Всеки, който се интересува от модния свят, а дори и тези, които притежават поне малко естетически усет, биха заключили, че визиите на Микеле и Valentino за това как се прави мода не са особено синхронизирани. Кой знае, може би това е целта… Пролет/ лято 2025 ще бъде първия моден сезон на Алесандро Микеле за марката, а както се шегувахме с някои редактори, дано бъдещето й не върви под надслова: Кич картички от Valentino!
View this post on Instagram
Радвам се, когато мога да цитирам себе си. Това са заключителните редове от материала, с който отразихме присъединяването на Алесандро Микеле към Valentino. (можете да го прочетете тук).
Не се радвам обаче, когато точно тези шеговити и иронични предсказания се превърнат в съвсем сериозна действителност…
В понеделнишкото утро на тази седмица Алесандро Микеле, заедно с подбран екип от редактори, се присъедини към Zoom обаждане, в което представи колекцията Resort 2025.
171 аутфита + 93 снимки на аксесоари – месеци преди официалния си дебют за Valentino.
Името на колекцията, някак естествено, е Avant les debuts (Преди началото).
View this post on Instagram
Пред Vogue, самият Алесандро споделя:
Започнах работа във Valentino все едно сме оркестър; всеки свиреше на своя инструмент с толкова много любов и отдаденост, че реших, че ще бъде правилно да бъда благодарен. Благодарен на хората, които работиха толкова неуморно, за да се случи това. Моята работа е да настроя инструментите. Всичко е свързано със споделянето, така че да запазя колекцията някак скрита от погледа, не би било правилно. Това е начало, родено от любов – колекцията иска да бъде извадена на светло, да бъде видяна и споделена.
Отзвукът на модните почитатели обаче наподобява по-скоро какафония, отколкото симфония.
Еклектичният, във всяко едно отношение, подход на Микеле е създал една ретро, калейдоскопична и интересна колекция, върху която определено пише Алесандро Микеле, ала не и Valentino – така гласи масовото мнение.
View this post on Instagram
Ето и няколко коментара, публикувани под Instagram публикацията на The Business of Fashion (@bof) по темата:
И това… е краят на Valentino.
Всички сме съгласни, че гледаме Gucci сега, нали така?
SOS Valentino.
Уау! Това е Gucci с лога Valentino.
Vucci.
View this post on Instagram
Щом заговорим за Алесандро Микеле, един и същи въпрос изниква: Къде е границата между творческата свобода на креативния директор и обезличаването на бранда?
Микеле неведнъж споменава, че се вдъхновява ексклузивно от архивите на марката, ала аудиторията не усеща подобни сигнали…
Все още играя тази игра, оставам това, което съм. Моите очи ще гледат новото пространство, което обитавам, аз ще правя тези дрехи.
Мъжете и жените, които виждате в този lookbook, това е същата идея за мъжественост и женственост, която винаги ме е интересувала и все още е там.
Творчеството ми се създава чрез собствените ми ръце и очи, чрез въображението и чувствата ми, идва от корема ми и от емоционално място. Аз сам съм си гарант.
Никога не съм имал политика на дневен ред в Gucci за промените, които моят дискурс за пола предизвика. Следвах само представата си за красота и всичко се случи естествено, а също и по доста деликатен, нежен начин. Тук, във Валентино, всичко, което се случва, ще се случи естествено – защото аз съм такъв. – разяснява Алесандро по време на срещата с редакторите.
View this post on Instagram
Не трябва да прибързваме със заключенията… Нека имаме предвид, че това е resort колекция и както ви разказахме съвсем наскоро – тези колекции могат да бъдат една идея по-фриволни, специфични и предизвикващи кодовете на марката.
Дали все още отказваме да повярваме, че това е новото лице на Valentino, или Алесандро наистина ще ни изненада този път – ще разберем през септември. Поне засега планът е такъв. Както написаха от NYLON:
Модата се движи бързо, но новият креативен директор на Valentino се движи още по-бързо.
Текст: Наско Фотев
Снимки: Instagram