част от must-have находките в магазините за дрехи втора употреба. Не се притеснявайте, има надежда и за офис сирените с ограничен бюджет.
View this post on Instagram
Gen Z парадоксът
Нещо, което забелязвам като обща черта във всички трендове, продиктувани от Поколението Z, е валидно и за офис сирените. Бих го определил като Gen Z парадокс.
Една тенденция се създава, както вече споменах по-горе, от дефицит. Би било логично, когато бленуваш за нещо от миналото, да искаш наистина да го изпиташ на 100%. Да, но не съвсем.
Когато Поколението Z създават трендове, те се влияят само от естетиката им, от повърхността, от обвивката. Същите онези хора, които не се щадят да критикуват идеите за катерене на корпоративната стълбица или въртене в лабиринта за мишки, сега се вдъхновяват от офис сирени – виновниците за поддържането на тези понятия. Противоречие, взаимоизключващи се идеали или Gen Z парадокс – съвременните тенденции все по-малко отразяват социалната действителност, те просто харесват вида на нещо и го репликират. А модата, каквато я познаваме до момента, започва да губи смисъл…
View this post on Instagram
Анализът на модни тенденции винаги довежда до палитра от изводи. Важно е да вникваме в това, което обличаме, защото то носи послания за света, в който живеем.
Можем само да се надяваме, че парадоксални явления като офис сирените няма да ни доведат до корабокрушение – в моден и социален аспект.
Кой знае? Може би трябва да си запушим ушите за трендовете и най-накрая да отплаваме към открито море в търсене на личния си стил…
View this post on Instagram
Текст: Наско Фотев
Снимки: Instagram