Седмицата на модата в Милано е фундаментален елемент от изграждането на модната перспектива в световен мащаб. Всички почитатели на модата я очакват с нетърпение, а ние далеч не сме изключение. През последната седмица на февруари една от модните столици събра целия елит на модната и лайфстайл индустрия, за да разкрие посоката, в която ще поемат гиганти като: Gucci, Prada, Fendi, Dolce & Gabbana и още множество легендарни имена, чиито колекции ще анализираме в следващите редове…
View this post on Instagram
Определено може да вярвате на „пророческите” ни способности, защото по подиумите се разходиха трендове като прозрачността, кожата и металните отблясъци, които предсказахме още съвсем в началото на годината. Радваме се обаче, че все пак имаше какво да ни изненада!
Множество критици споделят мнението, че модната индустрия няма посока и просто се е заровила надълбоко в архива на модните къщи, за да търси вдъхновение. Въпреки всичко, има дизайнери, които стремглаво извисяват имената, зад които застават, превръщайки брандове като Diesel и Bottega Veneta в синоними на вълнуващия съвременен стил.
Diesel
Едно от ревютата, което несъмнено получи най-много внимание в социалните мрежи бе именно това на Diesel. От няколко сезона насам, брандът упорито се изкачва в модните класации и се доказва като фаворит на Gen Z, които бавно, но сигурно се превръщат в най-желаната клиентела. Сетът на шоуто представляваше 200 000 кутии с презервативи Durex, за които Vogue Runway се изразиха изключително красноречиво: „Глен Мартенс е имал едно наум: проникване на пазара.”. Не знаем дали можем да се изразим по-правилно. Модният език на дизайнера става все по-разпознаваем. Емблематичният за марката деним – този сезон с прозрачен ефект, рокерски якета, плетива, металически елементи, принтове и tie-dye. Това, което донесе още повече популярност на колекцията бе един от гостите на първи ред. Или не съвсем? Tik Tok експлодира от видеото на драг кралицата Алексис Стоун, преобразена досущ като любимата ни актриса от „Белият лотос” Дженифър Кулидж, предизвиквайки милиони гледания.
Diesel определено знаят как се прави мода, шоу и сензация.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Fendi
Една от класиките в италианската мода, Fendi е емблема в модата, която знае как да запази мястото си като такава.
След около 2 месеца очакваме множество техни винтидж дизайни да се появят по червения килим на Met Gala, благодарение на творчеството на Карл Лагерфелд, което оставя зад себе си докато е креативен директор за марката. Сега обаче обръщаме поглед към колекцията есен/зима ‘23. Нова „багета”, съвсем нова чанта – “Multi” и семейна сантименталност. Синьо, сиво, прозрачно и андрогинно. С метален блясък колекцията утвърждава симпатиите на широката публика.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
No. 21
„Разобличената афера на едно буржоазно момиче”– така бих определил колекцията. Вдъхновени от Италия през 60-те години на миналия век и вечни грандами като Моника Вити и Жана Моро, дрехите носят особена изкусителност.
С едно паднало рамо, прозрачни и ефирни платове и кожени елементи, предизвикващи елитарно усещане – дизайните на No. 21 дават заявка за устойчиво развитие на “old money” естетиката.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Roberto Cavalli
Ако можем да съчетаем всички възможни определения на дивото с философията на хедонизма и да ги завършим с италианската традиция и майсторство, то ще получим колекцията, която от Roberto Cavalli представиха този сезон. От традиционния за бранда деним до леопардовите мотиви – определено бихте привлекли погледите на околните, ако инвестирате в някой от дизайните. Независимо дали целите да подражавате на деликатната дантелена кокетност на Кейт Мос или просто искате да изкарате дивата от себе си – убеждаваме ви, че ще успеете.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Etro
Разглеждайки колекцията на марката мигновено си помислих: „Ооо, Кари Брадшоу определено ще носи това!”. Не онази Кари с пачката и късите тениски, показващи перфектно оформена преса, а тази Кари, която виждаме в „Просто ей така…”. Сякаш точно преди секунда е излязла от дълбините на дрешника си. Доста по-лека от традиционните дизайни на Etro, колекцията смесва еклектични принтове, каре, плетива, волани и някак с бохемска лекота позволява на наследството и иновацията да се срещнат без да се засенчват.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Max Mara
Max Mara ни връща 3 века назад, за да търси вдъхновение от 18. век, ала да го използва през призмата на настоящия. Традиционни елементи от облеклото на мъжа и жената разменят половата си принадлежност или по-скоро изцяло я изключват като фактор. Наблюдаваме тенденцията на много места, ала с меки и приканващи земни тонове, брандът сякаш се опитва да смекчи посланието си и да го направи „по-смилаемо” за зрелите си почитатели. Доста умела тактика!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Prada
Още един моден гигант се обръща към „невидимото”. В своята своеобразна ода на простотата, марката отдава чест на хората, които ежедневно поставят живота си на риск, за да служат на фронта. Вдъхновени от бялата чистота на медицинските служители и силуетите на войнишката униформа, Prada разхожда своите вярвания в екстравагантни обувки по подиума, показвайки за пореден път как висшата мода и социалната отговорност трябва да вървят ръка за ръка.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
MM6 Maison Margiela
Да резонира на една честота с истинските хора – това е главната цел на колекцията. Заземяването отвъд цветовата палитра, носено от отличително структурирани дизайни, които следват стандарта на капсулния гардероб, че всичко се съчетава с всичко. Модната къща твърдо застава зад аргумента, че ако идеята на дрехите е достатъчно мащабна и функционална, то няма нужда от ексцесивен блясък, който да кара хора да вярват в нея.
Самоуверено, дръзко и издържано.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Emporio Armani
Ако MM6 Maison Margiela цели възможно най-близък до хората подход, то Emporio Armani е полярната противоположност. Почти театрални дизайни, богати и открояващи се експлозии от цветове, съчетани с неутрални нюанси. Колекцията кодира в себе си италианската фриволност, но и стиловата традиция на бранда и съумява да ги балансира страхотно.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Blumarine
Докато разглежда архивите на маркатата, креативният директор на марката – Никола Броняно попада на рекламна кампания от 90-те, когато Мила Йовович е рекламно лице. Вдъхновен от красотата й, той се запознава с филмовото й портфолио и попада на „Жана Д’Арк” (1999), от който се поражда движещата сила за колекцията. Кладата в легендата е заместена от горящо „В” (Blumarine), а дизайните разказват за симбиозата между фаталната жена и воина в нея. Кожа, прозрачност и метални отблясъци обшиват силуета на модерната Blumarine броня.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Всичко това е само половината от акцентите от Седмицата на модата в Милано, които сме ви подготвили. Повярвайте, има какво да видите в модните светове на Gucci, Bottega Veneta, Moschino и още редица стилови революционери съвсем скоро…
#staytuned
Текст: Наско Фотев
Снимки: Instagram