Парите са най-големият фетиш, според BALENCIAGA

x

„Ако Кристобал беше жив, щеше да получи сърдечен удар.“, ми казва приятелка на чаша кафе, докато разглеждаме Paris Sneaker, които Демна Гвасалия представи преди няколко седмици в социалните мрежи на легендарната модна марка.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balenciaga by Demna (@demnagram)


Може би е права. А може би греши. Дизайните на Кристобал Баленсиага за времето си са били авангардни и ексцентрични. Днес обаче, неговите модели в нашите очи са епитом на елегантността и изискаността. Това, което намираме за ексцентрично и странно, са именно нещата, които Демна създава. Но ако изключим креативните и провокативни начини на представяне на колекциите, самите дрехи на Balenciaga не са чак толкова отдалечили се от класиките. Имаме рокли, имаме доминантен черен цвят, обемни форми, приглушен сексапил и естествени форми – все неща, които са част от ДНК-то на марката.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balenciaga by Demna (@demnagram)


Поредно доказателство за това са моделите, които видяхме в круизната колекция на бранда представена в Ню Йорк. „Парите са най-големият фетиш в света.“, така Демна обясни избора на място за шоуто на Balenciaga, което се проведе в сградата на Нюйоркската фондова борса – капиталистическият рай. Посланието на дизайнера беше ясно още преди шоуто – той изпрати покани под формата на доларови пачки до всички гости, а 100-доларови банкноти се показваха на тийзъра в социалните мрежи.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balenciaga 🕊 (@balenciaga)


В тази връзка, очаквахме в колекцията да видим щампи на долари, които Демна вече е използвал неведнъж, но той реши да не бъде толкова буквален и предвидим. Въпреки това, той показа резултата от колаборацията си с adidas – слух, който се въртеше от много време.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balenciaga by Demna (@demnagram)


Любопитното е, че преди това спортният гигант вече беше пуснал колаборация с друга марка, която е част от конгломерата Kering – Gucci, а те от своя страна направиха голямо сътрудничество с Balenciaga. Логично, за да затворят този артистичен кръг, сега те ще трябва да работят заедно. Такава информация все още не е потвърдена, но пък се спекулира от модния свят.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balenciaga by Demna (@demnagram)


В колекцията се появиха и изненадващо елегантни блузи, вечерни рокли до земята и познатите ни – ботуши-чорапи. Но основният аксесоар на шоуто бяха латексовите BDSM маски, които покриваха изцяло лицата на моделите, като така поддържаха фетишистката тема посочена от Демна. Самият дизайнер пробва една от маските, за разлика от неговия приятел и творчески колега Кание Уест, който този път реши да не си крие лицето. Самият той доста дълго време не излизаше навън без балаклава. Демна работи с темата за анонимността повече от сезон, а Кание Уест и бившата му съпруга Ким Кардашян бяха най-големите почитатели на изцяло черните визии на дизайнера. Е, явно за мега-звездите този тренд е вече в миналото.



Тениските, анцузите в стила на 90-те, ярките шлифери и пелерини, дългите ръкави и суичъри, ще се носят от всички звезди на стрийт стила. Като тенденция в круизната колекция изпъкват и копринените блузи с обемни панделки, които определено ще ни трябват през този сезон. Как да ги стилизирате? По същия начин като в шоуто – с обемни мъжки палта или оверсайз якета.



 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balenciaga 🕊 (@balenciaga)


Текст: Тереза Восканян

Снимки: Getty/Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Коктейлна рокля Dawnana Regular Fit от ROTATE

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска чанта CP120 Черен от Coach

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Бяла рокля в студен ден.

Ако сте пропуснали
Най-четени