Офис сирената – лексикон на съвременния тренд

x

Офис сирена – трендът, който набра огромна популярност в мрежата в началото на 2024 г., продължава да бъде актуален. 

Това, което видяхме на подиума през изминалия моден сезон, доказва, че тенденцията  ще продължи да се разпространява поне до есента – неутрални цветове, поли тип молив, очила, интересни чорапи… Както знаем, обаче, нито един тренд не се появява на модния пейзаж без причина. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by V 🐈 (@filippovavl)


Какво е офис сирената?

Офис сирената е онази неотразима колежка от офиса, на чиято усмивка се надяваш, когато се разминете в обедната почивка. Тя е it girl еквивалента на работното място (без това да е част от длъжностната й характеристика). Стилът й е сравнително семпъл и залага на малки акценти: гривни, брошки или пък ярки нокти. 

Офис сирената е отишла на пилатес в 6:30 ч. сутринта, за да дойде тонизирана на работа. Облякла е прилепналото черно поло и обувки с нисък ток, за да изглежда феноменално, когато пие коктейла си по време на happy hour след работа. 

Офис сирената, с две думи, не съществува. Тя е въображаем образ, прероден в поредната Tik Tok естетика, за да задоволи гладът на младата аудитория за нещо, през което не е преминала, но романтизира с цялото си сърце. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by 💜 (@purplerang)


Откъде изплува офис сирената?

С напредването на технологиите, настъпването на пандемията и новооткритите кариерни перспективи – представата за работна среда е абсолютно претворена. 

Съвременните трендсетъри никога няма да изпитат какво е да работиш в голяма корпорация, защото са home office, hybrid office или какъвто и да е друг офис, който няма нищо общо с работната среда от началото на милениума.

Те са виждали майките си  и техните приятелки, които вероятно са били офис сирени, възхищавали са се, ала никога няма да го имат. Дефицитът на някакво преживяване (особено в моден аспект) поражда романтизирането му, жаждата за него, желанието и ти да се докоснеш… Така офис сирените изплуват от дълбините. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bea Nussbaum☆ (@honey_.bea)


В киното, еталон за офис сирени са (случайно или не) Серина, героинята на Жизел Бюндхен в Дяволът носи Прада и Саманта, героинята на Ким Катрал в Сексът и градът. 

Работещи момичета с космополитен лайфстайл, които сякаш държат света в краката си. Как да не ти се прииска и ти да си офис сирена? 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vogue France (@voguefrance)


Must-have list на офис сирената 

Стилът на офис сирената се определя от множество елементи, които кореспондират с начина ѝ на живот. Те трябва да са практични, елегантни и по възможност: архив на Tom Ford от 90-те, хаха. 

Всичко трябва да следва формите на тялото и да е в неутрални цветове, за да не отвлича вниманието от интелекта на офис сирената. 

Блейзър, възможно най-далеч от oversized идеята – прибран в талията, не по-дълъг от края на кръста. 

Пола тип молив, интересни чорапогащници (като тези на Rabanne от последната им колекция) и очила тип Bayonetta (с тънки и тесни рамки). 

Известни последователки на естетиката са имена като: Бела Хадид, Ема Чембърлейн, Дожа Кет и Рене Рап.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bella 🦋 (@bellahadid)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by emma chamberlain (@emmachamberlain)


Miu Miu е брандът, който най-прилежно следва естетиката на офис сирената. Съвременната офис сирена определено би могла да носи Miu Miu от глава до пети. 

От друга страна, фактът, че трендът възражда силуети и стилови решения от преди 20 години, предразполага намирането на голяма част от must-have находките в магазините за дрехи втора употреба. Не се притеснявайте, има надежда и за офис сирените с ограничен бюджет.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Miu Miu (@miumiu)


Gen Z парадоксът

Нещо, което забелязвам като обща черта във всички трендове, продиктувани от Поколението Z, е валидно и за офис сирените. Бих го определил като Gen Z парадокс. 

Една тенденция се създава, както вече споменах по-горе, от дефицит. Би било логично, когато бленуваш за нещо от миналото, да искаш наистина да го изпиташ на 100%. Да, но не съвсем. 

Когато Поколението Z създават трендове, те се влияят само от естетиката им, от повърхността, от обвивката. Същите онези хора, които не се щадят да критикуват идеите за катерене на корпоративната стълбица или въртене в лабиринта за мишки, сега се вдъхновяват от офис сирени – виновниците за поддържането на тези понятия. Противоречие, взаимоизключващи се идеали или Gen Z парадокс – съвременните тенденции все по-малко отразяват социалната действителност, те просто харесват вида на нещо и го репликират. А модата, каквато я познаваме до момента, започва да губи смисъл…


 

View this post on Instagram

 

A post shared by emma chamberlain (@emmachamberlain)


Анализът на модни тенденции винаги довежда до палитра от изводи. Важно е да вникваме в това, което обличаме, защото то носи послания за света, в който живеем. 

Можем само да се надяваме, че парадоксални явления като офис сирените няма да ни доведат до корабокрушение – в моден и социален аспект. 

Кой знае? Може би трябва да си запушим ушите за трендовете и най-накрая да отплаваме към открито море в търсене на личния си стил… 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Miu Miu (@miumiu)


Текст: Наско Фотев

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Петъчен стайлинг по две.

Ако сте пропуснали
Най-четени