Братята Гвасалия – от деца бежанци до върха в модата

x


“Ние сме смесица от 8 националности  и три религии. Имаме баба еврейка и баба, която е мюсюлманка. Плюс баща християнин. Когато някой ме попита къде е домът ми, наистина не мога да отговоря”, споделя откровено Гурам Гвасалия.

Те са Гурам и Демна Гвасалия, двама братя, деца на бежанци, избягали в началото на 90-те от гражданската война в Грузия.

“С Демна преживяхме война, преминахме през толкова много в живота си, видяхме ужасни неща. И когато всички тези лоши неща са зад гърба ти, приемаш модната индустрия като забавление. И започваш да цениш живота по различен начин”, добавя Гурам.



По различен начин се и движат по шахматната дъска в света на модата и това ги превръща в едни от най-сериозните играчи в последните няколко години. Когато братята основават култовия бранд Vetements през 2014-а в Париж, си задават ясни цели и ги следват непреклонно и до ден днешен. За разлика от всички останали големи модни къщи, които пускат между 6 и 8 колекции годишно, те лансират точно 2. Дразни ги прекомерното производство на останалите, занижаването на истинската креативност и тенденцията да се стимулира моменталната продажба веднага щом колекцията е показана на подиума. Бълването на толкова модели на година автоматично означава и къс живот на колекциите в магазините преди да отидат на разпродажба, защото сезонът го налага.



Стратегията на Vetements е тъкмо обратната. Братята не забравят, че луксът предполага ограничен достъп и за да поискаш суитшърт за няколко хиляди долара, то той трябва да бъде сериозно ексклузивен. Ето защо дрехите, които създават Гурам и Демна се предлага в лимитирана серия. Моделите им не се зареждат отново в бутиците и не се произвеждат повторно. Ако една дреха е разпродадена, то това е окончателно. Накратко това е и играта, която за толкова кратко време успя да иконизира бранда и провокира всички ценители на редките екземпляри да следят с повишено внимание кога и какво Vetements пуска на пазара.



Следващата новина, с която марката успя да сюрпризира всички, беше решението да премести централата си от Париж в Женева. Обяснението на Гурам: “Париж убива креативността. Всичката тази “блестяща” среда е деструктивна. Дотук съм с всичкото това фукане в модата и изкуствения блясък”.

През октомври 2015-а, Balenciaga обявиха името на своя нов творчески директор. Постът бе поверен в ръцете на Демна Гвасалия. Първите колекции на дизайнера предизвикаха смесени реакции у публиката, защото моделите му стъпиха на ДНК-то на френската модна къща и класическите за нея силуети, но пречупени през личната призма на грузинеца и любовта му към street style естетиката. В крайна сметка комбинацията се оказа печеливша, а Kanye West се закани в Twitter, че ще открадне Демна от Balenciaga за собствения си бранд. Ще ни е интересно да видим какво ще каже по въпроса бъдещето.

Текст: Александра Тошева

Снимки: Press

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Асиметричен блейзър от ALEXANDER MCQUEEN

Асиметричен блейзър от ALEXANDER MCQUEEN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Обувки на висок ток от SAINT LAURENT

Обувки на висок ток от SAINT LAURENT Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини пола от ETRO

Мини пола от ETRO Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дънки от FRAME

Дънки от FRAME Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Денимът – нашето (не)скрито оръжие.

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ