„Република на въображението“ е новият проект на Moncler Genius, представен със специален ивент ден преди официалното откриване на Седмицата на модата в Милано. Градът, към който са отправени всички погледи, дори и на тези, които не са най-големите модни последователи. Защото когато се случва нещо красиво и голямо, то няма как да остане незабелязано. Такъв е и случаят с инсталацията, създадена от Moncler, която представлява сграда, разделена на 8 „клетки“, всяка от които представя една от колекциите, които ще бъдат пуснати в близките месеци. Президентът на бранда Ремо Руфини споделя, че Moncler от край време търси различни начини за изразяване, именно защото креативността няма граници. Moncler Genius е нещо като hub за онези, които имат различно и креативно виждане за дизайна и живота. А Moncler им дава възможност да работят заедно, запазвайки ДНК-то на бранда живо.
Няма как да подминем гениалната колекция на криейтив директора на Valentino, Пиерпаоло Пичоли, чиято инсталация включва разноцветни и разкроени в талията палта, а издължените силуети на манекените напомнят кино стилистиката на нашумелия напоследък сериал „Историяна на прислужницата“. Влюбихме се и в приказните аутфити, носещи духа на Викторианската епоха, създадени от Симоне Роча, които предлагат снежна разходка с красиви рокли и наметнати пухенки… Сандро Марино пък представя класическата линия Grenoble, посветена на планината, с хитра игра на отражения. Цветните модели са легнали на земята, а макси огледало създава ефект на истинска планина, по която сякаш се катерят.
Истината е, че ако това е първото събитие от Седмицата на модата в Милано, то не само нямаме търпение за следващите, но и ще следим с още по-голям интерес. Защото модата се променя, става по-отговорна, по-сериозна и все повече прилича на изкуство. И то с кауза.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Vogue, Moncler