Когато ни дойдат гости, като едни добри домакини, първите места, които искаме да им покажем са забележителностите на града, в който живеем. Именно това направи и Антъни Вакарело, креативният директор на Saint Laurent, който ни заведе под светлините на Айфеловата кула, за да представи своята колекция пролет-лято 2020. Вакарело не за първи път извлича максимума от символа на френската столица и продължава да твърди, че в Париж няма по-добър декор от… самия Париж. Особено пък нощният! Както подобава за известната модна къща, сцената на шоуто бе проектирана в черната гама, а задачата за осветлението освен на Айфеловата кула, бе поверена и на още 394 прожектора. В резултат на всичко, видяхме среща на тъмнината и светлината или нещо между градски спектакъл и рок концерт, едновременно. Определено подобаващо за Париж, под всякаква форма!
Цялата колекция представляваше ретроспективно представяне на творенията на Ив Сен Лоран през ХХ-ти век. Открихме както толкова разпознаваемите Le Smoking, така и прочутата за бранда „руска” колекция, в лицето на тъмните флорални принтове, но всичко бе обновено, допълнено и модернизирано, за да може да върви с ритъма на днешното, ново поколение. Макар да се бе съобразил с духа на новото време, все пак Вакарело не бе изневерил и твърде много на естетиката на модната къща. Главната роля в колекцията, бе поверена черния цвят, дълго възпяван от Сен Лоран, заради неговата сурова елегантност.
Извън цветната вселена, ако следваме компаса на парижкото ревю, то вярната посока за пролетно-летния сезон на 2020 ще бъдат късите шорти, дълбоко разкопчаните ризи, добре подчертаните талии, високите ботушите. И още кадифените двуредни сака, широките колани, бюстиетата със сърцевидна форма и блестящите гащеризони. А да – и принтовете, но представени в много различна от познатия и широко разпространен стил. Антъни Вакарело се бе спрял на десени с основи в преобладаващо тъмни цветове. Цветята и флоралните мотиви бяха по-малко, за сметка на повечето форми, наподобяващи от една страна на фолклора в рускоговорящите страни, а от друга – правещи препрадка към вечната любов на Сен Лоран към мароканската култура.
Многопластовата концепция на дизайнера ни отведе и при дългите свободно падащи рокли със злати бродерии, които блестяха в синхрон със светлината и цялата концепция на колекцията, изпълвайки пространството с препратки към 70-те години на миналия век. Трудно ни е да си представим колко десетки, а може би и стотици хиляди пайети са използвани по време на реализирането на тази колекция. Факт е обаче, че всяка си бе точно на мястото!
Големият финал започна с угасване на светлините и повторно появяване на супермоделите, този път в интерпретации на класическия за бранда костюм. Всевъзможни интерпретации! Посланието бе ясно – наследството на Saint Laurent е вечно и ще продължи да бъде предавано на поколенията.
В кулминация на вечерта, повече от очаквано се превърна появата на Наоми Кембъл. Тя миналата есен се качи на модния подиум, за първи път след 14-годишно отсъствие, заради юбилейното ревю на Versace. А сега със своята харизма, облечена в черен лъскав костюм, продължаваше да доказва, че годините нямат значение. И наистина – нямат!
Чрез ненатрапчиво показване на плът, съвършената игра с дължините, максимално изчистените силуети и многото неподправен блясък, новата колекция на Saint Laurent, бе преизпълнила целта на своя създател Антъни Вакарело – да постигне безвремие. И ще го постига, поне докато светлината продължава да прегръща тъмнината и това да се отразява в елегантността.
Текст: Ани Георгиева
Снимки: Vogue