Офис сирената – лексикон на съвременния тренд

x

Офис сирена – трендът, който набра огромна популярност в мрежата в началото на 2024 г., продължава да бъде актуален. 

Това, което видяхме на подиума през изминалия моден сезон, доказва, че тенденцията  ще продължи да се разпространява поне до есента – неутрални цветове, поли тип молив, очила, интересни чорапи… Както знаем, обаче, нито един тренд не се появява на модния пейзаж без причина. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by V 🐈 (@filippovavl)


Какво е офис сирената?

Офис сирената е онази неотразима колежка от офиса, на чиято усмивка се надяваш, когато се разминете в обедната почивка. Тя е it girl еквивалента на работното място (без това да е част от длъжностната й характеристика). Стилът й е сравнително семпъл и залага на малки акценти: гривни, брошки или пък ярки нокти. 

Офис сирената е отишла на пилатес в 6:30 ч. сутринта, за да дойде тонизирана на работа. Облякла е прилепналото черно поло и обувки с нисък ток, за да изглежда феноменално, когато пие коктейла си по време на happy hour след работа. 

Офис сирената, с две думи, не съществува. Тя е въображаем образ, прероден в поредната Tik Tok естетика, за да задоволи гладът на младата аудитория за нещо, през което не е преминала, но романтизира с цялото си сърце. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by 💜 (@purplerang)


Откъде изплува офис сирената?

С напредването на технологиите, настъпването на пандемията и новооткритите кариерни перспективи – представата за работна среда е абсолютно претворена. 

Съвременните трендсетъри никога няма да изпитат какво е да работиш в голяма корпорация, защото са home office, hybrid office или какъвто и да е друг офис, който няма нищо общо с работната среда от началото на милениума.

Те са виждали майките си  и техните приятелки, които вероятно са били офис сирени, възхищавали са се, ала никога няма да го имат. Дефицитът на някакво преживяване (особено в моден аспект) поражда романтизирането му, жаждата за него, желанието и ти да се докоснеш… Така офис сирените изплуват от дълбините. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bea Nussbaum☆ (@honey_.bea)


В киното, еталон за офис сирени са (случайно или не) Серина, героинята на Жизел Бюндхен в Дяволът носи Прада и Саманта, героинята на Ким Катрал в Сексът и градът. 

Работещи момичета с космополитен лайфстайл, които сякаш държат света в краката си. Как да не ти се прииска и ти да си офис сирена? 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vogue France (@voguefrance)


Must-have list на офис сирената 

Стилът на офис сирената се определя от множество елементи, които кореспондират с начина ѝ на живот. Те трябва да са практични, елегантни и по възможност: архив на Tom Ford от 90-те, хаха. 

Всичко трябва да следва формите на тялото и да е в неутрални цветове, за да не отвлича вниманието от интелекта на офис сирената. 

Блейзър, възможно най-далеч от oversized идеята – прибран в талията, не по-дълъг от края на кръста. 

Пола тип молив, интересни чорапогащници (като тези на Rabanne от последната им колекция) и очила тип Bayonetta (с тънки и тесни рамки). 

Известни последователки на естетиката са имена като: Бела Хадид, Ема Чембърлейн, Дожа Кет и Рене Рап.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bella 🦋 (@bellahadid)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by emma chamberlain (@emmachamberlain)


Miu Miu е брандът, който най-прилежно следва естетиката на офис сирената. Съвременната офис сирена определено би могла да носи Miu Miu от глава до пети. 

От друга страна, фактът, че трендът възражда силуети и стилови решения от преди 20 години, предразполага намирането на голяма част от must-have находките в магазините за дрехи втора употреба. Не се притеснявайте, има надежда и за офис сирените с ограничен бюджет.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Miu Miu (@miumiu)


Gen Z парадоксът

Нещо, което забелязвам като обща черта във всички трендове, продиктувани от Поколението Z, е валидно и за офис сирените. Бих го определил като Gen Z парадокс. 

Една тенденция се създава, както вече споменах по-горе, от дефицит. Би било логично, когато бленуваш за нещо от миналото, да искаш наистина да го изпиташ на 100%. Да, но не съвсем. 

Когато Поколението Z създават трендове, те се влияят само от естетиката им, от повърхността, от обвивката. Същите онези хора, които не се щадят да критикуват идеите за катерене на корпоративната стълбица или въртене в лабиринта за мишки, сега се вдъхновяват от офис сирени – виновниците за поддържането на тези понятия. Противоречие, взаимоизключващи се идеали или Gen Z парадокс – съвременните тенденции все по-малко отразяват социалната действителност, те просто харесват вида на нещо и го репликират. А модата, каквато я познаваме до момента, започва да губи смисъл…


 

View this post on Instagram

 

A post shared by emma chamberlain (@emmachamberlain)


Анализът на модни тенденции винаги довежда до палитра от изводи. Важно е да вникваме в това, което обличаме, защото то носи послания за света, в който живеем. 

Можем само да се надяваме, че парадоксални явления като офис сирените няма да ни доведат до корабокрушение – в моден и социален аспект. 

Кой знае? Може би трябва да си запушим ушите за трендовете и най-накрая да отплаваме към открито море в търсене на личния си стил… 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Miu Miu (@miumiu)


Текст: Наско Фотев

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans in Dark Blue от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Къс панталон с набирания от KOTON

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Поло блуза с коприна от OXXO

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Свежо зелено за свежи мисли.

Ако сте пропуснали
Най-четени